פייסבוק, אינסטגרם ו-WhatsApp לא יגיעו למכשירי Huawei באופן מובנה

פייסבוק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) פייסבוק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

הסנקציות שהטיל הנשיא טראמפ על חברת וואווי (Huawei) ממשיכות להתרחב והחברה האחרונה שמצטרפת הינה פייסבוק, שתעצור את התקנת האפליקציות שברשותה על מכשירי החברה היישר מהקופסה. על פי דיווח אתר רויטרס, פייסבוק לא תאפשר לענקית הטכנולוגיה הסינית להוציא מכשירים מהמפעל כשאפליקציות פייסבוק, אינסטגרם ו-WhatsApp מותקנות על אלו מראש.

אי היכולת להתקין את האפליקציות הפופולריות עליהן אמונה פייסבוק באופן מובנה על המכשירים לא מעידה על כך שהמשתמשים לא יוכלו להתקינן כלל. את האפליקציות ניתן יהיה להתקין דרך חנות האפליקציות של גוגל באופן ידני, כאשר מכשירים שכבר יצאו מהמפעל של Huawei כשהאפליקציות של פייסבוק מותקנות עליהן מראש ימשיכו להימכר כרגיל, כך שמדובר בחסימה הרלוונטית רק עבור מכשירים שטרם יצאו ממפעל הייצור, וגם אז, רק בחסימה חלקית.

הקלות שהעניקה לשכת המסחר האמריקנית ל-Huawei בחודש הקודם מאפשרות לחברה השהייה של 3 חודשים בהחלת הצווים שנכנסו לתוקף ב-20.5, כך שהחברה יכולה להמשיך ולשלוח עדכוני תוכנה למשתמשים קיימים במוצרי החברה ולקבל עדכוני תוכנה שוטפים למערכת ההפעלה אנדרואיד ועדכוני אבטחה שוטפים אותם שולחת גוגל ללקוחותיה מידי חודש. מכאן, לפחות בשלב הנוכחי, ועד שיפוגו ההקלות ב-19 באוגוסט, יוכלו משתמשים קיימים וגם רוכשי מכשירים חדשים של Huawei להתקין את אפליקציות פייסבוק דרך חנות האפליקציות Google Play.

המגבלות החדשות עשויות לפגוע באפשרותה של Huawei למכור מכשירים מחוץ לכותלי מולדתה סין, שכן אפליקציות כמו פייסבוק, אינסטגרם ו-WhatsApp זוכות לפופולריות רבה בעולם המערבי וחסרונן עשוי להוות סיבה מספקת עבור לקוחות החברה שלא לרכוש את מכשיריה בעתיד.

בעוד בשלב זה אין הפרעה ממשית בהורדת האפליקציות מחנות Google Play במכשיריה של Huawei, במידה ויכנסו הסנקציות לתוקף במלואן לאחר תאריך ה-19 באוגוסט, הרי שחנות האפליקציות של גוגל יחד עם שירותי האבטחה Play Protect לא יהיו זמינים עוד על גבי מכשירים חדשים של החברה. במקרה זה, יהיה קושי משמעותי בהתקנת אפליקציות כמו אלו של פייסבוק, ובכלל, על גבי מכשירי החברה, אלא אם זו תציג פתרון חלופי טוב מספיק שיוכל לספק גם אבטחה חלופית ל-Play Protect במידה שתרצה את הצרכנים.

נזכיר כי בשלב זה משתמשים קיימים בשירותיה של גוגל על גבי מכשירים של Huawei יוכלו להמשיך וליהנות מעדכונים לאפליקציות שמפתחת החברה (כמו ג’ימייל, גוגל מפות ואחרות) ויוכלו להמשיך להשתמש בחנות האפליקציות Google Play ולסרוק אפליקציות באמצעות שירות Play Protect ללא הפרעה.

Huawei פתחה אתר ייעודי בו היא מספקת מידע, עדכונים ומענה על שאלות משתמשים אודות נושא הסנקציות של הממשל האמריקני על החברה וההשפעה שלהן על משתמשיה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים