שלט לוגו סלקום (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי

סלקום ברבעון השני: 239 אלף מנויי טלוויזיה וירידה קלה בהכנסות

| יום חמישי, 15 באוגוסט 2019, 12:02 | כלכלי, מפעילות סלולר

סלקום מסכמת רבעון שני ומפרסמת את דוחותיה הכספיים אשר חושפים המשך עליה במספר המנויים של שירות הטלוויזיה סלקום TV, זאת לצד צמיחה במספר המנויים הסלולרים. על רקע זה, מציגה החברה ירידה קלה בהכנסות וברווח התפעולי ומסכמת את הרבעון בהפסד נקי של 35 מיליון שקלים.

בתום הרבעון השני של 2019 מציגה סלקום עליה של 45 אלף מנויי סלולר שנרשמו לשירותי החברה במהלך הרבעון, כאשר סך המנויים בסוף הרבעון הסתכמו ב-2.745 מיליון. את ההבדל הגדול בין נתוני המנויים אותם הציגה בדוחות הרבעון הראשון (2.853 מיליון) ובין העליה אותה היא חושפת כעת מסבירה החברה במחיקה של 153 אלף לקוחות ממצבת המנויים שלה בתום הרבעון הראשון, לקוחות אשר לדבריה לא היוו מקור הכנסה משמעותי. במבט שנתי, מדובר בירידה של 2.3% במספר המנויים, כאשר ברבעון השני של 2018 עמדה מצבת המנויים של החברה על כ-2.8 מיליון.

החברה מדווחת על שיעור נטישה של 11.3%, מעט גבוה מהנתון שהוצג ברבעון הראשון (11%), כאשר ההכנסה החודשית הממוצעת של החברה ממנוי (ARPU) בתום הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני עמדה על 51.9 שקלים, עליה מנתון של של 47.2 שקלים שהוצג ברבעון הראשון שעיקרה ככל הנראה נעוץ במחיקת המנויים שהכנסתם הייתה זניחה עבור החברה. משנה לשנה מדובר בעליה קלה ב-ARPU מנתון של 51.8 שקלים למנוי ברבעון השני של 2018.

12 אלף מנויים הצטרפו לשירות סלקום TV במהלך הרבעון השני של השנה וכעת מדווחת החברה על סך של 239 אלף מנויים, עליה של כ-5.3% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה. ברמה השנתית מדובר בגידול דו-ספרתי של 22.6%, כאשר ברבעון המקביל אשתקד עמד מספר המנויים על 195 אלף. בתחום תשתית האינטרנט מדווחת החברה על 278 אלף מנויים, עליה שנתית של 12.1%.

סך הכנסותיה של סלקום ברבעון השני עמדו על 920 מיליון שקלים, ירידה של 0.8% בהשוואה לנתון שהתקבל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר בצד הרווח התפעולי מדווחת החברה על 6 מיליון שקלים אל מול הפסד תפעולי של 5 מיליון שנה קודם לכן. בשורה התחתונה מדווחת החברה על הפסד נקי של 35 מיליון שקלים (מול 37 מיליון שנה קודם לכן).

המגזר הנייד שוב היה הגורם המשפיע בירידה בהכנסות החברה ברבעון השני, אם כי ברבעון זה מדובר בירידה קלה יותר מזו שראינו ברבעון הראשון של השנה. במגזר הנייד נרשם נתון של 582 מיליוני שקלים המהווה ירידה של 1.5% משנה לשנה. ההכנסות מהמגזר הנייח עמדו על 375 מיליוני שקלים, ירידה קלה של 0.3% משנה לשנה.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות