NVIDIA Kal-El: חמש ליבות במעבד מרובע ליבה

NVIDIA חשפה פרטים חדשים על הדור השלישי של פלטפורמת הניידים Tegra. הדור החדש, ששם הקוד הזמני שלו הוא Kal-El, יגיע עם המעבד הראשון בעל ארבע-ליבות למכשירים ניידים שתייצר החברה. כעת מפרסמת Nvidia שלמעשה הוא יכיל חמש ליבות. מבולבלים?

הליבה החמישית זהה לשאר הליבות ומבוססת כמוהם על ארכיטקטורת ARM Cortex A9. היא מיועדת לעבוד במקביל אליהם כשהיא “ליבה מלווה” הפועלת בתדר יותר נמוך (מוגבלת ל-500Mhz) ותוך כדי צריכת חשמל נמוכה משמעותית מהליבות האחרות. בפעולות קלות, בהן לא נדרשות יכולות עיבוד חזקות, המעבד מכבה את ארבעת הליבות ופועל רק על הליבה החמישית. הדבר קורה בעיקר כשהמכשיר בסטנד-ביי וכשהוא מסתנכרן מול שירותים ברקע. בנוסף, בזכות מפענחים מובנים שפועלים במקביל לליבות – גם בנגינת מוזיקה ובהצגת סרטים המכשיר פועל רק על הליבה החמישית.

מנגד, ברגע שנדרשים ביצועים גבוהים יותר מבוטלת הליבה החמישית ומופעלות ארבעת הליבות העוצמתיות במקומה. מליבה “חזקה” אחת שמופעלת בניווט GPS לדוגמא, ועד הפעלת כל ארבעת הליבות בשביל משחקים גרפיים כבדים. התוצאה היא מעבד שמסוגל להגיע לביצועים מירביים, אך לא פחות מכך, מסוגל להגיע לצריכת חשמל מינימלית כשהביצועים המירביים אינם נדרשים. התכונה הזו נקראת Variable SMP, עיבוד מקבילי משתנה, והיא שקופה לחלוטין עבור מערכת ההפעלה. כלומר, אין צורך להתאים את התוכנות אליו, אלא שהן מנצלות את התכונה הזו מבלי להיות מודעות לכך.

בנוסף לתכונה המרשימה הזו, המעבד Kal-El יכלול גם מאיץ גרפי מובנה בעל 12 ליבות. עקב כך, הביצועים שלו מיועדים לדברי החברה להגיע עד לפי 3 מביצועיו של הדור הנוכחי, Tegra 2. הסדרה החדשה צפויה לצאת לקראת סוף השנה הנוכחית, ועל פי ההערכות תגיע למכשירים חדשים כבר במחצית הראשונה של 2012.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים