ספיידרמן עשוי למצוא עצמו מחוץ ל-MCU בגלל מחלוקת בין סוני ודיסני

ספיידרמן: רחוק מהבית (תמונה באדיבות פורום פילם) ספיידרמן: רחוק מהבית (תמונה באדיבות פורום פילם)

לילה חם בהוליווד! אחרי ההכרזה על חזרתו של קיאנו ריבס לסרטי Matrix עם מטריקס 4, אנחנו מקבלים ידיעה מרעישה על כך שספיידרמן ככל הנראה ימצא עצמו מחוץ ליקום הסינמטי של מארוול (MCU), כאשר דיסני (חברת האם של מארוול) וסוני לא הצליחו להגיע להבנות בנוגע לשימוש בדמותו של ספיידרמן ביקום הקולנועי של מארוול.

סוני, המחזיקה בזכויות על הדמות, החליטה להוציא את קווין פייגי (המוח מאחורי ה-MCU) מתפקיד המפיק ותעביר את המושכות לצוות פנימי בחברה. הרקע למחלוקת הוא ככל הנראה כלכלי, כך על פי דיווח של אתר Deadline.

התזמון אולי נראה מפתיע, אבל מרגע חתימת ההסכם בין דיסני לסוני תמיד היו שמועות על פירוק העסקה. לפי ההסכם המקורי בין החברות, סוני מקבלת את הרווחים מקופות הקולנוע, בעוד דיסני תרוויח בעיקר מהזכויות על הצעצועים ומכירת מזכרות. עסקה שעל פניה אולי לא הוגנת, אך תרמה רבות לשתי החברות.

ספיידרמן: רחוק מהבית” כבר עבר את רף מיליארד הדולר הכנסות מקופות הקולנוע, תוך שהוא הופך לסרט המכניס ביותר של סוני אי פעם. מנגד, דיסני הרוויחה את הפופולריות האדירה של ספיידרמן שעזרה לה להמשיך לבסס את סרטי מארוול כתופעה שלא נראה שוב.

לפי הדיווח, דיסני העבירה לסוני מסמך דרישות שבראשו היא רוצה להיות שותפה מלאה להפקת הסרט ושהרווחים בין החברות יחולקו 50 / 50. היום מוערכת העסקה בכ-5% שהולכים לדיסני מסך הרווחים בקופות. סוני סירבה על פי הדיווח, שכן היא מרגישה מספיק בטוחה בעצמה להמסיך את המומנטום של ספיידרמן לבד עם הבמאי ג’ון וואטס, המפיקה איימי פסקאל וכמובן ספיידרמן, טום הולנד. בתגובה של דובר סוני לידיעה, דווקא דיסני מוצגת כזו שהחליטה להוציא את קווין פייגי מההפקה של ספיידרמן, כאשר הסיבה הרשמית היא “עיסוקיו הרבים” עם הרחבת הפעילות של דיסני ושירות הסטרימינג דיסני פלוס.

אם ההחלטה אכן תהיה סופית, המשמעות היא שספיידרמן לא יוכל להופיע יותר בסרטי היקום הסינמטי של מארוול ולצד הגיבורים האהובים כמו ניק פיורי, ת’ור, דוקטור סטריינג’, שומרי הגלקסיה, קפטן מארוול ועוד. בנוסף, יהיה אסור לציין אפילו את שמו של ספיידרמן / פיטר פארקר בסרטי MCU עתידיים.

מנגד, ספיידרמן של טום הולנד יוכל להצטרף לוונום (Venom) ולבסס יחד את יקום העכביש של סוני – השולטת גם בכל הדמויות שהופיעו לראשונה בקומיקס של ספיידרמן. לפי תגובות של בכירים בסוני, שמועות ומשאלות לב רבות, החברה ככל הנראה תתמקד בשני סיפורים מרכזיים בשנים הקרובות:

Sinister Six – איחוד של הרשעים המובילים בעולם של ספיידרמן הרוצים לחסלו אחת ולתמיד.

SpiderVerse – קונספט הדומה מאוד לגרסה חיה של סרט האנימציה המוצלח “ספיידרמן: ממד העכביש” בו תוכל לשלב סוני גרסאות נוספות של ספיידרמן שנראו על מסכי הקולנוע בעבר כמו אלו של טובי מגוויאר ואנדרו גארפילד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים