למרות הסנקציות: וואווי שומרת על צמיחה עם גידול משמעותי על פני המתחרות בסין

שלט Huawei צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בדוחותיה הכספיים האחרונים חשפה וואווי (Huawei) נתון מפתיע למדי של משלוחי טלפונים. מפתיע בשל העובדה כי עוד בחודש מאי נכנסה החברה לרשימת ה-Entity List של הממשל האמריקאי, מה שמנע ממנה להשיק מכשירים חדשים עם שלל האפליקציות והשירותים של גוגל, כולל גם חנות ה-Play Store. צעדי המנע מצד הממשל האמריקאי הובילו לכך שב-Huawei ביטלו, או לכל היותר דחו, את השקתה של סדרת הדגל Mate 30 בישראל, אירופה ומדינות נוספות.

אז איך הצליחה Huawei להציג גידול בהכנסות ובמשלוחי טלפונים ברבעון השלישי למרות ה”סנקציות”?

עוד עם פרסום הדוחות הכספיים של החברה ההערכה הטובה ביותר לכך הייתה השוק המקומי של החברה בסין. עם פרסום הדוחות חשפה Huawei כי שלחה 67 מיליון טלפונים לשוק הגלובלי במהלך הרבעון, נתון שמהווה עבורה צמיחה שנתית של כ-29% משנה לשנה.

כעת אנו מקבלים תמונה טובה יותר עם פרסום סקר השוק החדש של חברת המחקר Canalys על משלוחי הטלפונים בשוק הסיני של היצרניות השונות, שלא רק מדגים היכן השיגה את הצמיחה הגבוהה, אלא גם מראה כי Huawei הייתה החברה היחידה שהצליחה להציג צמיחה בסין ברבעון השלישי.

צמיחת משלוחי טלפונים בסין רבעון 3/2019
מקור: Canalys

על פי הנתונים, Huawei שלחה 41.5 מיליון מכשירים בשוק הסיני במהלך הרבעון השלישי, מה שמעיד על כך שהשוק הסיני היווה לנתח של כ-62% מסך משלוחי הטלפונים של החברה ברבעון. הנתונים מדגימים כי Huawei היא לא רק החברה היחידה בין 5 הגדולות ברשימה שהצליחה להציג צמיחה משנה לשנה, אלא גם כי צמיחה זו הייתה מאוד משמעותית (66%+) והובילה אותה לאחוז בנתח של כ-42% משוק הטלפונים הסיני באותו רבעון.

הצמיחה של מותגי Huawei ו-Honor בסין נמשכת מזו תקופה ארוכה וזהו לא הרבעון הראשון בו היא מציגה צמיחה עודפת על פני המתחרות בארץ הולדתה, אך בשלב זה עתידה של החברה בשוק הגלובלי עדיין לא ברור.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים