פתרונות הרשת האלחוטיים Truelifi מעבירים נתונים באמצעות גלי אור

מוצרי Truelifi בטכנולוגיית LiFi (מקור Signify)

חברת Signify, הידועה יותר בשם הקודם של החברה Philips Lighting מבית פיליפס, הכריזה על פתרונות רשת אלחוטיים בטכנולוגיית ה-LiFi תחת המותג Truelifi, כשהם מציעים יכולת העברת נתונים במהירות של עד 250Mbps בחיבור ישיר בין  מוצרים או שידור רחב במהירות של עד 150Mbps.

טכנולוגיית ה-LiFi (ר”ת Light Fidelity) האלחוטית היא טכנולוגייה וותיקה יחסית, אך פחות מוכרת, המתבססת על שידור מידע באמצעות גלי אור בניגוד לטכנולוגיית ה-WiFi הנפוצה כיום ומבוססת על גלי רדיו. יתרון בולט לשימוש בגלי אור בניגוד לגלי רדיו הוא האבטחה המוגברת. בניגוד לגלי רדיו שחודרים קירות ומגיעים למרחק רב, גלי האור מספקים כיסוי רק באזור הישיר של המשדר ללא זליגה החוצה.

חברת Signify תציע גופי תאורה ופתרונות נוספים שיאפשרו חיבור לרשת אינטרנט מבוססת LiFi באמצעות שימוש במתאמים יעודיים למחשבים שיאפשרו לקלוט את רשת האינטרנט שתשודר מגופי התאורה. היתרון של הטכנולוגיה מביא איתו גם חיסרון בדמות הפרעה לגלי האור, במידה והאור בין המשדר (המנורה לדוגמה) למקלט נקטע על ידי צל או חפץ זר החיבור יתנתק.

מוצרי Truelifi בטכנולוגיית LiFi (מקור Signify)

בניגוד ל-WiFi הרגיל שנמצא בשימוש בשוק הפרטי והמסחרי, טכנולוגיית ה-LiFi וחברת Signify מכוונים לשוק המסחרי ובמיוחד לנישות בהן פתרונות WiFi לא מהווים פתרון מספק, בין אם מדובר על איזורים בעלי הפרעות רדיו מרובות או מקומות בהם אותות רדיו יכולים להפריע לציוד רגיש.

לוותיקים בתחום, טכנולוגיית ה-LiFi יכולה להזכיר במידה מסויימת את העברת הנתונים הישנה בחלק ממכשירי הסלולר שבוצעה בעזרת אינפרה אדום (IR), חיבור איטי אך בטוח במיוחד בין שני מכשירים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים