מנכ”ל Xbox: “התחרות שלנו לא נגד סוני, אלא נגד גוגל ואמזון”

פיל ספנסר, המנכ”ל של חטיבת Xbox במיקרוסופט, סיפר בראיון כי הוא אינו רואה את סוני (PlayStation) או את נינטנדו (Switch) כמתחרות הגדולות ביותר של החברה. לדבריו, המתחרות העיקריות של Xbox יהיו גוגל ואמזון, וזאת בשל יכולותיהן המוכחות בתחום הענן. זאת, למרות ששתי חברות הגיימינג הוותיקות, סוני ומיקרוסופט, עומדות בפני השקה של דור חדש של קונסולות עוד השנה.

ספנסר סובר כי עתיד הגיימינג נמצא בהזרמת משחקים. האופציה להזרים משחקים מאפשרת לשחקנים לוותר על רכישה של חומרה יקרה, ובכך מנגישה את התחביב לאנשים רבים יותר. בין אם מדובר בשירות כמו Geforce Now של Nvidia (שהושק רשמית רק לאחרונה) או Stadia של גוגל (שהושק באופן צולע למדי), המטרה הסופית, לדבריו, היא להביא את חווית הגיימינג לכל אזרחי העולם באמצעות טכנולוגיה זו.

הבסיס להזרמת משחקים היא טכנולוגיית הענן. המשחקים נמצאים על שרתי החברה ברחבי העולם, אליהם מתחברים הגיימרים כדי לשחק. מיקרוסופט, שבבעלותה מותג Xbox, דאגה למצב את עצמה במיקום טוב בכל הקשור לענן, בעזרת פלטפורמת הענן שהקימה – Azure. שירותי הענן של מיקרוסופט משמשים את החברה עצמה וגם לקוחות רבים, ונראה כי ספנסר גם בונה על Azure כמרכיב מרכזי ב-Xbox.

כשמדברים על חברות כמו נינטנדו וסוני, יש לנו כבוד רב כלפיהן, אך אנחנו רואים את אמזון ואת גוגל כמתחרות הראשיות שלנו בהמשך הדרך. זה לא אומר שאנו מזלזלים בסוני ובנינטנדו, אבל חברות הגיימינג המסורתיות נמצאות במיקום לא טוב בבחינת העתיד. אני מניח שהן יכולות לנסות ליצור מאפס את Azure [פלטפורמת הענן של מיקרוסופט], אבל אנחנו כבר השקענו עשרות מיליארדי דולרים בטכנולוגיית הענן במשך השנים.

כבר כיום Azure נמצא במרכז הפיתוח של מיקרוסופט בכל הקשור לגיימינג. הפלטפורמה מריצה שירותים כמו Microsoft Game Stack למפתחים, ואת שירות ההזרמה העתידי של מיקרוסופט, xCloud. הפלטפורמה יכולה גם להעשיר משחקים על בסיס פרטני, כמו Flight Simulator החדש שישתמש בכוח הענן כדי ליצור סימולציה של העולם כולו.

נראה כי ספנסר, בהתאם לקו של מיקרוסופט עצמה, מהמר על כל הקופה בנוגע להזרמת המשחקים. בינתיים, שירותי ההזרמה עדיין לא הוכיחו את עצמם, אך נראה כי התעשיה מסרבת להיכנע, עם השקות תכופות ושירותים נוספים הנמצאים בפיתוח. האנליסט מיכאל פכטר (Michael Pachter) מסכים עם מנכ”ל אקס בוקס: “אני מוכן להתערב על כל דבר שהשנה זה יקרה – שירות הזרמת משחקים של אמזון”, אמר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים