סמסונג תעביר את חישובי הלמידה העמוקה מהענן למכשיר הסלולרי

שלט סמסונג (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

המכון הטכנולוגי המתקדם של סמסונג, SAIT (ר”ת Samsung Advanced Institute of Technology), הכריז על פיתוח מוצלח של אלגוריתם למידה עמוקה (Deep Learning) חדש שנועד לרוץ על שבבי NPU יעודיים במכשירים ניידים עם ביצועים מהירים פי 8 מטכנולוגיית הלמידה העמוקה הקיימת כיום.

למידה עמוקה (Deep Learning) היא אחד הבסיסים החשובים ביותר בתחום הבינה המלאכותית, כשהיא מאפשרת למחשבים ללמוד מדוגמאות, במקום להיות להיות תלויים רק בתכנות מקדים. בעוד מכשירי הסלולר של היום מגיעים עם כוח עיבוד מרשים ובחלק מהמקרים ניתן למצוא מעבדי NPU (ר”ת neural processing unit) יעודיים לחישובים אלו, חלק מהמידע היה מועבר לשרתים חיצוניים לצרכי חישוב.

שיטת החישוב החדשה שנוצרה ב-SAIT מאפשרת להריץ אלגוריתמים של למידה עמוקה בצורה מהירה וחסכונית יותר בהשוואה לפתרונות קיימים על ידי פירוק המידע מ-32 ביט לקבוצות הקטנות מ-4 ביט, תוך כדי שמירה על זיהוי נתונים מדויק. באמצעות פישוט החישובים ניתן לקבל תוצאות דומות על ידי שימוש ב-1/40 עד 1/120 מכמות הטרנזיסטורים בהם נעשה שימוש עד כה, מה שמאפשר לבצע את החישובים במכשיר הסלולרי עצמו, במקום להיעזר בשרתים חזקים היושבים בענן.

פירוק משימות 32 ביט לפחות מ-4 ביט (מקור סמסונג)

ביצוע חישובי למידה עמוקה ובינה מלאכותית על גבי המכשיר הסלולרי מאפשרים להקטין את עלויות הענן של החברה, כשבנוסף הם מעניקים אבטחה מוגברת למכשיר מאחר ואין צורך לשלוח מידע לשרת חיצוני לביצוע החישובים. מערכת השבבים הראשונה של סמסונג שהשתמשה במעבד NPU (ר”ת neural processing module) יעודי של החברה הייתה ה-Exynos 9820, כאשר מערכות על שבב נוספות יגיעו בהמשך.

 

ביצוע חישובי AI במכשיר הסלולרי במקום שירות ענן (מקור סמסונג)

התפתחות תחום הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה דוחף את החברות לייצר פתרונות חדשים על מנת לספק חווית שימוש טובה יותר למשתמשים עם מכשירי הסלולר שלהם. הפיתוח החדש של SAIT יאפשר למכשירים לבצע חישובים במהירות גבוהה יותר ובצורה בטוחה יותר ישירות מהמכשיר הסלולרי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים