הוכרז: Lenovo ThinkPad X1 Fold – מחשב נייד בעל מסך OLED מתקפל

נייד ThinkPad X1 Fold (מקור לנובו)

חברת לנובו (Lenovo) ניצלה את הבמה בתערוכת CES 2020 על מנת להכריז על נייד ה-ThinkPad X1 Fold, אחת מהתוספות היותר מעניינות של החברה לסדרת ניידי ה-ThinkPad X1. הנייד יגיע עם מסך OLED גמיש בגודל 13.3 אינץ’ ויאפשר לקפל את הנייד או להשתמש במלוא גודל המסך, לפי צורכי המשתמש.

נייד ה-X1 Fold נחשף לראשונה עוד במאי האחרון בכנס Accelerate 19 כאב-טיפוס בלבד של נייד בעל מסך מתקפל וללא פרטים מלאים עליו. כעת, עם ההשקה הרשמית של ה-Fold אנו מקבלים את מלוא הפרטים על אחד מהניידים היותר חדשניים הקיימים כיום, אותו פיתחה החברה במשך למעלה מ-4 שנים.

מתחת למכסה המנוע של ה-X1 Fold ניתן יהיה למצוא מעבד היברידי של אינטל, ככל הנראה Lakefield, שיפעיל את מסך ה-13.3 אינץ’ בעל פאנל ה-OLED הגמיש שמגיע ברזולוציה של 2048×1536 ומחולק למעשה לצמד מסכי 9.7 אינץ’ במידה ומקפלים אותו.

נייד ThinkPad X1 Fold (מקור לנובו)

אחת מנקודות הפיתוח המרכזיות ב-X1 Fold הוא מנגנון הציר מומנט הרב קישורי (multi-link torque hinge) שפותח לאחר שישה עיצובי ציר שונים ויותר מעשרים וריאציות. הציר משלב סגסוגות קלות משקל, וכולל גם סיבי פחמן שמחזקים את המסגרת ועוזרים למטב את חוויית הצפייה והשימושים היום-יומיים במחשב.

בעוד שבשלב הראשון נייד ה-Fold יגיע עם מערכת ההפעלה ווינדוס 10 פרו של מיקרוסופט, הוא יהיה זמין בשלב מאוחר יותר גם עם מערכת הווינדוס 10X היעודית בעבור ניידים בעלי מסכים כפולים, בדומה ל-Surface Neo של מיקרוסופט.

בעוד שניתן יהיה לעבוד עם ה-X1 Fold באמצעות מקלדת וירטואלית שתוצג על אחד מצידי המסך במידה והוא מקופל לצורת נייד רגילה, ניתן יהיה להשתמש בו גם עם מקלדת Bluetooth יעודית המגיעה יחד איתו בשם Bluetooth Mini Fold Keyboard.

ניתן יהיה לאחסן את המקלדת בתוך הנייד עצמו כאשר הוא מקופל לגמרי. המקלדת מתמגנטת בצורה בטוחה לאחד מצדי המסך ונטענת בצורה אלחוטית, כאשר אפשר יהיה להשתמש בה כמקלדת נייד רגילה כשהיא צמודה למסך או כמקלדת נפרדת ואלחוטית במידה ורוצים לעבוד על מלוא גודל המסך.

נייד ThinkPad X1 Fold עם המקלדת הנפרדת (מקור לנובו)

מפרט טכני:

  • מעבד – מעבד אינטל היברידי.
  • זיכרון – 8GB LPDDR4X.
  • אחסון – SSD, עד 1TB.
  • מסך – 13.3 אינץ’ גמיש, OLED ביחס 4:3 ורזולוציית 2048×1536.
  • מצלמה – 5 מגה פיקסל.
  • משקל – 999 גרם עם כיסוי.

נייד ה-ThinkPad X1 Fold צפוי להיות זמין למכירה באמצע השנה במחיר של החל מ-2,499 דולר.

ה-X1 Fold החדש של לנובו הוא רק הראשון מבין ניידי הדור הבא שצפויים להפוך לזמינים בשנים הבאות, כאשר בדומה לעולם הסלולר, גם בעולם המחשוב הדור הבא צפוי להגיע עם מסכים מתקפלים שיביאו איתם חידושים ושיפורים רבים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים