גאדג’טי מסקר: התרשמות ראשונה מה-Sony Xperia 5

מכשיר Sony Xperia 5 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

אחרי שהספקנו להעיף מבט מהיר על ה-Galaxy Fold עם המסך המתקפל ו-LG G8x עם המסך הכפול, הגיע הזמן להעיף מבט על מכשיר הדגל החדש של סוני, ה-Sony Xperia 5 שרק הוכרז כשהוא שמגיע עם מסך 6.1 אינץ’ צר וארוך במיוחד ביחס 21:9 שמציע רזולוציית +Full HD במבנה מאורך ובפריסה מעט חריגה של פיקסלים המסתכמות ב-1080×2520, כך שלא מדובר בהמשך ישיר ל-Xperia 1 שהוצג מוקדם יותר השנה עם תצוגת 4K.

למרות שחברת סוני והמכשירים שלה איבדו באופן יחסי את השוק בישראל, מדובר על יצרנית וותיקה שהוציא לא מעט מכשירים מעולים, כאשר ה-Xperia 5 החדש ממשיך את המסורת ומהווה חלופה מרעננת יחסית לעומת מכשירי הדגל מבית LG ו-Samsung הענקיים שבדקנו לאחרונה.

רק מבט מהיר בגודל המכשיר לעומת גודל היד בתמונה ממחיש עד כמה המכשיר צר וארוך יחסית למכשירים רגילים, מה שהופך את השימוש בו לנוח במיוחד, אם כי מעט לא רגיל לאור האורך החריג שלו. מדובר במכשיר בגובה של 158 מ”מ, הדומה לזה של דגם ה-Galaxy S10 Plus של סמסונג, אך ברוחב 68 מ”מ, הנמוך ממנו בכ-6 מ”מ, נתון משמעותי למדי כאשר אוחזים את המכשיר ביד, בעיקר לתקופות זמן ארוכות.

מכשיר Sony Xperia 5 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

משקלו של האקספריה 5 עומד על 164 גרם, ובעוד לא מדובר במכשיר מהקלים שראינו אי פעם (איפה איפה הם הימים של מכשירים במשקל נמוך מ-120 גרם?), זהו עדיין אחד מהדגמים הקלים יותר בשוק עם מסך הגדול מ-6 אינץ’. דרך צמצום המידות, נראה כי בסוני מנסים לשלב את גרסאות ה-Compact האהובות של החברה משנים קודמות אל תוך הגל החדש של הטלפונים בעלי המסכים הגדולים. על מסגרת המכשיר מציגה סוני כפתור הדלקה כיבוי המשמש גם כחיישן טביעות אצבע אשר ממוקם במיקום די נוח באחיזה של המכשיר ביד.

בצד האחורי של המכשיר ניתן למצוא את שלוש מצלמות ה-12 מגה-פיקסל שבולטות בצורה קלה מגבו, כשהן מציעות צילום רגיל, זום אופטי וצילום רחב. מדובר בשילוב מצלמות שהופך להיות פופולרי מאוד אצל יצרנים רבים, כאשר מכשירים חדשים יותר אף מגיעים עם 4 מצלמות בתצורות מרובות. במקרה של סוני, החברה שומרת על מבנה מאונך מסורתי למדי עבור מערך הצילום.

מערך מצלמות מכשיר Sony Xperia 5 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

במפרט הטכני של המכשיר נמצא את מערכת השבבים Snapdragon 855 של קוואלקום יחד עם זיכרון 6GB RAM, רכיב אחסון מובנה בנפח של 128GB עם אפשרות הרחבה (עד 512GB נוספים) וסוללת 3,140mAh.

משתמשי סוני הוותיקים יזכרו לטובה את קו מכשירי ה-Compact של החברה שהיו בין המכשירים היחידים בשוק ששילבו מפרט גבוהה עם גודל פיזי נמוך, ובעוד לא ניתן לומר שה-Xperia 5 הוא מכשיר קטן במיוחד הוא עדיין מצליח להרגיש קטן מאוד ביד בזכות יחס המסך החריג של 21:9 שמאפשר שימוש נוח במיוחד ביד אחת יחסית למכשירים אחרים בשוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים