גאדג’טי מסקר: Samsung Galaxy Tab S6

Samsung Galaxy Tab S6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) ממשק DeX בטאבלט Samsung Galaxy Tab S6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

טאבלטים תמיד היו ייצור כלאיים שנע בין הסמארטפון למחשב, וזה לא מפתיע, שכן כך בדיוק הציג בזמנו סטיב ג’ובס את האייפד, שעדיין שולט ביד רמה בשוק הטאבלטים. בשנים האחרונות החלו נסיונות מצד חברות שונות לשנות מעט את הכיוון של הטאבלטים ולהוסיף להם תכונות שאיפשרו להיסחב עם מכשיר קטן מימדים וקל משקל מצד אחד ועם רמת פונקציונליות גבוהה מספיק כדי להצדיק את השארתו של המחשב הנייד בבית כשאנו יוצאים לדרכים.

אנחנו עדיין לא שם, אבל סמסונג, עם הטאבלטים האחרונים שלה, ה-Galaxy Tab S6, טאבלט הדגל שהוא גם מושא סקירה זה, וה-Galaxy Tab S5e, שמציע הצעה דומה, אך עם מפרט המכוון לשוק הביניים, מנסה להפוך את הטאבלט לא רק לכלי מדיה קל משקל ונוח לנשיאה עם מסך ורמקולים מרשימים, אלא גם לסוג של תחליף למחשב הנייד.

האם הוא מצליח לעשות זאת היטב? האם הוא מספק פייט טוב לאייפד פרו של אפל? לקחנו את ה-Tab S6 בגרסת ה-LTE שלו לסקירה, והנה מה שחשבנו.

Galaxy Tab S6 – עיצוב ומפרט טכני

הגלקסי טאב S6 הוא טאבלט בעיצוב פרימיום וקל משקל. הוא דק למדי בעובי של 5.7 מ”מ ומשקלו מסתכם ב-420 גרם. סביב הטאבלט ניתן למצוא שני זוגות רמקולים הפועלים יחדיו בסטריאו, כפתורי ויסות ווליום וכפתור הפעלה וכיבוי בצידו הימני (כשאוחזים אותו במאונך), אשר מתחת להם ממוקמת מגירת ה-SIM (בגרסת ה-LTE שנבדקה), זו מאפשרת גם את הרחבת זיכרון האחסון באמצעות כרטיס microSD.

בגבו של המכשיר ממוקמות זוג מצלמות וניתן למצוא תחתיהן את המיקום בו נצמד עט הסטיילוס S-PEN (מגיע באריזה) לטאבלט לצורך טעינה, כאשר בחלקו הקדמי, מעל המסך, ממוקמת מצלמת הסלפי.

Samsung Galaxy Tab S6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Tab S6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לפניכם המפרט המלא:

  • מסך: 10.5 אינץ’ עם פאנל מסוג Super AMOLED ברזולוציית 1600×2560 פיקסלים ופורמט רחב 16:10. קורא טביעות אצבע מתחת לפני התצוגה.
  • מעבד: Snapdragon 855 עם 8 ליבות Kryo 485 בתדר מירבי של 2.84 גיגה-הרץ.
  • זיכרון: 6GB RAM לצד אחסון בנפח 128GB (אפשרות הרחבה עם microSD).
  • מצלמות: 13 מגה-פיקסל ראשית, f/2.0, פוקוס אוטומטי + 5 מגה-פיקסל בזווית רחבה. וידאו ב-2160p.
  • מצלמת סלפי: 8 מגה-פיקסל, f/2.0, וידאו ב-1080p.
  • סוללה: 7,040mAh. תמיכה בטעינה מהירה בהספק 15W דרך מחבר USB-C.
  • קישוריות: בלוטות’ 5.0, רשת אלחוטית WiFi 802.11ac, תמיכה ב-LTE.
  • מערכת הפעלה: אנדרואיד 9 פאי, ממשק OneUI.

טאבלט (כמעט) מושלם למדיה

למה כמעט? פשוט בגלל שחסר היה לנו החיבור החוטי לאוזניות. זה הוא חיסרון שהולך והופך לפחות רלוונטי עם הזמן והנגישות הגבוהה למגוון רחב של אוזניות בלוטות’, גם במחירים נוחים, אך עבור רבים מהאנשים בארץ, ובכלל, השימוש באוזניות חוט עדיין רלוונטי ומהותי.

פרט לחיסרון זה, הגלקסי טאב S6 מציע הרבה מעבר למה שציפינו בצד המולטימדיה. מסך ה-Super AMOLED ברזולוציה  של 1600×2560 פיקסלים מציע בהירות גבוהה ותמונה חדה התורמת בצפיה בסרטים ובזמן משחקים גם מחוץ לבית. מדובר במסך 10.5 אינץ’ עם שוליים מכובדים סביבו, כאלה שמצד אחד לא נראים קשורים בעולם בו השוליים הולכים ונעלמים מהמשוואה, אך מן הצד השני מדובר בהכרח עבור מי שרוצים להחזיק את הטאבלט שלהם בנוחות בלי להסתיר חלק מהמסך עם האצבעות בעת האחיזה בו או לקבל נגיעות בלתי רצויות.

סביב הטאבלט ממקמת סמסונג מערך סטריאופוני של 4 רמקולים המפיקים צלילים ברמת איכות גבוהה מאוד ובעוצמה מרשימה עוד יותר. דוגמה קיצונית לכך מבחינתי הייתה בחיבור הטאבלט לטלוויזיה בסלון (דרך DeX) והאזנה לצלילים מרחוק. עוצמת השמע הייתה חזקה מספיק כדי שכל היושבים בסלון ישמעו היטב ואיכותית מספיק כדי לא להיות צורמת גם בעוצמת השמע הגבוהה ביותר. זהו כמובן לא תחליף למקרן קול, מערכת סטריאו מבוססת מגבר או אפילו לרמקולים המובנים בטלוויזיה, אך התוצאות באמת מרשימות גם במקרה קיצון זה.

Samsung Galaxy Tab S6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Tab S6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

והוא גם פונקציונלי

בצד הביצועים, אין זה מפתיע כי המפרט המרשים של הטאבלט מספק את היכולות הגבוהות ביותר, עם תמיכה מצויינת במשחקים, גם לאורך זמן הודות לסוללה הגדולה, וללא שיהוקים ולאגים מיותרים. הסוללה מצליחה לספק יום עבודה שלם עם הטאבלט ללא בעיה, כאשר ניתן להשיג ממנו גם שני ימי שימוש בשימושים קלים.

כשבוחנים את התמונה הגדולה יותר מגלים שממשק המשתמש OneUI של סמסונג לטאב S6 מאפשר לבצע הרבה יותר בצד הפונקציונלי. ניתן לפתוח את המכשיר במהירות עם חיישן טביעות האצבע בנגיעה במסך, אם כי הביצועים של זה לא הוכיחו כאמינים ב-100% מהפעמים, וניתן גם להשתמש בשני חלונות במקביל זה לצד זה כדי לכתוב מסמך או לגלוש בדפדפן בחלון אחד ולהפעיל את יוטיוב עם מוסיקה ברקע בחלון נוסף.

סמסונג גם מאפשרת לבצע סנכרון בין הטלפונים שלה לטאבלט, כך שתוכלו לקבל את השיחות על גבי ה-Tab S6 אם תרצו ואפשרות הוספת הסים בגרסת ה-LTE מקנה לכם את האפשרות להשאיר את הטלפון מאחור ולהשתמש בטאבלט עבור שיחות (אולי פחות מתאים עם מכשיר בגודל כזה) וסוגי תקשורת אחרים כמו וואטסאפ.

עט הסטיילוס S-PEN מגיע כתוספת עבור מי שרוצים להשתמש בטאבלט כמשטח עבודה ויעשה עבודה מצויינת מבחינת דיוק עבור מעצבים ומאיירים, אולם בשונה מה-Galaxy Note, שמאחסן את העט בגוף המכשיר, העט בגרסת הטאבלט פשוט יושב לו על גב הטאב S6 כשאינו נמצא בשימוש. זה נוח הרבה פחות וההצמדה המגנטית של העט לגוף הטאבלט לא חזקה במיוחד, כך שמצאתי את העט זז ממקומו ואף ניתק מגוף הטאבלט פעמים רבות.

אבל אם יש רף פונקציונלי עבור הטאבלט הזה שחוצה את גבולות הרגיל, הרי שזהו מצב ה-DeX, המציג ממשק דמוי ווינדוס על גבי הטאבלט ובחיבור למסך חיצוני.

DeX – כמו מחשב, אבל לא בדיוק

מצב ה-DeX בטאבלט ה-Galaxy Tab S6 הוא הדבר הקרוב ביותר לפונקציונליות של מחשב רגיל בתוך מבנה של טאבלט, אבל הוא עדיין לא מצליח לשחזר את פעולות המחשב באופן מושלם. הבעיה נעוצה בעיקר באפליקציות הזמינות בחנות ה-Play של גוגל, אלו לא רק שלא נועדו לעבודה על מחשב, אלא במקרים רבים גם לא ממש נועדו לשימוש אפילו על טאבלט מבוסס אנדרואיד.

מצב ה-DeX מתאפשר בחיבור למסך חיצוני וגם על גבי מסך הטאבלט עצמו, במידה ואתם רוצים לעבוד בממשק חלונות, המאפשר עבודה עם חלונות מרובים זה לצד זה (מעבר לשניים המתאפשרים בממשק הטאבלט הסטנדרטי של סמסונג). התמיכה של הטאבלט בבלוטות’ מאפשרת חיבור של עכבר ומקלדת בלוטות’ במקביל, כך שניתן לעבוד עליו ממש כמו מחשב, כשסמסונג עצמה מציעה תוספת של מקלדת ומשטח מגע לעכבר הנצמדים באופן מושלם לטאבלט לשם עבודה בנוחות – אבל זה לא רכיב חיצוני שקיים בישראל בשלב הזה.

Samsung Galaxy Tab S6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
ממשק DeX בטאבלט Samsung Galaxy Tab S6 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במהלך הבחינה שלי את הטאבלט, יצא והמחשב העיקרי שלי בעבודה היה מק-קולקל ונאלצתי לעבור לעבודה עם ה-DeX של טאבלט ה-Tab S6 למשך כשבועיים רצופים. זה הוא זמן מספק כדי להבין האם הטאבלט באמת יכול להחליף את המחשב והתשובה הקצרה היא – לא. אבל! את רוב הפעולות השוטפות בעבודה שלי עם מחשב, שרובה מתמקדת בדפדפן, מיילים, עריכת תמונות ומסמכים, יכולתי לבצע על גבי הטבאלט באמצעות ה-DeX.

העבודה במקביל עם מספר חלונות על גבי מסך חיצוני לצד החיבור למקלדת ועכבר חיצוניים דומה מאוד למה שאני רגיל אליו בעבודה היום יומית שלי. ממשק ה-DeX, יחד עם אפליקציות אנדרואיד, אפשרו לי לכתוב כתבות תוך צפייה בפיד הטוויטר שרץ עם העדכונים האחרונים בצד המסך וניתן, כמובן, להפעיל עוד אפליקציות רבות ברקע.

העבודה עם דפדפן הכרום נוחה מעט פחות. לא ניתן להוציא טאבים כחלונות חדשים לשם עבודה במקביל עם מספר חלונות זה לצד זה מאותה אפליקציה והממשק הטלפוני של האפליקציה כופה עצמו על דפי אינטרנט, כך שאלו אינם תואמים לעבודה במסך חיצוני גדול, עד שנכפה מעבר לתצוגת דסקטופ באמצעות ההגדרות בדפדפן.

אפליקציות מסוימות לא יעבדו על גבי ממשק ה-DeX וידרשו מכם לצפות בהן במקביל על גבי ממשק אנדרואיד הסטנדרטי על מסך הטאבלט עצמו  בזמן שתעבדו עם ה-DeX על מסך חיצוני. זה הציק לי במיוחד כאשר מדובר היה באפליקציית Lastpass, אוגרת הסיסמאות הדרושה לי בשימוש תכוף למדי בגישה לחשבונות משתמש באתרי אינטרנט שונים. היא עובדת מצויין על אנדרואיד, אבל לא פעילה במצב DeX.

עריכת תמונות גם היא הוכיחה עצמה כבעייתית. ניתן לעבוד עם קבצים על גבי הטאבלט, אך עריכת תמונות קשה יותר בלי כלים כמו פוטושופ – יתרון שהגיע רק זה עתה לטאבלטי האייפד של אפל. אפילו כיוונונים קלים של גודל התמונה ותיקונים קלים לפני העלאתה לאתר הוכיחה עצמה כמטלה מאתגרת למדי עם ה-DeX. לא בלתי אפשרית, אך מאתגרת למדי.

בשורה התחתונה אוכל לומר כי ניתן להשתמש ב-DeX כתחליף זמני למחשב, אך קחו בחשבון שזהו לא תחליף אמיתי. הוא יעזור לכם בעת צרה, אבל הממשק עדיין לא שם ולא נוח מספיק לשם עבודה שוטפת לאורך זמן.

מצלמים בטאבלט

הטלפון שבידכם ודאי יספק תמונות מרשימות יותר ממה שתקבלו בכל טאבלט היום, כולל גם הטאב S6 של סמסונג, אך במידה ואתם אוהבים את התצוגה המקדימה הענקית שמספק מסך ה-10.5 אינץ’ בטאבלט, תשמחו לדעת שגם התוצאה הסופית של התמונות אינה רעה כלל.

המצלמה הראשית של ה-Galaxy Tab S6 מספקת תמונות ברזולוציית 13 מגה-פיקסל וניתן לקבל גם צילום בזווית רחבה דרך חיישן ה-5 מגה-פיקסל בטאבלט. הצבעים עשירים וישנו דיוק טוב בפרטים בצילומי אור יום ואין ספק שהצילום בזווית רחבה מוסיף המון אם תקחו איתכם את הטאבלט לצלם נופים מרשימים. המסך הגדול ודאי יעזור לכם לראות את הכל בתצוגה מקדימה לפני שתבחרו בתמונה שתרצו לצלם.

השורה התחתונה

ה-Galaxy Tab S6 הוא הטאבלט הטוב ביותר של סמסונג, אם כי אני חייב לומר שהייתי מרוצה למדי גם מדגם ה-Tab S5e ששותף לאלמנטים רבים של הדגם החזק יותר אף שהוא מציע מפרט טכני צנוע יותר. הטאב S6 הוא כנראה גם טאבלט האנדרואיד הטוב ביותר שקיים כיום בשוק.

פרט למפרט הטכני החזק שלו, מאפשר הטאבלט גם עבודה עבור אנשים עובדים, עם ממשק משתמש שמאפשר עבודה במקביל בשני חלונות, ממשק DeX שמאפשר עבודה רחבה אף יותר בממשק דמוי ווינדוס ועבודה עם עט סטיילוס עבור מעצבים שדורשים דיוק רב. הוא שימושי גם עבור צרכני מדיה כבדים, שרוצים לראות תוכן באיכות גבוהה בנטפליקס או יוטיוב ולשמוע משחקים בעוצמה גבוהה ואיכות מרשימה דרך מערך רמקולים סטריאופוני מרשים הנתמך על ידי חברת AKG ומציע תמיכה ב-Dolby Atmos.

נדמה כי הטאבלטים של היום מכוונים להפוך לכלים שיכולים, לעיתים, להחליף את המחשב הנייד כאשר אנחנו בדרכים, גם עבור ביצוע משימות תובעניות יותר. הטאב S6 בהחלט מכוון לשם ומספק את הערך המוסף הזה. הוא עדיין לא תחליף מלא למחשב, אבל כרגע הוא הדבר הכי קרוב לזה שתמצאו.

מחירים: 3,199 שקלים לגרסת ה-WiFi ו-3,499 שקלים לגרסת ה-LTE (מחירי יבואן רשמי, סאני)

מה אהבנו?

  • מסך OLED מרשים
  • חיי סוללה
  • רמקולים חזקים ואיכותיים
  • ביצועים גבוהים

ומה לא?

  • אין חיבור אוזניות קווי
  • ממשק DeX – עדיין לא ממצה את הפוטנציאל
  • חיישן טביעות אצבע מגמגם
  • מחיר גבוה


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים