שלט לוגו סמסונג בתערוכת IFA 2017 בברלין

צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי

סמסונג פותחת פער על המתחרות הודות לסדרת Galaxy A החדשה

מרבית יצרניות הטלפונים כבר לא חולקות איתנו נתונים מספריים הנוגעים לכמויות של מכירות המכשירים, אך סקרי השוק של חברות מחקר שונות מציירות לנו את התמונה הכללית בה נמצא השוק מידי רבעון, ובמהלך הרבעון השני של השנה, כך נראה, הצליחה סמסונג לפתוח פער על המתחרות תוך שהיא שומרת על המקום הראשון ברשימות המעקב אחר משלוחי טלפונים שבוצעו ברבעון.

חברות המחקר IDC, Counter Point ו-Strategy Analytics מציגות נתונים מספריים שונים עבור כמות המשלוחים שביצעו החברות בראש הרשימה במהלך הרבעון השני, אך כולן ממחישות עליה משנה לשנה בכמות המשלוחים עבור חברת סמסונג, עם צמיחה שנעה בין 5.5-7.1 אחוזים משנה לשנה.

הגורם המשפיע ביותר על השיפור של סמסונג בהשוואה לרבעון השני נעוץ בהשקתה של סדרת ה-Galaxy A לשנת 2019, כאשר בדוחותיה האחרונים שפורסמו ציינה החברה את מכשירי ה-Galaxy A50 וה-Galaxy A70 כמובילים את מגמת ההצלחה של הסדרה החדשה.

אף הנתונים המעודדים מטעם חברות המחקר, המגובים עלי ידי עליה של 8% בהכנסות חטיבת המובייל של סמסונג, דוחותיה של החברה מציגים ירידה חדה של 42% ברווח התפעולי משנה לשנה. במהלך הרבעון השלישי של 2019 תשיק סמסונג את סדרת מכשירי ה-Galaxy Note 10, זו עשויה לעזור לה בשמירה על מקומה אף ההאטה הכללית בשוק.

סמסונג אינה היחידה שמציגה צמיחה ברבעון השני על פי סקרי חברות המחקר, כאשר Huawei, שממשיכה לתפוס את המקום השני ברשימותיהן, מצליחה להציג צמיחה חד ספרתית של כ-8% משנה לשנה, זאת למרות הסנקציות שהוטלו עליה מטעם הממשל האמריקאי במהלך הרבעון. בשונה מהחברות האחרות, וואווי פירסמה את הנתונים המספריים של משלוחי הטלפונים שלה, אלו נאמדו בכ-59 מיליון יחידות.

אפל נותרת מאחורי Huawei ותופסת את המקום השלישי ברשימות חברות המחקר, כשהיא מציגה ירידה הנעה בין 8 ועד 18 אחוזים משנה לשנה. ההפרש הגדול בין הנתונים ממחיש עד כמה קשה לנו לסמוך על הנתונים המגיעים מחברות המחקר השונות במקרה של אפל, אשר מפקחת אחר מכירותיה באופן עצמאי דרך חנויותיה הפיזיות והמקוונות ודרך מכירה ישירה למפיצים ברחבי העולם. אפל חשפה אף היא את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ובהן הציגה ירידה של כ-12% משנה לשנה בהכנסותיה ממכירות מכשירי האייפון.

לפניכם נתוני המשלוחים (במיליוני יחידות) של חברות המחקר השונות והשינוי משנה לשנה (בסוגריים):

 IDCStrategy
Analytics
Counter
Point
סמסונג75.5
(5.5%+)
76.3
(6.7%+)
76.6
(7.1%+)
וואווי58.7
(8.3%+)
58.7
(8.3%+)
56.7
(4.6%+)
אפל33.8
(18.2%-)
38
(8%-)
36.4
(11.9%-)
שיאומי32.3
(0.2%-)
32
(ללא שינוי)
32.3
(0.9%+)
OPPO29.5
(0.3%+)
29.8
(1.3%-)
29
(2%-)
אחר103.4
(8%-)
106.6
(12%-)
102
(6.7%-)
סה"כ333.2
(2.3%-)
341.4
(2.6%-)
360
(1.2%-)

חברת המחקר Counter Point הוסיפה לרשימה שלה נתונים ספציפיים הנוגעים לחברות נוספות מעבר ל-5 הראשונות, הבולטת ביותר ביניהן הינה HMD, המייצרת טלפונים תחת מותג נוקיה, אשר לפי חברת המחקר השיגה צמיחה בת 20% בכמות המשלוחים במהלך הרבעון השני של השנה, עם נתון של 4.8 מיליון יחידות שנשלחו.

האטה עולמית במשלוחי טלפונים

חברות המחקר מציגות ירידה של כ-2.5 אחוזים משנה לשנה בכמות משלוחי הטלפונים המגיעה מכלל יצרניות הטלפונים, כאשר תחזית חדשה של חברת גרטנר מעידה על ירידה דומה (2.5%) עבור שנת 2019 כולה, עם חזרה לצמיחה עד סוף 2020.

השחקניות הסיניות שיאומי ו-Oppo מעידות יותר מכל על מגמת ההיחלשות העולמית במשלוחי הטלפונים במהלך הרבעון השני, כשהן מציגות נתונים שכמעט אינם שונים מאלו שהוצגו שנה קודם לכן, ברבעון השני של 2018. היצרניות הסיניות הצליחו בעבר להציג צמיחה דו-ספרתית מרשימה וכעת נראה כי גם הן סובלות ממגמת הירידה במשלוחי טלפונים בעולם, כשהן מסכמות את הרבעון עם צמיחה חד-ספרתית או ללא צמיחה כלל.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות