חברות אמריקאיות צריכות רישיון מיוחד כדי למכור מוצרים ל-Huawei

שלט Huawei צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

שר המסחר האמריקאי ווילבור רוס (Wilbur Ross) שופך מעט אור על הסרת מגבלות מכירת המוצרים (תוכנה וחומרה) של חברות אמריקאיות ל-Huawei, שנכנסה לפני כחודשיים לרשימת ה-Entity List המחילה עליה מגבלות אלו. בכנס של לשכת המסחר האמריקאית ציין רוס כי חברות אמריקאיות יוכלו למכור מוצרים ל-Huawei, זאת בתנאי שיגישו בקשה לקבלת רישיון מיוחד וידגימו כי מכירת המוצרים לחברה הסינית לא תהיה כרוכה בסכנה לביטחון הפנים של ארה”ב.

ההצהרה של רוס מגיעה כהתייחסות להצהרתו של נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, בחודש יוני, לפיה הסנקציות שהוטלו על Huawei יוסרו כך שחברות אמריקאיות יוכלו לחזור ולמכור לה מוצרים. טראמפ ציין באותה עת הסתייגות זהה לזו שמזכיר כעת רוס, ולפיה יוסרו המגבלות תוך החלת תנאי להגנה על בטחון הפנים של ארה”ב. מכאן ש-Huawei תישאר ברשימת ה-Entity List ולא תוכל לרכוש מוצרים מחברות אמריקאיות, אלא אם אלו קיבלו רישיון מיוחד מלשכת המסחר.

וואווי רוכשת מוצרים רבים מחברות אמריקאיות, הבולט בהם הוא מוצר הדגל של גוגל לסמארטפונים – מערכת ההפעלה אנדרואיד והאפליקציות הנלוות אליה, בהן גוגל מפות, ג’ימייל ועדכוני אבטחה שוטפים, אך גם בצד החומרה יש לחברה הסינית לא מעט ספקים שמקורם בארה”ב, בהם מיקרון המייצרת עבורה שבבי זיכרון, קורנינג (Cornings), המייצרת את זכוכית המגן Gorilla Glass המשולבת במכשיריה, סירוס לוג’יק, המייצרת מגברי אודיו ורבות אחרות.

החלת ההוראה של טראמפ להסיר את את הסנקציות מעבודה של חברות אמריקאיות מול Huawei נכנסת לתוקף עם מגבלות משמעותיות למדי, כאלו שעדיין לא ברור אם בכלל ישנו את החסימה המקורית של החברה בעבודה מול אותן חברות. בשורה התחתונה, Huawei נותרת ברשימת ה-Entity List, כאשר עדיין לא ברור אילו חברות יוכלו לקבל את הרישיונות המיוחדים שהזכיר רוס ומה תהיה ההגדרה לפגיעה בביטחון הפנים בעבודה מול היצרנית הסינית.

בינתיים, וואווי תמשיך ליהנות מהאישור הזמני שקיבלה מלשכת המסחר, זה יאפשר לה להמשיך ולשלוח עדכוני תוכנה למשתמשים קיימים במוצרי החברה עד תום תוקפו ב-19 באוגוסט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים