גאדג’טי מסקר: Lenovo Yoga C940 – חיי סוללה ארוכים עם מעבד Ice Lake של אינטל

מחשב נייד Lenovo Yoga C940 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

אחרי שראינו אותו לראשונה בכנס IFA 2019, הזדמן לנו לקחת את נייד ה-2 ב-1 מדגם Yoga C940 של לנובו (Lenovo) לבדיקה. מדובר באחד מניידי הגל הראשון שהגיעו עם מעבדי ה-Ice Lake מהדור העשירי של אינטל כחלק מפרויקט Athena עם ההבטחה לחיי סוללה ארוכים במיוחד.

נייד ה-C940 החדש של לנובו לוקח את כל היתרונות והשיפורים אותם ביצעה החברה עם גרסת ה-C930 הקודמת ומשלבת אותם עם מפרט פנימי משודרג, כשהיא משתמשת בדור האחרון של מעבדי אינטל, שינוי שאמור לספק הבדל ביצועים מרשים למדי אותו נבדוק גם במהלך הביקורת עצמה.

עם מסך 14 אינץ’ ברזולוציית Full HD, גוף אלומיניום מרשים ומשקל של 1.4 ק”ג, מדובר על נייד המיועד בעיקר למשתמשים בדרכים הזקוקים לנייד חזק, אך גם קל מספיק על מנת להתנייד איתו, כאשר השימוש במעבד ה-Ice Lake אמור לספק זמן שימוש ארוך למדי בהשוואה לדורות קודמים.

מחשב נייד Lenovo Yoga C940 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב ל-Lenovo Yoga C940

החלק הראשון שבולט בכל מחשב נייד הוא כרגיל המסך שלו, ה-C940 מגיע עם מסך 14 אינץ’ התומך במגע ברזולוציית Full HD, כאשר יש בנוסף גרסת 4K זמינה. המסך מגיע בעיצוב סטנדרטי ובחלקו העליון ניתן למצוא מצלמת רשת מובנית עם סוגר לשמירה על פרטיות. המצלמה בולטת מעט יותר משאר מסגרת המסך ומשמשת למעשה כנקודת אחיזה נוחה לפתיחת המסך.

בעוד שהמסך מספק איכות תמונה גבוהה ובהירות מספקת לשימוש “ביתי” או במקום מוצל, הוא לא מתמודד היטב עם השמש או בתנאי תאורה בעיתיים עם פאנל התצוגה המבריק שלו. להגנתו של ה-C940 אין הרבה ניידים שמצליחים להתמודד היטב עם השמש בחוץ, אם כי השימוש במסך מט ולא מבריק היה מאפשר לנייד להתמודד טוב יותר עם מצבים כאלו, כאשר גם בשימוש “משרדי”, במידה ויש תאורה חזקה או תצוגה שחורה על המסך ניתן יהיה לראות בקלות את ההשתקפות על המסך.

מקלדת ה-C940 מגיעה במבנה נוח לשימוש עם תאורה אחורית בעלת 3 מצבים ומרחב מספק בין הלחצנים השונים המאפשרים עקומת לימוד קצרה למדי, שמאפשרת כתיבה נוחה גם בהקלדה עיוורת. הדבר היחיד אליו יש צורך להתרגל היא ההחלטה של החברה להשתמש בשורת לחצני ה-F בחלקה העליון של המקלדת להפעלת הפונקציות השונות, כאשר לשימוש הרגיל יש צורך להשתמש בכפתור ה-Fn.

פד העכבר מגיע בגודל סביר ונוח לשימוש ובחלק הימני התחתון של המקלדת ניתן לראות גם את חיישן טביעת האצבע המובנה של הנייד, שמשמש כאמצעי האבטחה והזיהוי היחיד של הנייד מאחר והוא אינו מגיע תמיכה בזיהוי הפנים במצלמה המובנית שלו.

  • הערה – למרות שבביקורת נבדק דגם ללא אותיות בעברית, הן מופיעות בגרסה הרגילה שנמכרת בארץ.
מקלדת נייד ה-C940 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

המאפיין המאכזב ביותר של ה-Yoga C940 הוא כמות החיבורים אותם החברה שילבה בנייד. בעוד בצד הימני נוכל למצוא רק את כפתור ההדלקה הבודד, מיקום נוח במיוחד המונע לחיצה מקרית, בצד השמאלי נוכל למצוא את ארבעת החיבורים היחידים של הנייד: חיבור USB-A בגודל מלא, זוג חיבורי USB-C תומכי Thunderbolt כשהשמאלי מבינהם מיועד גם לטעינה הנייד וחיבור אוזניות/מיקרופון משולב.

בעוד לנובו סיפקה לנו יחד עם הנייד דונגל חיצוני המוסיף מספר חיבורים, עליו נרחיב בהמשך הביקורת, מדובר עדיין על כמות חיבורים נמוכה למדי, כאשר אנו יודעים שיש דוגמאות הפוכות בעולם, כמו ניידי ה-VAIO SX של סוני שמגיעים עם כמות חיבורים עצומה אף גודלם הזעיר.

אחד המאפיינים הבולטים ביותר ב-C940 מבחינה ויזואלית הוא ציר המסך, ציר שמאחסן בתוכו גם חלק ממערך השמע של הנייד שנוסף לסדרה עם דגם ה-C930 הקודם, כאשר קיימים זוג רמקולים נוספים בחלקו התחתון. לנובו בחרה לשים דגש גדול על חווית השמע ב-C940 ואפשר להגיד בקלות כי מדובר על הרמקול המובנה הטוב ביותר מבין המחשבים הניידים אותם בדקתי בעבר.

צילום תקריב של ציר מסך ה-C940 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

אחד הפיצ’רים המעניינים ב-C940 הוא עט המגע המובנה שאפשר למצוא בחלק האחורי של הנייד, בניגוד לחלק מהניידים התומכים בעט מגע אך ללא מקום אחסון יעודי. בעוד שהשליפה של העט יכלה להיות מעט נוחה יותר, העט עצמו נוח לשימוש רגיל ובאופן אישי עדיף על השימוש עם האצבעות על מסך המגע של הנייד.

העובדה כי מדובר על נייד מסדרת ה-Yoga הופכת את העט לשימושי עוד יותר מאחר וניתן להשתמש בנייד גם במצב “טאבלט” עם המסך מקופל באופן מלא או בקיפול חלקי המנגיש את המסך לקרבת המשתמש.

החלק האחרון שצריך לציין על הנייד מגיע בדמות הדונגל שצורף לנייד שנבדק על ידנו. בעוד שכמות החיבורים ב-C940 נמוכה, השימוש בדונגל מקל במעט על החוסר בחיבורים בנייד עצמו. במקרה שלנו מדובר על דונגל בעל חיבור USB-C שמוסיף לנייד חיבור USB-A בודד, חיבור HDMI וחיבור VGA. תוספת מבורכת, אם כי העובדה כי יש צורך בדונגל חיצוני יכולה לגרום לבעיה עבור חלק מהמשתמשים במידה והם ישכחו לקחת אותו עימם.

Yoga C940: עבודה בפועל

אחרי שימוש ממושך בנייד ה-Yoga C940 אפשר להגיד כי מדובר באחד הניידים הנוחים שיצא לי לבדוק, כאשר האיזון בין משקל הנייד לגודל שלו הופכים אותו נוח לנשיאה, על אף שקיימים דגמים קטנים או קלים יותר. מסך ה-14 אינץ’ יחד עם מערך השמע המרשים של הנייד מאפשרים לצפות בצורה איכותית בתכני וידאו שונים, כאשר אפשר לצפות שגרסת ה-4K של הנייד תציע איכות גדולה אף יותר לאלו שיבחרו בה.

השילוב בין מעבד ה-Core i7 מסדרת ה-Ice Lake יוצרת מחשב מהיר די ויותר לרוב השימושים ולא נתקלתי במצבים בהם המחשב התקשה לבצע פעילויות מסויימות, החיסרון היחיד הוא שבמהלך ביצוע משימות כבדות במיוחד (בעיקר מבחני ביצועים) מערכת הקירור של הנייד, ששקטה באופן שגרתי, מגבירה את העוצמה והופכת למציקה.

מבחינת חיי הסוללה הנייד הצליח להחזיק כ~3 ימים בשימוש מזדמן ששילב עבודה, צריכת מדיה ומשחקים מזדמנים. בשימוש רציף אפשר להגיע לשימוש של כ-12~11 שעות, מספר מרשים למדי שאולי לא קרוב ל-18 שעות הרשמיות אך מרשים לא פחות. הטעינה עצמה מבוצעת במהירות עם מטען ה-Rapid Charge המצורף.

גב אחורי C940 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבחני ביצועים

אחרי שעברנו על המחשב מבחוץ, הגיע הזמן לבדוק מה שיש מתחת למכסה המנוע ולעבור על החומרה אותה לנובו הכניסה לנייד ה-Lenovo Yoga C940 שכוללת:

  • מעבדCore i7-1065G7 עם 4 ליבות ו-8 נימים עם תדר בוסט של עד 3.7GHz, גרסת 15W.
  • זיכרון – 16GB 3733MHz LPDDR4X מולחם.
  • אחסון – כונן SSD NVMe בנפח 512GB מדגם PM981 של סמסונג.
  • כרטיס מסך – Intel Iris Plus Graphics G7 מובנה.
  • מסך – מסך 14 אינץ’ ברזולוציית Full HD של 1920×1080, פאנל מגע IPS.
  • משקל – 1.4 ק”ג.

בעוד שמדובר על ביקורת על נייד הלנובו עצמו, מדובר גם על הזדמנות טובה לראות את ביצועי מעבדי ה-Ice Lake של אינטל מהדור העשירי המגיעים בייצור 10nm, כאשר במקרה שלנו מדובר על מעבד Core i7 בעל 4 ליבות ו-8 נימים שמגיע בגרסת ה-15W ה”חלשה” כאשר קיימת בנוסף גרסת 25W חזקה יותר.

בשביל לקבל מדד טוב יותר לביצועי הנייד ערכנו כמה בדיקות ביצועים עם חלוקה לביצועים כלליים, ביצועי מעבד, ביצועי כרטיס מסך וביצועי אחסון מובנה, כאשר לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 עם ציון כללי של 4595 נקודות.

מבחן ביצועים PC Mark 10

לבדיקת מעבד ה-Core i7-1065G7 המובנה השתמשנו בתוכנת ה-GeekBench 5 דרכה המעבד קיבל ניקוד של 1324 לביצועי ליבה בודדת ו-4498 לריבוי ליבות ובתוכנת ה-Cinebench R20 הפופולרית לבדיקת ריבוי ליבות דרכה המעבד קיבל ניקוד של 1622 נקודות.

אחת השאלות המעניינות ביותר הוא היכולת של כרטיס ה-Iris Plus המובנה בדור החדש של מעבדי אינטל המובנים, כאשר בדקנו אותו דרך תוכנת ה-3DMark במבחן ה-Time Spy בו הנייד קיבל ניקוד של 973, זאת בנוסף למבחן ה-Superposition בהגדרת 1080p Medium בו הנייד קיבל ניקוד של 1826.

בעוד שבמבט ראשון מדובר על תוצאות נמוכות למדי, יש לזכור כי מדובר על כרטיס מסך מובנה במעבד ולא בכרטיס מסך יעודי נפרד, כאשר במקרה של הלנובו מדובר על גרסת ה-15W החלשה יותר של המעבד ולא ה-25W ועדיין מדובר על שיפור ביצועים משמעותי למדי יחסית לכרטיס ה-UHD 620 במעבדי הדור הקודם.

לבסוף, בדקנו את כונן ה-SSD NVMe המובנה שהגיע למהירות קריאה של עד 3.27GB/s וכתיבה של 2.57GB/s במבחן דרך תוכנת ה-ATTO, עם ניקוד של 4727 נקודות בתוכנת ה-AS SSD. מדובר על ביצועים מרשימים במיוחד שאמורים לענות על כל צורך סביר של המשתמש ולמנוע מכונן ה-SSD להיות צוואר הבקבוק במערכת שישפיע על הביצועים.

בסיכומו של דבר ניתן לומר כי נייד ה-Lenovo Yoga C940 מגיע עם מפרט מרשים למדי בהתייחס לעובדה כי מדובר על מעבד Core i7 בגרסת ה-15W בלבד, כשיש לזכור כי נקודת ההשוואה לניידים דוגמת ה-C940 היא ניידים דומים המגיעים עם כרטיס מסך מובנה כאשר הוא מספק די ויותר כוח לשימוש יום יומי עם אפשרות להרצה של משחקים בצורה סבירה על הגדרות בינוניות.

השורה התחתונה

נייד ה-Lenovo Yoga C940 של לנובו מהווה פתרון איכותי ונוח לשימוש בעבור משתמשים רגילים ומשתמשים עסקיים המחפשים פתרון נייד. הוא מספק פתרון איכותי לצריכת מדיה בזכות מערכת השמע האיכותית שלו יחד עם הפניה ליוצרים ומשתמשים הזקוקים לעט מגע שמגיע מובנה בתוך הנייד ולא כפתרון חיצוני נפרד.

מדובר על נייד שימושי בעבוד המשתמשים בדרכים בזכות חיי הסוללה הארוכים של הנייד, כאשר הוא מגיע בעוצמה מספקת למרבית השימושים בזכות השימוש במעבד ה-Core i7 מסדרת ה-Ice Lake של אינטל.

יותר מאשר רק בדיקה לנייד עצמו, הבדיקה של ה-C940 מאפשרת לנו להעיף מבט על דור מעבדי ה-10nm החדש של אינטל ופרויקט Athena של החברה, שמאפשר לקבל מחשב נייד עוצמתי במיוחד לעומת הדור הקודם של מעבדי החברה עם זמן סוללה ארוך במיוחד.

מחירים:

ניידי C940 עם מעבדי Core-i7 (קוד סיומת G7) החל ממחיר של 7500 ש”ח (תלוי מפרט). לרשימה המלאה באתר KSP.

ניידי C940 עם מעבדי Core-i5 (קוד סיומת G5) החל ממחיר של 6900 ש”ח (תלוי מפרט). לרשימה המלאה באתר KSP.

מה אהבנו?

  • ביצועים גבוהים.
  • זמן סוללה ארוך.
  • דונגל מצורף לחיבורים נוספים.
  • שמע איכותי וחזק.
  • משקל נמוך.

ומה לא?

  • כמות חיבורים נמוכה.
  • מסך מבריק.
  • אין תמיכה בזיהוי פנים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים