Windows 8: החלונות נשארו רק בשם, לפחות בינתיים

גירסת הבטא של מערכת ההפעלה Windows 8 הוצגה היום בכנס המפתחים של מיקרוסופט שנערך בקליפורניה. במערכת החדשה מיקרוסופט מייתרת את ה”חלונות” ומציגה חוויית משתמש שנועדה למשתמשי הטאבלטים לא פחות מלבעלי המחשבים האישיים. סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת Windows, תיאר את פיתוח מערכת ההפעלה כ”ניסיון נועז לדמיין מחדש איך Windows יכולה להיות”.

כמו שניתן היה להבין מתמונות המסך השונות שהציגה החברה קודם לכן, המערכת החדשה מזכירה יותר את Windows Phone 7 וממשק ה-Metro UI מאשר את הגירסאות הקודמות. במיקרוסופט שואפים שהמערכת תפעל חלק גם על טאבלטים קטנים בעלי מסך מגע וגם במחשבים השולחניים עם מקלדת מפלסטיק ולא מפיקסלים.

החידוש הראשון שפוגשים בגירסה החדשה הוא קיצור משמעותי בזמן טעינת המערכת, בכדי לא ליפול ממהירותם של המתחרים בטאבלטים. עם עליית המערכת מופיע מסך נעילה שמחליף את מערכת הכניסה הישנה. במסך החדש מוצגים נתונים שונים מתוך המערכת, לדוגמא פגישות קרובות מהיומן והודעות חדשות מהאימייל. כדי להיכנס אפשר לוותר על הסיסמה הקלאסית ולהזדהות באמצעות מחוות על גבי התמונה במסך. שינוי משמעותי בעיצוב של Windows 8 הוא בויתור על הממשק החלונאי המוכר. מסך הבית מעוצב כעת בהשראת הקוביות של WP7. ניתן לשחק עם הגדלים של כל קוביה ולבצע בכל אחת מהן מגוון פעולות. כך למשל קוביה אחת תציג את היומן, אחרת תעדכן מהרשתות החברתיות ובשלישית יתקבלו עידכוני חדשות ממקורות אחרים. הקוביות יאפשרו לגשת למידע, לתוכן ולתוכנות במחשב בו-זמנית ובנוחות.

מעבר לכך, התוכנות בגירסה החדשה ירוצו במסך מלא, כאשר התפריטים העליונים ייעדרו מהממשק ובמקומם יימצאו בקרים חדשים הנגררים מלמעלה ולמטה. גרירה מצד ימין של המסך תאפשר לבצע פעולות נפוצות, כמו חיפוש ושיתוף. גרירה משמאל תאפשר לנווט בין התוכנות שרצות. החידושים, כך טוענים ב-SlashGear, יהיו מוכרים למשתמשי WP.

מרכזה של המערכת החדשה נע בין מסך הפתיחה לתוכנות החדשות שפותחו עבור Windows 8 והעיצוב החדש. שולחן העבודה המוכר נשאר רק בכדי להריץ את התוכנות ה”ישנות”, כמו חבילת האופיס. במיקרוסופט מבטיחים שכל התוכנות הישנות ימשיכו לרוץ, אבל מנסים לעודד את המפתחים לבנות תוכנות עבור הממשק החדש כדי שיתאימו לתצוגה במסך מלא ולשימוש ידידותי עם מסכי מגע.

בחברה לא מסרו עדיין תאריך יעד להשקת המערכת. הגירסה הקודמת, Windows 7, יצאה לשוק כשנה לאחר שהוצגה בכנס המפתחים של החברה. Windows 8 מציגה מערכת הפעלה אחרת לחלוטין מקודמותיה – שינויים משמעותיים כאלה נראו אולי רק במעבר מגרסה 3.11 ל-Windows 95.

מיקרוסופט, כמו שאמר בעבר מנכ”ל החברה סטיב באלמר, הולכת לבצע את ההימור המסוכן בתולדותיה. בהסתמך על תגובות המבקרים בכנס, הסיכון העצום הזה יכול עוד בהחלט להשתלם למערכת הותיקה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים