גאדג’טי מסקר: LG G8S ThinQ – חדשני ומיושן

LG G8s (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חברת LG השיקה בתערוכת MWC 2019 בחודש פברואר את סמארטפון ה-LG G8, מכשיר הדגל שלה למחצית הראשונה של השנה. אלינו הוא לא הגיע, אמנת הופתענו לקבל בחודש יולי גרסה קצת אחרת של המכשיר, המכונה LG G8s ThinQ, עם שינויים קלים ומחיר אטרקטיבי של 2749 ש”ח. הדגם שנחת אצלינו כולל את כל הפיצ’רים הייחודיים שהחברה שילבה בדגם המקורי, אמנם היא ביצעה כמה הקרבות על מנת להשיק את המכשיר במחיר שיוכל להתחרות בדגמים הסיניים.

מנגד, זו גם הבעיה הגדולה של ה-LG G8s, לנחות לשוק ישראלי שרוכש מכשירים סיניים בהמוניו, שכבר מספקים רמה גבוהה מאוד של איכות ומחירים תחרותיים. דווקא התמחור האגרסיבי של מותג כמו LG פתאום מציב אותה בתתחרות מול מכשיריהן של שיאומי או OnePlus, ותמחור זה עשוי לפגוע בה, שכן המחיר נמוך, אך לא נמוך מספיק ורבים מהפיצ’רים החדשים השמורים ל”מכשיר דגל” יכול להיות שלא יעשו יותר מידי רושם על המשתמשים.

מפרט עשיר באריזה משעממת

סמארטפון ה-LG G8s מגיע עם מפרט של מכשיר דגל הכולל את מערכת השבבים Snapdragon 855 בעלת מעבד שמונה ליבות, זיכרון פנימי 6GB RAM, נפח אחסון מובנה 128GB, חריץ הרחבה MircroSD עד 1TB, מערך צילום אחורי בעל 3 מצלמות וקדמי בעל 2 נוספות, מסך OLED גדול, טעינה אלחוטית ואפילו חיבור 3.5 מ”מ. 

LG G8s (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
LG G8s (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

המכשיר עשוי זכוכית מלפנים ומאחור עם מתכת בהיקפו והתחושה היא שהוא באמת בנוי מצויין. הוא מספק תחושה טובה ביד ואפילו ישנה טעינה אלחוטית, כך שלא סתם LG בחרה בזכוכית גם בגבו. מתחת למערך הצילום האחורי נמצא קורא טביעות האצבע במיקום האידיאלי לטעמינו, אך קצת לא ברור המיקום של כפתור הכיבוי / הדלקה שנמצא גבוה למעלה בדופן הימנית. כמו סמארטפונים רבים אחרים, גם כאן ישנו רמקול הפונה מטה שמאוד קל לחסום.

על הנייר, המכשיר מציע כל מה שאנחנו יכולים לבקש מבחינת מפרט, אבל האם זה באמת משנה כאשר לוקחים את כל זה ומכניסים לאריזה בעלת עיצוב מיושן ודי באנלי? זו הבעיה אולי הגדולה ביותר של LG. במבט על העיצוב של ה-G8s יש תחושה שלא היה פה מספיק מאמץ כדי לגרום לנו להתרגש. המגרעת ענקית ומסך ה-6.2 אינץ’, שבאמת טוב מאוד, לא מצליח להציל את המצב עם השוליים הגדולים שהדביקו לו.

המסך נפלא כמעט בכל מצב צפייה הודות לפאנל ה-G-OLED האיכותי והבהיר שלו. רזולוציית +Full HD (או 2248X1080) הנמוכה יחסית לא פוגעת בחוויה, שכן המסך מספק צבעים מדויקים, חיים שיחד עם התמיכה ב-HDR10 הופכים אותו למסך נהדר. ה-LG G8s יספק לכם חווית מולטימדיה טובה מאוד, שהסאונד האיכותי שהוא יודע לספק באמצעות ממיר דיגיטלי לאנלוגי (Quad DAC 32bit), דרך חיבור אוזניות, רק מעצימים זאת עוד יותר.

LG G8s (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
LG G8s (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

סוללת המכשיר מגיעה בקיבולת די מכובדת של 3,550mAh, אך היא לא מצטיינת בזמן שהיא יכולה לספק. הצלחנו לגרד ברוב הימים 4 שעות מסך בשימוש אינטנסיבי ונאלצנו לחבר אותו לטעינה במהלך היום. שימוש בינוני הצליח להחזיק אותנו יום שלם די בביטחה, אבל עדיין לא היינו ממליצים לצאת איתו מהבית בערב כשאתם על 30% סוללה, דבר שאני כן מרגיש בנוח לעשות עם לא מעט מכשירים אחרים.

בדומה לעיצוב, ממשק המשתמש גם לא מרגש יותר מידי. ה-LG G8S מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 9 ישירות מהקופסה, אך ממשק המשתמש מוכר מאוד ממכשירי LG בשנים האחרונות. החברה נרגעה מעט עם הצבעים בממשק, שהיו רבים ולא נעימים. התפריטים עדיין מסורבלים וראוי ש-LG תעבור תהליך כמו סמסונג עם ממשק ה-One UI, או פשוט יותר, להתקרב למקור של אנדרואיד. נחמדות הן התוספות כמו פתיחה של שתי אפליקציות בו-זמנית, שאנחנו כבר מכירים, אבל תמיד כיף לגלות שהן נשמרו.

גימיקים מיותרים

לחברת LG היו גימיקים רבים לאורך השנים, את רובם היא נטשה די מהר ואנחנו נהמר שגם את המצלמה הקדמית עם חיישן ה-ToF (ר”ת Time of Flight) נראה מצטרפת לרשימה בקרוב. מדובר בחיישן עומק מתקדם, הנמצא לצד מצלמת הסלפי 8 מגה-פיקסל, שיכול לעשות דברים מדליקים מאוד, אמנם המימוש שלו לוקה בחסר. מרבית הדברים המגניבים אותם שניתן לעשות עם החיישן הזה מיותרים ואם הם כבר שם, היה נחמד שיעבדו בצורה מושלמת, אבל לא כך המצב. 

היכולת הראשונה, המכונה Air Motion, מאפשרת מעקב אחר מחוות ידיים ושליטה במכשיר באמצעותן, כאשר הבעיה כאן היא שהמרחק שצריך להיות עם היד מהחיישן מאוד בררני וקשה לצלוח פעולה זו כל פעם מחדש. כשזה עובד, זה נחמד ואפילו כיפי – תוכלו לשנות את עוצמת השמע, לנווט במכשיר, לענות לשיחות, לצלם מסך ועוד. ככל הנראה שתשתמשו ביכולת זו מעט בהתחלה ולא מעבר לכך.

LG G8s Air Motion (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
LG G8s Air Motion (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

ניצול נוסף של החיישן הוא עבור פתיחת המסך באמצעות זיהוי מבנה הוורידים בכף היד שלכם. תוכלו לשים את היד מול המצלמה והיא תזהה אותה לפי הורידים שלכם ותפתח את המכשיר. יכולת זו אמורה להיות בטוחה מאוד, אך גם זו לא עובדת כראוי. המרחק מהחיישן שוב יותר מידי בררני – צריך לפגוע “בול” כל פעם מחדש. בנוסף, ביותר מידי מקרים הפתיחה נכשלת וצריך לנסות שוב עם אמצעי אחר.

מערך צילום ורסטילי

אחד הדברים שאנחנו יותר אוהבים במכשיריה של  LG הן יכולות הצילום שהמכשיר מאפשר. ה-LG G8s לא ייזכר כמכשיר בעל מצלמה יוצאת דופן, אך הוא כן משמר את המסורת של החברה לספק כמה שיותר שליטה על התוצרים המופקים ממנה. אנחנו בעיקר מתייחסים למצב הצילום הידני, שאליו יתווספו הפעם גם יכולות צילום וידאו מגוונות ומצלמת סלפי משודרגת. 

בגבו של ה-LG G8s נמצא מערך צילום משולש הכולל חיישן 12 מגה-פיקסל ראשי במפתח צמצם f/1.8 עם פיקסלים בגודל 1.4μm, חיישן 13 מגה-פיקסל המשולב במצלמה נוספת המאפשרת צילום בזווית רחבה במיוחד של 137 מעלות, זה מגיע במפתח צמצם של f/2.4 ומצלם פיקסלים בגודל 1μm, וחיישן 12 מגה-פיקסל נוסף המשולב במצלמה בעלת עדשת טלפוטו המאפשרת ביצוע זום פי 2 ללא פגיעה באיכות התמונה. לסיכום, כל מה שאנחנו רגילים לראול במכשירי דגל בשנת 2019.

LG G8s (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
LG G8s (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לגבי איכות הצילום, זה מאוד תלוי. צילום תמונות סטילס בתאורת יום זה דבר שה-G8s עושה טוב, אפילו טוב מאוד, אך זה לא באמת אתגר למצלמות הסמארטפונים של ימינו. כל העדשות במכשיר מספיק איכותיות על מנת לספק תמונה חדה עם צבעים חיים ונעימים.

המצלמה הראשית מצליחה להתמודד יפה מול מכשירי הדגל הטובים בקטגוריה בתאורת יום, למרות שהיא עשויה לספק תמונות מעט שטופות עם פרטים ש”נעלמים” בגלל חשיפת יתר כאשר השמש חזקה במיוחד. זו בעיה קשה עבור סמארטפונים רבים, אבל ה-iPhone XS של אפל וה-Galaxy S10 של סמסונג עושים עבודה טובה גם במצבים אלו. מצב הלילה של המצלמה טוב מאוד ומצליח לספק תמונות חדות גם בסיטואציות מאתגרות.

צילום נוף עם מצלמה ראשית ב-LG G8s (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
צילום נוף עם מצלמה ראשית ב-LG G8s (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

המצלמה החלשה יותר מבין השלוש שנשארת מעט מאחור, היא דווקא הכיפית ביותר, זו היא עם העדשה הרחבה וחבל. ניתן לראות שהפרדת הצבעים וארטפקטים מתגלים בה הכי מהם כאשר מצב הצילום מעט לא אפוטימלי.

המצלמה בעלת עדשת המאקרו תהיה שימושית בהרבה מצבים ולשמחתינו היא מצליחה לשמור על רמה גבוהה של תמונות אותן היא מסוגלת להפיק. אנחנו ממליצים לתמונות במצב לילה לעשות בה שימוש רק כשבאמת צריך וממרחק לא רב.

מבחינת יכולות צילום וידאו, LG תמיד מצליחה לבלוט וה-G8s אינו שונה בכך. תוכלו לצלם וידאו ב-1080P עם כל אחת מהמצלמות. המצלמות האחוריות, הראשית ועם העדשה הרחבה, יכולות גם לצלם וידאו גם ב-4K. המצלמה הראשית יכולה לצלם וידאו 4K ב-60 פריימים בשנייה. אחד הדברים המהנים ביותר עם המכשיר היא היכולת לעבור תוך כדי צילום בין העדשות השונות, דבר המאפשר לכם גמישות מירבית וחופש יצירתי.

מצלמת הסלפי 8 מגה-פיקסל מצליחה לספק תמונות יפות ועם התוספת של חיישן העומק המתקדם ובהחלט נותנת פייט לטובות בקטגוריה. החיישן מאפשר ללכוד מידע עומק בצורה טובה מאוד ואפקט הבוקה (טשטוש רקע) נראה מדויק.

השורה התחתונה

סמארטפון ה-LG G8s ThinQ הוא מכשיר טוב שלא מצליח להתעלות למרות המחשבה הנכונה של LG fh הורדת מחיר תהווה צעד חיובי. הבעיה היא, שדווקא הורדה זו שמה דגש על המתחרים (בעיקר סיניים) שמצליחים לספק הצעה הרבה יותר שלמה במחיר אף נמוך יותר. כל יכולות “מכשיר הדגל” החדשות והייחודיות לא מצדיקות את ההשקעה בהן, במיוחד כל מה שקשור לחיישן העומק שמרגיש כמו בלגן אחד גדול.

חברת LG צריכה לעשות כמה דברים דחוף על מנת להישאר רלוונטית, בראשם להשאיר את המחיר האטרקטיבי, להעיף את כל הגימיקים המיותרים שיחסכו לה לא מעט כסף, להשקיע הרבה יותר בעיצוב ולשמור על מפרט ללא פשרות. מדובר במותג נפלא עם מוצרים מעולים ואין סיבה שכך לא יהיה גם בסמארטפונים.

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
6/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
8/10
סוללה
8/10
מצלמה
9/10
8.3
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך מדוייק
  • מצלמות כיפיות
  • חיבור אוזניות
מה פחות אהבנו
  • גימיקים שלא עובדים
  • עיצוב מיושן

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: החל מ-2749 שקלים
  • שוק פתוח: החל מ-2680 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים