קנון הכריזה על SX40HS ו-S100, שתי יורשות עם מקצה שיפורים

קנון הכריזה על מצלמת הסופר זום SX40HS שתירש את מקומה של SX30IS. על פי המפרט, המצלמה תכלול חיישן מסוג CMOS של 12 מגה פיקסלים ואת מעבד התמונה החדש ביותר של קנון – DIGIC 5. דבר זה מהווה שיפור משמעותי, שכן הדגם הקודם בסדרה – SX30IS, זכה לחיישן CCD אשר הפיק תמונות רועשות במיוחד גם ב-ISO נמוך יחסית.

עדשת המצלמה תהיה מיוצבת (ותאפשר ירידה עד 4.5 סטופים), תכלול מנוע על – קולי מסוג USM, והטווח שהיא תכסה יהיה אקווילנטי לעדשת 24-840 (זום אופטי 35X) – זוהי עדשה וורסטלית מאוד אשר תאפשר צילום נופים ומצד שני מטוסים וציפורים, מדובר בטווח עצום שבספק אם ניתן לכסותו בעזרת מצלמת רפלקס ושילוב של מספר עדשות.

להבדיל מהדגם הנוכחי, הדגם היורש יוכל לצלם וידאו בהפרדה גבוהה Full HD 1080p. כיאה לסדרה זו של קנון, המצלמות זוכות למצבים אוטומטיים, אך גם למצב ידני ומצבים חצי אוטומטיים ובנוסף גם לחיבור Hot Shoe לפלאש חיצוני אשר יאפשר לכל מי שברשותו פלאש תואם לקנון להשתמש בו גם על הדגם הנ”ל (תמונה עילית).

קנון S100 היא ממשיכת דרכה של S95 וגם כאן ניתן לראות שיפור משמעותי. המצלמה זוכה לחיישן חדש של 12 מגה פיקסלים מסוג CMOS בגודל 1/1.7″ בשילוב עם מעבד התמונה החדש ביותר של קנון – DIGIC 5. גם כאן, כמו ב- SX40HS, ישנו שיפור ברזולוציה, בסוג החיישן ובמעבד התמונה.

עדשת המצלמה תהיה מיוצבת (ותאפשר ירידה עד 4 סטופים), תכסה טווח שווה ערך לעדשת 24-120, שיפור משמעותי מהדגם הנוכחי ויישור קו עם המתחרות. גם מצלמה זו תוכל לצלם וידאו בהפרדה גבוהה Full HD 1080p. בדגם זה לא קיים חיבור Hot Shoe לפלאש חיצוני, אך מצבים אוטומטיים, חצי אוטומטיים ומצב ידני מלא נכללים. במקום החיבור לפלאש החיצוני, קנון החליטה להתקין מקלט GPS, אשר יאפשר למצוא את המקום שבה צולמה התמונה, פיצ’ר זה שימושי עבור מטיילים אך חשוב לדעת שהוא מקצר באופן משמעותי את חיי הסוללה (תמונה אחורית).

נראה שהולך להיות מעניין בגזרת המצלמות הקומפקטיות והדמויות בתקופה הקרובה, שכן זהו רבעון חדש שבו יוכרזו מצלמות רבות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים