סדרת ה-Xiaomi Mi 10 תהיה הראשונה להשתמש בזיכרון ה-LPDDR5 של מיקרון

LPDDR5 (תמונה: Twitter/Zhiyuan Zang) LPDDR5 (תמונה: Twitter/Zhiyuan Zang)

סדרת מכשירי ה-Xiaomi Mi 10 מסרבת לקחת מנוחה מהכותרות, כשהידיעה האחרונה בנושא מגלה לנו כי שיאומי תשתמש בזיכרון העבודה (RAM) החדש והמהיר במיוחד מסוג LPDDR5 של חברת מיקרון במכשירי הדגל הבאים שלה. עד כה, גילינו על פי דיווחים כי המכשירים יגיעו עם תמיכה בטעינה מהירה, עם מערכת השבבים האחרונה מבית קוואלקום ועוד.

את ההודעה על שילוב זיכרון העבודה החדש שיאומי עצמה מפרסמת מיד לאחר הכרזתה של מיקרון על זיכרון העבודה העדכני, כך שאנחנו בטוחים כי סדרת ה-Mi 10 תשתמש בזיכרון המדובר. מעבר לכך, מיקרון מעידה על שיפור של פי 2 במהירות העיבוד לעומת זיכרון העבודה LPDDR4, כשבהשוואה לזיכרון העבודה האחרון, LPDDR4X, מתגלה שיפור של 20 אחוזים. בנוסף, הזיכרון החדש תומך בקצב העברת נתונים מקסימלי של 6.4 גיגה-ביט לשנייה.

LPDDR5 (תמונה: Twitter/Zhiyuan Zang)
LPDDR5 (תמונה: Twitter/Zhiyuan Zang)

יחד עם הדברים הללו, זיכרון העבודה LPDDR5 מאפשר גישה מהירה יותר למידע ב-50 אחוזים, בשעה שצריכת החשמל ירדה ב-20 אחוזים ומהירות הפעולה הכללית עלתה, מה שאמור לשפר את חיי הסוללה ב-5 עד 10 אחוזים. עוד בנושא זיכרון העבודה, נוכל לספר כי במהלך החצי הנוכחי של השנה אנחנו צפויים לראות מכשירים עם 8 או 12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה, כשמכשירים עם 16 גיגה-בייט יעשו את דרכם אלינו בחציה השני של השנה.

עם זאת, מיקרון מספרת כי זיכרון העבודה מסוג LPDDR4 תמך בהסרטת וידאו ברזולוציות של 4K ו-8K, אך לא סיפק זרם עבודה טוב במהלך עבודה עם תמונות ברזולוציית 100 מגה פיקסל או במהלך עריכת וידאו. עבור זוג המאפיינים האחרונים, בהם זיכרון העבודה LPDDR4 מצא את חולשתו, מוצא את חוזקתו זיכרון העבודה LPDDR5, כאשר זה אינו צפוי לגמגם במהלך עבודה עם תמונות ברזולוציה כה גבוהה או בזמן עריכת וידאו.

בשלב זה איננו יודעים מתי תוכרז סדרת ה-Xiaomi Mi 10, אך השמועות מצביעות על השבוע של ה-11 בפברואר, בסמוך להכרזה של סמסונג על סדרת ה-Galaxy S20.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים