פייסבוק תוסיף את שמה לאפליקציות WhatsApp ואינסטגרם

פייסבוק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) פייסבוק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

על פי מידע המגיע מאתר The Information, פייסבוק מתכננת להדגיש את עצם בעלותה על הרכישות האחרונות שביצעה ועתידה להוסיף את הטקסט ‘From Facebook’ לשמות המקוריים שלהן. האפליקציות WhatsApp ואינסטגרם היו מתחרות מאוד רציניות לפייסבוק עד רכישתן בסכומים הנעים בין מיליארד (לאינסטגרם) ועד 19 מיליארד דולר (לוואטסאפ), ועם התוספת החדשה לשמן פייסבוק תדגיש שהן בבעלותה כעת.

זה הוא אינו צעד בלתי צפוי מצד חברת הענק, זאת עקב העובדה שלאפליקציה שלה הנקראת Workplace פייסבוק כבר הוסיפה את התיוג “by Facebook” ומותג המציאות המדומה Oculus את התיוג “from facebook“.

Just Facebook

המיתוג החדש מנכס את האפליקציות והחברות השונות לפייסבוק, למרות העובדה ש-WhatsApp, אינטסגרם ו-Oculus הן לא ממש “מפייסבוק”, אלא חברות שרכשה בסכומי כסף גדולים. יחד עם זאת, לאחר שפרשו מתפקידיהם מייסדי החברות המקוריים, יאן קום (וואטסאפ), קווין סיסטרום (אינסטגרם) ופאלמר לאקי (אוקולוס) לאורך השנים, ולא חסכו מהרשת החברתית ביקורת נוקבת, פייסבוק כעת מנהלת אותן יותר בדרכה מאשר אי פעם.

לאחר שהחברה תחיל את השינויים המוזכרים, האפליקציות וואטסאפ ואינסטגרם יחלו להופיע בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל תחת השמות WhatsApp from Facebook ו-Instagram from Facebook. ייתכן כי לאחר השינוי המיתוג החדש יופיע גם במסכי הפתיחה של האפליקציות, בממשק עצמו ובמקומות אחרים על מנת להדגיש את המעבר.

עם המהלך הזה נראה כי פייסבוק מנסה לקשר את שמה למותגים המושכים אליהם צעירים מכל רחבי העולם, אך איננו יודעים בשלב זה כיצד הקהל יגיב למיתוג החדש. החדשות בנושא מגיעות במקביל לחקירות המתבצעות בימים אלו על ידי ועדת הסחר הפדרלית (FTC) בארה”ב, אשר בודקת האם רכישותיה של פייסבוק את וואטסאפ ואינסטגרם הגיעו כדי למגר תחרות ולשלוט על השוק. מכאן, שייתכן והסבת השמות של האפליקציות הפופולריות לאלו המזוהים יותר עם ענקית הרשתות החברתיות נועדה על מנת להכין עצמה למצב בו נטען כי היא מסתירה את מעורבותה ברשתות השונות שבבעלותה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים