אפל הסירה את פיצ’ר ה-3D Touch בעדכון ל-iOS 13

מסך 3D Touch ב-iPhone 6S מסך 3D Touch ב-iPhone 6S

לאחר שלא מעט מפתחים שמו כבר את ידיהם עם מערכת ההפעלה iOS 13 מבית אפל, אנחנו מתחילים לקבל חוות דעת ראשוניות על חווית המשתמש מהמערכת החדשה וכעת מתגלה בפנינו העובדה כי אפל הסירה את פיצ’ר ה-3D Touch כמעט לחלוטין. הפיצ’ר, אשר הוצג יחד עם ה-iPhone 6S והגיע עם רוב האייפונים שהושקו אחריו מציע פעולות נוספות בתוך אפליקציות באמצעות לחיצה חזקה יותר על המסך.

כאמור, הפיצ’ר הגיע עם רוב האייפונים שהגיעו אחריו אך לא עם כולם. לדוגמה, משתמשי ה-iPhone SE וה-iPhone XR המשיכו בחייהם ללא תמיכה בפיצ’ר המדובר, אך אפל התחשבה במשתמשים אלו באמצעות שילוב חלקי של לחיצה ארוכה במקומות מסוימים על מנת לבצע פעולות נוספות במרכז הפעולות.

עם העדכון החדש ל-iOS 13, נראה כי אפל החלה את הרעיון על גבי כל האייפונים והחל מהגרסה החדשה של מערכת ההפעלה תוכלו להשתמש רק בלחיצה ארוכה על מנת לבצע פעולות נוספות בתוך או מחוץ לאפליקציות, כך שפיצ’רים שהגיעו רק עם השימוש בלחיצה חזקה הוסרו למעשה.

iPhone 6S (צילום: גאדג'טי)
אפשרויות 3D Touch ב-iPhone 6S (צילום: גאדג’טי)

לדוגמה, לחיצה על אייקון של אפליקציה באמצעות ה-3D Touch והחלקה ישירה לתוך התפריט שצץ התירה בחירה באחת מהאופציות שהועלו. אומנם, לאחר העדכון תצטרכו ללחוץ לחיצה ארוכה על האייקון, לשחרר את האצבע מהמסך ולבחור באפשרות אותה אתם רוצים לבצע. זו היא אומנם אחת מבין כמה וכמה פעולות אותן לא ניתן לבצע יותר לאחר העדכון ואינה משמעותית במיוחד, אך הדבר אינו מונע מהמשתמשים להתלונן על הסרת הפונקציונליות שקיבלו ונלקחה מהם.

כרגע, מערכת ההפעלה iOS 13 נמצאת בגרסת הבטא שלה ולא הופצה באופן מלא לקהל הרחב, כך שייתכן כי אפל תחזור בה מהמהלך בהמשך הדרך ועד שחרור הגרסה הסופית מאוחר יותר השנה. השמועות שצפו ברחבי הרשת עוד לפני הכרזתה של החברה על מערכת ההפעלה דיברו על כך שהאייפון הבא לא יתמוך ב-3D Touch כלל, והעדכון האחרון למערכת ההפעלה של החברה רק מחזק שמועות אלו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים