תקן הזיכרון UFS 3.1 מגיע עם מגוון שיפורים

תקן UFS 3.1 (מקור JEDEC)

ארגון ה-JEDEC, הארגון העולמי האחראי על התקינה בתחום הזיכרונות, הכריז על שחרור תקן ה-UFS 3.1 תחת השם המלא JESD220E. התקן החדש משפר את ביצועי הזיכרון לעומת תקן UFS 3.0 הקודם יחד עם שיפורים בצריכה החשמלית והורדת מחיר, כאשר בנוסף הארגון הכריז על טכנולוגיית ה-HPB (ר”ת Host Performance Booster) כהרחבה לתקן החדש תחת השם המלא JESD220-3.

תקן ה-UFS (ר”ת Universal Flash Storage) הוא אחד מתקני הזיכרון הראשיים כיום, כאשר תקן UFS 3.1 החדש מביא איתו שלושה שיפורים חשובים לעומת ה-UFS 3.0:

  • בוסט כתיבה (Write Booster) – שישתמש בזיכרון SLC יעודי כקאש (cache) לשיפור מהירות הכתיבה.
  • מצב שינה עמוקה (DeepSleep) – שיאפשר צריכה חשמלית נמוכה יותר לשבבי ה-UFS.
  • התראה על ויסות ביצועים (Performance Throttling Notification) – שתאפשר לשבב להתריע בפני המערכת כי ביצועי השבב יורדים כתוצאה מטמפרטורה גבוהה.

שדרוג משמעותי יותר ל-UFS 3.0 מגיע בדמות ה-Host Performance Booster, הרחבה לתקן ה-UFS 3.1 החדש שתאפשר לשמור את מפת הכתובות LTP (ר”ת logical-to-physical) של זיכרון ה-UFS בזיכרון ה-DRAM של המכשיר, מה שישפר את ביצועי הקריאה הרנדומלית בצורה ניכרת על ידי צמצום הזמן הדרוש למכשיר למצוא את כתובת הזיכרון. פיתוח דומה של סמסונג בעבר דיבר על שיפור ביצועים של עד 67%.

תקן ה-UFS 3.1 החדש, יחד עם הרחבת ה-HPB, יאפשרו לייצר שבבי זיכרון מהירים וטובים יותר מבעבר, מה שישדרג את ביצועי המכשירים. בעוד המהירות התיאורטית של 2.9GB/s הנתמכת על ידי תקן ה-UFS 3.0 נשמרת, גם ב-UFS 3.1 השיפורים החדשים בתקן הופכים אותו לדומה יותר לתקן ה-NVMe הנפוץ בתחום כונני ה-SSD. נותר רק לראות איזה מכשיר יהיה הראשון שישתמש בתקן הזיכרון החדש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים