שיאומי רשמה פטנט על סמארטפון מתקפל הדומה ל-Motorola Razr

פטנט לסמארטפון מתקפל אנכית של שיאומי (מקור: Tiger Mobiles, עיבוד: גאדג’טי)

הסמארטפון המתקפל בצורה אנכית שהציגה היום (ה’, 14.11) מוטורולה לא יהיה היחיד בסגנון שנזכה לראות. ה-Motorola Razr המתקפל אולי נושא את העיצוב האיקוני של אחד מהטלפונים הפופולריים ביותר בתחילת שנות ה-2000, אך הוא לא היחיד שהשתמש בתצורת ה-Flip Phone ונראה כי לא יהיה הסמארטפון המתקפל בצורה אנכית היחיד שנראה בזמן הקרוב.

חברת שיאומי (Xiaomi) קיבלה בסוף החודש הקודם אישור לרישום פטנט אותו הגישה עוד ב-2018, זה מציג טלפון מתקפל בתצורת Flip Phone עם מסך המתקפל יחד עם הטלפון ונפתח למסך בתצוגה אחידה ומלאה עם פתיחתו. איורים שמתארים את הטלפון אשר מופיעים לצד בקשת הפטנט מציגים מסך קטן המופיע בחלקו החיצוני של המכשיר כאשר הוא סגור, זה ככל הנראה ישמש לתצוגה של הודעות והתראות, ולא יהיה גדול דיו על מנת לשמש כתצוגה מקדימה עבור צילומי סלפי כפי שמאפשר מסך טלפון ה-Razr החדש של מוטורולה.

עוד בחלקו האחורי של הטלפון, ניתן לראות מערך צילום כפול, אם כי בשונה מהרייזר, כאן ממוקמות המצלמות בחלק התחתון של המכשיר כאשר הוא פתוח, מיקום שוודאי יוסתר בקלות על ידי אצבעות המשתמשים בעת אחיזה בו במצב מאונך. בעת פתיחת המכשיר ניתן להבחין במסך מלא בחתיכה אחת וכמעט ללא שוליים סביבו, כאשר השול בחלק העליון מכיל את אפרכסת השמע ומה שנראה כמו מערך צילום כפול שישמש לתמונות סלפי.

פטנט לסמארטפון מתקפל אנכית של שיאומי (מקור: Tiger Mobiles)

עדיין לא ברור האם שיאומי אכן תממש את הפטנט הזה למכשיר במציאות, ואם כן, מתי הדבר יקרה, אולם היצרנית הסינית אינה היחידה שפועלת בתחום. סמארטפון מתקפל באופן מאונך של חברת סמסונג הדרום קוריאנית נחשף לאחרונה בכנס המפתחים של החברה וגם במקרה זה הציג מבנה הדומה לזה של המוטורולה רייזר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים