חברת Huawei תוכל לעבוד מול חברות אמריקאיות עד ה-19 בנובמבר

לוגו וואווי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) לוגו וואווי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

וואווי יכולה לנשום מעט לרווחה, כאשר במקביל לתום האישור הזמני לרכישת מוצרים מחברות אמריקאיות שקיבלה בחודש מאי האחרון מלשכת המסחר האמריקאית, מקבלת כעת החברה ארכה של 90 ימים נוספים שיאפשרו לה להמשיך ולרכוש חלקים ורכיבי תוכנה מחברות כמו יצרניות השבבים מיקרון וקוואלקום ומפתחת מערכת ההפעלה אנדרואיד, גוגל.

שר המסחר האמריקאי ווילבור רוס (Wilbur Ross) מציין כי הארכה הנוספת מגיעה על מנת לאפשר לחברות אמריקאיות להתאים עצמן לתנאי השוק החדשים, בהם לא יוכלו עוד למכור מוצרים ל-Huawei, כאשר על רקע דברים אלו מוסיפה לשכת המסחר בארה”ב 46 חברות בת נוספות של Huawei לרשימת ה-Entity List, אשר חברות בה לא יכולות ליצור קשרים עסקיים עם חברות אמריקאיות כלל. לצד זאת, ממשיך הנשיא טראמפ להתבטא בחריפות כנגד היצרנית הסינית ומציין כי הוא מעדיף שלא לאפשר לה לעשות עסקים עם חברות אמריקאיות כלל.

הבעיה האמיתית עם Huawei היא בהקשר ל[רשתות] 5G“, מציין רוס בראיון לרשת הטלוויזיה פוקס, ומסביר זאת תוך ציון החשש מיכולתה של החברה ליצור בעיות פרטיות ואבטחה עבור תושבי ארה”ב: “רשתות 5G מונעות באופן ניכר על ידי תוכנה ובשל זאת קשה מאוד להפריד בין פעילויות הדרושות לצורך הפעלת הרשת ובין פעילויות היקפיות“. לדברים אלו מוסיף רוס את החשש הגדול של ארה”ב מהזנת “דלת אחורית” לרכיבי חומרה ותוכנה שמיוצרים על ידי Huawei, אלו יכולים לעבור בדיקות, אך לדבריו לא ניתן לתפוס כל אפשרות ל”דלת אחורית” מסוג זה במהירות בה מתקבלים מוצרים חדשים ועדכונים למוצרים קיימים.

הרישיון הזמני המעודכן שמקבלת Huawei, אשר במסגרתו יוכלו חברות אמריקאיות ליצור עימה קשרי מסחר אף המגבלה של היותה ב-Entity List, נכנס לתוקף היום (19.8.2019) ויהיה בתוקף למשך 90 ימים, עד ה-19.11.2019.

הארכת התוקף של רישיון המסחר הזמני בין וואווי לחברות האמריקאיות עשויה לאפשר לחברה להמשיך בתכניותיה להשקת סדרת מכשירי הדגל הבאה שלה – Huawei Mate 30. בהתחשב כי הסדרה הקודמת הושקה סביב אוקטובר 2018, ניתן להניח כי וואווי תדבוק במועד זה גם השנה ואולי אף תקדים אותו על מנת להישאר בטווח של הרישיון הזמני.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים