גוגל מכריזה על שיפורי אבטחה ופרטיות כחלק מחודש המודעות לבטחון הסייבר

באופן מסורתי חודש אוקטובר נחשב לחודש המודעות לביטחון סייבר וגוגל (Google) מנצלת מועד זה על מנת להכריז על מספר פתרונות אבטחה והגנה על פרטיות המשתמשים בשירותיה, הכוללים כלי ניהול סיסמאות משופר הבודק את בטיחות סיסמאות המשתמשים, מצב נסתר בשימוש במפות גוגל ואפשרויות חדשות למחיקת המידע האישי משרתי גוגל.

הכלי הראשון והחשוב ביותר אותו גוגל מעדכנת הוא מנהל הסיסמאות המובנה של החברה הקיים בדפדפן הכרום (Chrome) שמשלב מעכשיו כלי פנימי לבדיקת בטיחות הסיסמאות ונועד להחליף את תוסף הכרום Password Checkup אותו החברה הציגה בחודש פברואר האחרון.

על ידי כניסה לאתר passwords.google.com ושימוש בכלי ה-Password Checkup המובנה החדש המערכת תתריע בפני המשתמשים במידה ויש שמות משתמש וסיסמאות בהם נעשה שימוש, אשר דלפו לרשת ויש צורך להחליפם באופן מיידי. כמו כן, תבדוק החברה האם יש סיסמאות בהם מתבצע שימוש חוזר והאם יש סיסמאות אותן המערכת מגדירה כחלשות ומומלץ לשנות אותן.

בנוסף לבודק הסיסמאות המובנה החדש של גוגל החברה הוסיפה שיפורים חדשים לשמירה על הפרטיות של המשתמשים בהם ניתן למצוא:

  • מצב נסתר (incognito mode) חדש באפליקציית גוגל מפות שמאפשר לבצע חיפוש אחר מקומות וניווט ללא שמירה של המידע על ידי גוגל.
  • הרחבת אפשרות המחיקה האוטומטית של גוגל עם תוספת האפשרות למחוק באופן אוטומטי את מידע הפעילות של המשתמשים ביוטיוב (Youtube) כל 3 או 18 חודשים בנוסף לאפשרות מחיקה ידנית.
  • הוספת פקודות מחיקת מידע ל-Google Assistant שיאפשרו למשתמשים לבצע מחיקה של המידע ב-Google Assistant בהוראות קוליות דוגמת “מחק את המידע מהשבוע האחרון”, כאשר בשלב הראשוני האפשרות תהיה זמינה רק בשפה האנגלית.
מחיקת היסטוריית Google Assistant בהוראות קוליות (מקור גוגל)

הכלים החדשים שגוגל הציגה, ובמיוחד בודק הסיסמאות של החברה, נועדו לאפשר למשתמשים לא רק לשמור על המידע האישי שלהם, אלא גם לשלוט במידע אותו היא שומרת עם אפשרות למחיקת מידע או מניעת איסוף המידע על ידי שימוש במצב נסתר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים