דיווח: וואווי צופה ירידה במכירות הסמארטפונים בשנה הקרובה

לוגו Huawei צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בשעה שברקע נמצאות הסנקציות הרבות מארצות הברית, וואווי (Huawei) ממשיכה להיאבק בכל כוחה על מנת להחזיק את סבבי המכירות באוויר ועד כה אין ספק כי הדבר הצליח לה. עם זאת, ייתכן כי ההצלחה הזו נבעה מהעובדה שהחברה עדיין יכולה למכור מכשירים כדוגמת ה-Huawei P30 Pro עם חנות האפליקציות של גוגל, אך כשסדרת ה-Huawei P40 תצא לשוק היא תגיע ללא החנות והשירותים מבית גוגל.

עקב העובדה המוזכרת לעיל, דיווח חדש המגיע אלינו מהאתר The Information טוען כי וואווי צופה ירידה במכירות של 20 אחוזים בשנה הקרובה בעקבות הסנקציות המתמשכות. מנגד, חשוב להדגיש כי גם לאחר ירידה של 20 אחוזים במכירות, החברה לא ממש סובלת או נמצאת על הקרשים, כשהמכירות יירדו מ-240 מיליון מכשירים ב-2019, ל-190-200 מיליון מכשירים בשנת 2020.

במטרה לצמצם נזקים, החברה חשפה לאחרונה את חנות האפליקציות המחודשת שלה בשם AppGallery, לצד קמפיין צבעוני המגיע תחת הסלוגן “Explore it” ותשלום של עד 100 אחוז מהרווחים למפתחי האפליקציות שיצטרפו לחנות. בשלב זה לא נוכל לקבוע האם הצעדים הללו אכן מצמצמים נזקים בשטח עקב התרחשותם רק לאחרונה, כך שנצטרך להמתין להתפתחויות בנושא.

את סדרת ה-Huawei P40 צפויה וואווי להציג לעולם ב-26 במרץ, כשבמסגרת הסדרה העדכנית נקבל את מכשירי ה-Huawei P40 Lite, Huawei P40, Huawei P40 Pro ו-Huawei P40 Pro Premium Edition המציע זום אופטי עד פי 10. בנוסף לדברים הללו, עוד לא ראינו את תשובתה המלאה של וואווי לשירותים אותם גוגל סיפקה לה עד כה וכעת היא תצטרך להתמודד בלעדיהם כמו ה-Google Play Games, Google Play Services ועוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים