יצרנית המכוניות החשמליות טסלה בדרך לישראל

אילון מאסק (תמונה באדיבות Tesla Motors) אילון מאסק (תמונה באדיבות Tesla Motors)

יצרנית כלי הרכב החשמליים טסלה מוטורס (Tesla Motors) מתכננת כניסה לשוק הישראלי, כך עולה מתוך מדעת דרושים שפורסמה באתר החברה, לפיה היא מחפשת מנהל ארצי (Country Manager) לישראל במשרה מלאה. על אף שלא ידוע מתי החברה תשיק את כלי הרכב החשמליים שלה באופן רשמי בארץ, אין ספק כי השוק מקומי צפוי לעבור טלטלה כאשר היא תעשה זאת.

השמועות על כך שחברת טסלה, שמאחוריה עומד המיליארדר אילון מאסק (Elon Musk), מתכננת כניסה לשוק הישראלי רצו בחודשים האחרונים בתחום הרכב הישראלי, אך עכשיו עם פרסום מודעת הדרושים החדשה מדובר כבר על יותר משמועה. בעוד לא ידוע מתי החברה תשווק את כלי הרכב שלה בארץ הם אכן צפויים להגיע לשוק המקומי.

נכון להיום החברה מציעה 5 דגמי רכב: MODEL S, MODEL 3, MODEL X, MODEL Y ו-ROADSTER, כאשר הדגם הזול ביותר אותו החברה מציעה הוא ה-MODEL 3 שמגיע עם תג מחיר של החל מ-35,000 דולר בארה”ב, מחיר שצפוי לגדול לאור המיסוי הישראלי, אם כי רכבים חשמליים מלאים כמו אלו של טסלה נהנים כיום ממס רכישה נמוך למדי.

לצערה של טסלה, גם המיסוי הירוק בישראל הולך להשתנות בשנים הקרובות, כשבשלב זה עומד מס הרכישה לרכבים חשמליים על 10% בלבד, אך החל משנת 2022 מתוכננת עליה הדרגתית עד לרמה של 35% בשנת 2024. האם כניסתה של טסלה ארצה תשנה את תכנית המיסוי הירוק החדשה? רק הזמן יעיד.

מודעת הדרושים באתר טסלה (מקור טסלה)

בדומה ליצרני כלי רכב אחרים גם חברת טסלה תאלץ להתמודד עם הבירוקרטיה הישראלית שצפויה להקשות על כניסת המכוניות לארץ, כאשר יהיה מדובר לא רק על המחיר היקר יותר של הדגמים לאור המיסוי הישראלי, אלא גם בצורך לבנות את תחנות הטעינה הייעודיות של טסלה ברחבי הארץ על מנת לספק פתרון טעינה לכלי הרכב.

נותר לקוות כי היוזמה החדשה של טסלה בכניסה לשוק הישראלי לא תחזור על הכישלון של בטר פלייס (Better Place), שניסתה להרגיל את המשתמש הישראלי לרכבים חשמליים אבל נכשלה בסופו של דבר. בניגוד אליה, חברת טסלה נהנית מפופולריות הולכת וגוברת ברחבי העולם, כאשר החברה מנהלת בצורה ישירה את מכירת הרכבים ללקוחות שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים