מעבדי ה-KaiXian הסיניים יהיו זמינים למכירה בסין עבור השוק הביתי

לוח C1888 (מקור Xinyingjie)

מעבדי ה-KaiXian מסדרת ה-KX-6000 של חברת Zhaoxin הסינית צפויים להפוך להיות זמינים בצורה מסחרית בסין במהלך השנה, יחד עם לוח האם הראשון של חברת Xinyingjie שישתמש במעבדי החברה ויספק אלטרנטיבה לאינטל ו-AMD בשוק מעבדי ה-X86, זאת בניגוד למצב הקיים בו המעבדים שולבו במערכות מחשב שלמות לשוק הסיני.

בתחילת 2018 הכריזה חברת VIA, אחת מהחברות הבודדות בתחום מעבדי ה-X86 מלבד אינטל ו-AMD, על שיתוף פעולה עם חברת Zhaoxin הסינית לשם ייצור מעבדי ה-KaiXian, שנועדו עבור השוק הסיני כחלופה לאינטל ו-AMD. המעבדים היו זמינים עד כה בשימוש פנימי במדינה, וכעת תהפוך סדרת ה-KX-6000 נפוצה יותר, כאשר היא תהיה זמינה לרכישה לראשונה עם לוח אם מדגם C1888 של היצרנית הסינית Xinyingjie שישתמש במעבד ה-KaiXian KX-6780A.

מפרט טכני: מעבד ה-KaiXian

מעבד ה-KaiXian KX-6780A יגיע בייצור 16nm עם 8 ליבות וללא ריבוי נימים’ כשהוא מצוייד ב-8MB זיכרון קאש L2, תדר עבודה של 2.7GHz וכרטיס מסך מובנה מדגם לא ידוע. בהשקה המקורית של סדרת ה-KX-6000 דובר על כך שביצועי המעבדים יהיו דומים למעבדי Core i5 של אינטל מהדור החמישי, אך מאחר ולא נעשו מבחני ביצועים רשמיים או לא רשמיים עד כה, קשה לדעת האם מעבדי KaiXian הסיניים אכן יכולים להתחרות במעבדי אינטל ו-AMD.

לוח C1888 עם מעבד KX-6780A ותצוגת CPU-Z (מקור יוטיוב)

לוח ה-C1888 צפוי להיות זמין למכירה במחיר לא ידוע במהלך חודש מרץ הקרוב בסין.

בעוד שלא נתחיל לראות מחשבים נייחים או ניידים עם מעבדי KaiXian סיניים בזמן הקרוב, העובדה כי אכן קיימת תחרות כלשהי לשתי החברות עדיין מראה אפשרות לכך כי VIA, והשותפה הסינית שלה Zhaoxin, יצליחו אולי לתפוס נתח שוק כלשהו במידה והמעבדים החדשים יוכלו להציע ביצועים סבירים במחיר נמוך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים