צילום: גיא גרימלנד, אינטל

מנכ”ל Epic Games: מציאות רבודה היא העתיד, ישראל יכולה להיות מעצמת גיימינג

טים סוויני (Tim Sweeney), מנכ”ל ומייסד Epic Games, בילה בימים האחרונים בישראל כדי להיפגש עם האריכטקטים באינטל האחראים על החומרה של מעבדי ה-Core, ולמצוא יחד איתם פתרונות חומרה טובים יותר לגיימינג ולעולמות המולטיפלייר.

אתמול (ג’, 10.9) הגיע סוויני למפגש בבניין אינטל בפתח תקווה, שם נשא דברים וענה על שאלות. בין היתר, דיבר סוויני על עתיד תעשיית המשחקים, מציאות רבודה, Esports, התמודדות עם ביקורת חריפה, האפשרויות לפיתוח תעשיית המשחקים בישראל, ונושאים נוספים.

על הביקורת כלפי חנות המשחקים של Epic

כאשר נשאל אודות השחקנים הרבים שביקרו (וממשיכים לבקר) את מאמצי Epic בתחום הפצת המשחקים, ובמיוחד ביקורת נוקבת על חנות המשחקים שלה – Epic Games Store, סוויני ענה כי קולות אלו זוכים לקידום ברשתות החברתיות, בחיפושים ובאתרים כמו YouTube, היות והם מושכים יותר קהל.

“התוכן המושך ביותר בעולם הוא שלילי”, אמר. “אנשים הבינו שלהיות שלילי באינטרנט מושך תשומת לב רבה יותר, קליקים וצפיות. גוגל, פייסבוק, יוטיוב וכן הלאה, מרוויחים מכך כסף, ולכן יש להם אינטרס לקדם את התוכן הזה”, הסביר סוויני. בפועל, לטענתו, נוצר מנגנון לפיו האתרים הגדולים ביותר באינטרנט מרוויחים מקידום הקולות השליליים אודות חנות המשחקים של Epic.

ביקורת רבה נמתחה על חנות המשחקים של Epic, שעדיין מפגרת אחרי חנויות וותיקות יותר מבחינת האפשרויות המוצעות למשתמשים בחנות. שחקנים רבים גם לא מרוצים ממאמצי Epic לסגור עסקאות בלעדיות, המאלצות את הגיימרים לרכוש משחקים חדשים מסוימים אך ורק בחנות של Epic לזמן מוגבל בדרך כלל.

נראה כי החברה לא הולכת לשנות את המדיניות בזמן הקרוב, הסביר סוויני, שגם הזכיר כי חנות המשחקים של החברה מאפשרת למפתחים להרוויח נתח הכנסה גדול יותר בהשוואה ל-Steam, אותו אפשר להשקיע במשחקים טובים יותר. “אנחנו עושים את הדבר הטוב ביותר עבור הגיימרים, גם אם הם לא אוהבים את זה כרגע”, אמר סוויני. “משחקים בלעדיים ושיווק אגרסיבי מהווים את הדרך היחידה שלנו לעשות זאת”.

צילום: גיא גרימלנד, אינטל

מציאות רבודה תחליף את הסמארטפונים שלנו

מלבד המשחק המצליח של החברה, Fortnite, ל-Epic יש אס נוסף בשרוול: מנוע Unreal. החברה מאפשרת לכל דורש להוריד את המנוע ולהתנסות בפיתוח משחקים. המנוע משמש גם בתחומים שונים במחקר, בהדמיות ארכיטקטוניות, מציאות מועשרת ותחומים נוספים.

באופן מפתיע, סוויני הביע אכזבה ממהירות ההתקדמות של המנוע: “היום אנחנו מציבים קבוצות של מאה שחקנים באותה זירת משחק. דמיינתי שעד עכשיו כבר היינו צריכים להגיע למיליונים”, אמר. “דמיינו לכם משחק כמו פורטנייט, אבל עם אלפי משתתפים, משחק שיכול להימשך כמה שעות בכל סיבוב – אבל בסוף תנצחו אלפי שחקנים אחרים, כמה מגניב זה יהיה?”

כאשר נשאל על מציאות מדומה ומציאות רבודה, תשובתו של סוויני היתה ברורה מאוד: “מציאות רבודה היא הטכנולוגיה שתגיע בסופו של דבר למיליארדי אנשים”, אמר, והוסיף כי “מסך סמארטפון מאכלס אולי 15 מעלות משדה הראיה כשאנו מסתכלים עליו. משקפי מציאות רבודה יוכלו לכסות את כל שדה הראיה שלנו, ובעתיד נגיע לאיכות תצוגה שתגרום לכך שמשקפי AR הם בעצם המסך הטוב ביותר שנוכל לרכוש”.

לפי סוויני, הטכנולוגיה שנראית יקרה כרגע, תעבור תהליך משמעותי של הוזלה ותהיה זמינה גם לאוכלוסיות חלשות. סוויני נתן כדוגמה את הסמארטפונים, שכיום זמינים כמעט לכל אדם בעולם, גם במדינות עניות. בעתיד, המצב יהיה דומה עבור משקפי מציאות רבודה, שיחליפו למעשה את הסמארטפונים ויהפכו לסטנדרט הבא של תקשורת ואמצעי מחשוב משמעותי.

התשתיות לא בנויות עדיין ל-Streaming

סוויני הביע פסימיות בנוגע להזרמת משחקים מהענן. “אני אוהב את הרעיון, אבל אני מסופק שנראה את זה עובד במהלך העשור הקרוב”, אמר סוויני. לדבריו, תשתית האינטרנט היום בנויה באופן שלא מאפשר חוויה יציבה ואיכותית. “יש כאן ניגוד אינטרסים עסקי. חברות כמו גוגל [Stadia] רוצות להרוויח מתשתית האינטרנט, אבל הן לא משלמות על התשתית, שעדיין לא מוכנה לטכנולוגיה הזו”, אמר. לדבריו, התשתית עדיין לא מאפשרת חווית משחק אמינה.

מצד שני, סוויני הביע אמון רב בענן לשימושים אחרים, לפחות בינתיים. ללא שירותי הענן של אמזון, שאפשרו ל-Epic להרחיב את Fortnite במהירות ולגדול בקצב חסר תקדים, החברה לא היתה מצליחה להגיע למקום בו היא נמצאת כיום. “פורטנייט הצליח לגדול במהירות אדירה הודות לשירותי הענן של אמזון. בהחלט יש פריצת דרך בתחום העבודה בענן כיום.”

משרדי אינטל בפתח תקווה. צילום: רפאל בן-ארי

ספורט אלקטרוני: צריך לשמור על האיזון במשחקים

סוויני חזר על הנקודה לפיה משחקים לספורט אלקטרוני הם קשים מדי עבור רוב השחקנים. “יצירת משחקים שנועדו במיוחד לספורט אלקטרוני הוא תהליך שונה מיצירת משחק רגיל”, אמר. “אם השחקן הוא לא מאוד הארד-קור, הוא יוותר. זה מה שקרה עם Unreal Tournament, שם נמצא הגרעין הקשה של שחקני הארד-קור. המשחק לא הצליח לתפוס תאוצה בקרב קהל מזדמן יותר”, אמר.

Epic מעדיפה לספק את הקהל הרחב על פני קהל ההארד-קור – הדבר נעשה ברור במיוחד כאשר החברה הורתה לצוות המפתחים שעבד על Unreal Tournament החדש לזנוח את הפרויקט לטובת פיתוח Fortnite. סוויני הסביר כי המטרה העיקרית של החברה היא לנסות לספק את כל סוגי השחקנים המגוונים, ולאזן ביניהם כך שכל אחד יקבל את מה שהוא רוצה ממשחקי החברה.

“יש הרבה סוגים של קהלים – שחקנים מקצועיים, סטרימרים, יוצרי תוכן בידורי מצחיקים, שחקנים מזדמנים”, פירט סוויני. “משחקי Esports רבים הלכו רחוק מדי לכיוון ההארד-קור. אנחנו צריכים לפתח משחקים שכולם יכולים לשחק בהם. בפורטנייט, עדיין תוכל לנצח גם אם אתה לא שחקן מאוד טוב. זה הקסם של פורטנייט – כולם מרגישים שיש להם סיכוי. צריך לשמור על האיזון הזה”, אמר.

ישראל יכולה להיות מעצמת גיימינג

סוויני התייחס לכך שעיקר התעשייה הישראלית מרוכזת בפיתוח למובייל, שרק לאחרונה קיבל תמיכה משמעותית יותר במנוע Unreal: “אני מאמין שמפתחים בוחרים את המנוע הרצוי למשחק שלהם בתשומת לב רבה. הרבה מפתחי אינדי בוחרים ב-Unity, והרבה מפתחי AAA בוחרים ב-Unreal. יוניטי מתאים יותר לפיתוח משחקים קטנים, וזה מאוד מתאים לאופי הישראלי של פיתוח מהיר.” לצד זאת, סוויני הודיע כי חנות המובייל של ה-Epic Games Store צפויה להגיע בשנה הבאה.

סוויני הביע אופטימיות בנוגע לתעשיית המשחקים הישראלית. “ישראל בהחלט יכולה להפוך לאחת המדינות המובילות בתעשיית הגיימינג“, אמר. כאשר נשאל איך ניתן לקדם את תעשיית המשחקים ואת השימוש במנוע Unreal בישראל, ציין סוויני כי Epic מעסיקה כמה אנשי קשר באיזור שלנו כדי לעזור להכניס את אנריל לקהלים חדשים, וכי החברה מתכננת להרחיב את אפשרויות לימוד המנוע שהיא מציעה.

סוויני חזר לנושא המציאות הרבודה והסביר כי מדובר בהזדמנות לכבוש שוק חדש. “במקום להתרכז בתעשיית המשחקים המסורתית, שבה כבר יש חברות מבוססות שמובילות את התעשייה, כדאי לכם להתרכז בתחום כמו מציאות רבודה שבו עדיין אין מנצחים ברורים”, סיפר. מלבד פיתוח משחקים, יש בישראל גם פיתוח של חומרת AR, כמו משקפי Magic Leap, והדבר מהווה יתרון משמעותי.  “יש כאן המון כשרון במגוון תחומים רחב, מפיתוח ועד לאופטיקה.”

בתום המפגש, סוויני נשאר לענות על שאלות הקהל, להצטלם וללחוץ ידיים. זו ההזדמנות להודות לאינטל שהתגייסה לארגן את המפגש באופן המקצועי ביותר, ועל קבלת הפנים הנהדרת שסיפקה החברה לטים סוויני ולאורחים. תודה רבה לראם שרמן שהנחה את הערב.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות