אפל, אמזון וגוגל מתכננות תקן תקשורת אחיד לבית החכם

בית חכם (מקור גוגל)

חברות אמזון, אפל וגוגל וארגון ה-Zigbee Alliance הכריזו על הפרויקט המשותף Connected Home over IP, פרויקט לפיתוח תקן פתוח לטכנולוגיית הבית החכם שיאפשר להקל על פיתוח המוצרים החכמים לבית שיוכלו לעבוד בקלות יותר אחד עם השני.

הפרויקט החדש נועד לתת מענה לבעיה ההולכת וגדלה של תקנים עצמאיים וחוסר תאימות בין מוצרי הבית החכמים השונים, כאשר על ידי שיתוף פעולה עם ארגון ה-Zigbee Alliance, שכולל בתוכו חברות כגון איקאה, סמסונג, Signify (לשעבר Philips Hue) ועוד, התקן העתידי יכסה אחוז ניכר מהשוק ויהיה זמין גם לחברות אחרות לאור היותו פתוח לשימוש.

בעוד לא ידועים הרבה פרטים על התקן החדש שעתיד לצאת נכון להרגע לקראת סוף 2020, התקן עתיד להתמקד לפחות בשלב הראשוני באמצעי בטיחות הכוללים מערכות גילוי עשן, מנעולים, שקעים חכמים, מערכות אבטחה ושליטה על מערכות מיזוג, כאשר לאחר מכן התקן יורחב לאביזרים נוספים.

חברות בפרויקט Connected Home over IP (מקור Connected Home over IP)

בניגוד לתקנים מתחרים רבים הקיימים בשוק, התקן החדש נשען על השליטה המוחלטת למעשה של אפל, אמזון וגוגל בתחום העוזרות הקוליות עם סירי, אלקסה ו-Google assistant שמשמשות היום כברירת מחדל להפעלה הקולית של המכשירים החכמים בבית, מה שיגרום לתקן העתידי להיות אוניברלי בהרבה מאחר והוא יתמך על ידי החברות הגדולות והמרכזיות בשוק הבית החכם.

נותר לחכות ולראות מה התקן העתידי יביא עימו, כאשר הדבר היחיד אותו אנו יודעים בוודאות עליו מתוך שמו הוא ההתבססות שלו על פרוטוקול ה-IP מתחום האינטרנט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים