מעבדי ה-Alder Lake העתידיים של אינטל צפויים להגיע בתצורת big.LITTLE

לוגו אינטל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

הדלפה חדשה שמגיעה מהמדליף המוכר momomo_us מציגה פרטים ראשונים על הדור הבא של מעבדי אינטל (Intel) מסדרת Alder Lake הצפויה להחליף את מעבדי ה-Tiger Lake. המעבדים בסדרה החדשה צפויים לשלב ליבות חזקות וחלשות, בדומה לארכיטקטורת ה-big.LITTLE של ARM במכשירים הסלולריים, בנוסף לליבה גרפית חדשה מסדרת ה-Xe של אינטל.

בזמן שבתחום המכשירים הסלולריים הארכיטקטורה של ARM אשר משלבת בין ליבות חזקות וחלשות תחת השם big.LITTLE קיימת כבר שנים, בעולם המחשוב המעבדים הגיעו עם סוג ליבות אחד, כאשר המעבדים עצמם נחלקו לחלשים או חזקים, דבר שצפוי להשתנות עם מעבדי ה-Alder Lake .

ההדלפה החדשה חושפת 3 דגמי מעבדי Alder Lake S שיגיעו בתושבת LGA 1700 חדשה (שוב) עם עד 16 ליבות שישתמשו בליבת Xe גרפית מובנת מסוג GT1. בעוד הדגם הבסיסי יגיע בתצורת 6+0+1 עם 6 ליבות חזקות וללא ליבות חלשות כלל, בצירוף הליבה הגרפית, שני הדגמים החזקים יותר יגיעו בצריכה של 80W ו-125W ובתצורה מעניינת יותר של 8+8+1, הכוללת 8 ליבות חזקות ו-8 ליבות חלשות בנוסף לליבה הגרפית.

מידע ראשוני על מעבדי Alder Lake (מקור momomo_us)

ההשערה הנוכחית מדברת על כך שאינטל צפויה לשלב במעבדי ה-Alder Lake את ליבות ה-Golden Cove כליבות החזקות מסדרת ה-Core של החברה וליבות ה-Gracemont מסדרת ה-Atom כליבות החלשות, וזאת לפי מפת הדרכים של החברה המציגה את שתי הליבות החדשות ב-2021. נתון אחד שעדיין לא ידוע הוא האם המעבד יגיע בייצור 7nm עתידי או ++10nm.

אחת הסיבות החשובות ביותר לשילוב ליבות חלשות וחזקות במחשבים זהה לתחום הסלולרי – הצריכה החשמלית, במיוחד בתחום המחשבים הניידים שיוכל להגדיל את זמן הסוללה של הניידים. עם זאת, בצריכה חשמלית של 80W ו-125W לא מדובר ככל הנראה במעבדים לניידים ונשאלת השאלה החשובה – מדוע לשלב בין ליבות חזקות לחלשות במעבדים שולחניים שמגיעים ללא מגבלה של זמן סוללה או צריכה חשמלית? את התשובה נדע עם ההכרזה אי שם ב-2021.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים