נזק במפעלי הייצור של טושיבה ו-WD עשוי להוביל לעליית המחירים של שבבי זיכרון

זכרונות 3D NAND מבית WD זכרונות 3D NAND מבית WD

Toshiba Memory (להלן TMC) ו-Western Digital (להלן WD), חשפו כי הפסקת חשמל של 13 דקות שהתרחשה במחוז Yokkaichi ביפן ב-15 ביוני גרמה לנזק למפעלי ייצור הזיכרון של שתי החברות, נזק שצפוי להסתכם באובדן ייצור שבבי NAND בנפח של כ~6 אקסה-בייט (exabytes) ברבעון השלישי של 2019. הדבר עלול לגרור לעליית מחירי זכרונות ה-NAND בעולם.

על מנת להבין את גודל הנזק שנגרם עם הפסקת החשמל יש להבין כי 6EB (אקסה-בייט) הם למעשה 6 מיליון טרה-בייט (TB), נפח עצום, כאשר חלק מהמקורות מדברים על כך כי האובדן הצפוי יכול להגיע עד 9 אקסה-בייט כש-WD ו-TMC עדיין בודקות את הנזק הכספי הישיר שנגרם להן.

מפעל הייצור ב-Yokkaichi שמנוהל על ידי TMC ו-WD אחראי על 35% מהכנסות שוק ה-NAND העולמי ומורכב ממרכז פיתוח ומחקר ומ-5 מפעלי ייצור (FAB 2-6), שלושה מהם אחראים על ייצור זכרונות 3D NAND המשמשים בין השאר לייצור כונני SSD, התקני אחסון ומוצרים נוספים. כלל המפעלים צפויים לחזור לפעילות מלאה רק באמצע יולי, כחודש לאחר הפסקת החשמל.

מפעלי WD ו-TMC ב-Yokkaichi (מקור anandtech)

בעוד ששתי החברות מחזיקות מלאי שבבים שצפוי להספיק להן לטווח הזמן המיידי, האובדן המשוער של 6~9 אקסה-בייט של שבבי NAND צפוי להשפיע באופן מהותי על שתי החברות לאור ההתחייבויות שלהן ללקוחות ואף להשפיע על מחירי השבבים בשוק העולמי לאור הקטנת מלאי שבבי הזיכרון הזמינים ברבעון הקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים