בקרוב(?): תקשורת דו-סטרית באמצעות תדר בודד

קבוצת חוקרים מאוניברסיטת רייס שבטקסס הצליחה ליצור תקשורת דו-סטרית באמצעות תדר בודד. זאת כשנה לאחר שהוכח כי הדבר ניתן לביצוע מבחינה תיאורטית. כיום התקשורת במכשירים האלחוטיים פועלת על גבי שני תדרים, כך ששליחה וקבלה של מידע מתבצעות בתדרים שונים.

הבעייתיות בשימוש בתדר יחיד כדו-סטרי דומה לשיחה בה הצדדים לא שומעים זה את זה משום שהם מדברים בו-זמנית. החוקרים פתרו זאת באמצעות שימוש באנטנה נוספת והוספת היכולת לנטרל את אחד מה”קולות”, כך שכל מכשיר יקבל את הנתונים שנשלחים אליו מהמקלט בזמן שהוא שולח נתונים בתגובה. פתרון זה של החוקרים הוצע עוד קודם לכן, אך דרש התקני רדיו מורכבים בכדי ליישם אותו. הצוות באוניברסיטת רייס הצליח ליישם את הפתרון דרך שימוש בטכנולוגיית MIMO, שבה משתמשים במספר אנטנות כדי לשפר את הקליטה.

המעבר לתדר אחד אמור להכפיל את תעבורת הרשתות הסלולריות, מבלי להתקין אנטנות נוספות. הפתרון ניתן ליישום באמצעות הוספת התקן קטן למכשירים הסלולריים ולרשתות עצמן. “אפשר להוסיף את התמיכה בתדר דו-סטרי כמצב נוסף על חומרה קיימת”, אומר פרופ’ אשוטוש שאבהרואל מאוניברסיטת רייס, “היצרנים אוהבים את זה, כי הם לא צריכים להוסיף חומרה שתתמוך רק בשיטה הזו ותתפוס עוד מקום”.

החוקרים מקווים שהתקן החדש יכנס כבר לרשתות דור 5 או קודם לכן – בדור 4.5. “השינוי המשמעותי שיידרש יהיה ביצירת סטנדרטים אלחוטיים חדשים לשימוש בתדר דו-סטרי”, אומר פרופ’ שאבהרואל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים