גאדג’טי מסקר: רמקול Sonos Move הנייד והפלטפורמה של Sonos

Sonos Move (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Sonos Move (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

הרמקולים של Sonos נמצאים בשוק הישראלי מזה זמן מה, וזכו להשקה מחודשת בדצמבר 2019, אז לקחה רשת באג את המושכות והפכה ליבואן הרשמי החדש של הרמקולים, והשיקה במקביל גם את רמקול ה-Sonos Move, הרמקול הראשון של החברה אשר מבוסס על סוללה, מאפשר ניידות מסויימת, ויותר מכך – תומך בקישוריות בלוטות’ ישירות לטלפון, למחשב או לכל מכשיר אחר שישדר אליו מוסיקה.

הייחוד ברמקולים של Sonos הינו הישענותם על צד התוכנה אשר מלווה אותם, זה מאפשר לבנות את מערך הרמקולים מחדש בבית גם עבור רמקולים חדשים שיושקו בעתיד ולבצע שדרוגים נוספים לחווית השמע באמצעות עדכונים ששולחת החברה לאורך הדרך. לקחנו לסקירה את רמקול ה-Sonos Move וכן סט רמקולים לחווית שמע סביב הטלוויזיה בבית, הכוללים את מקרן הקול Sonos Beam וזוג רמקולי Sonos One SL, ובחנו אותם למשך תקופה לא קצרה – זו החוויה שיצאנו איתה.

גילוי נאות: כותב הסקירה משתמש ברמקול ה-Sonos Beam לבדו כמקרן הקול שלו לטלוויזיה כבר מעבר לשנה, ובלי קשר לסקירה הנוכחית.

Sonos Move

רמקול ה-Move שונה מהרמקולים האחרים של Sonos. מדובר ברמקול נייד, אף שזה לא רמקול שמיועד לקחת איתכם לדרכים או לחוף הים, וזה גם רמקול שתוכלו להזרים אליו מוסיקה באופן ישיר מהנגן שלכם בטלפון, בטאבלט או בכל מוצר אחר שתומך בקישוריות בלוטות’. הרמקולים של Sonos כולם תומכים בחיבור רציף לרשת האלחוטית (Wi-Fi) בבית, ואף שה-Sonos Move תומך באפשרות זו גם כן, הייחוד שלו הוא ביכולת לעבוד מולו כרמקול עצמאי גם ללא קשר לפלטפורמה שיצרה החברה סביב כל הרמקולים שלה.

Sonos Move (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Sonos Move (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בגבו של הרמקול ניתן למצוא כפתור ייעודי שיאפשר את המעבר בין עבודה במצב Bluetooth ובין עבודה במצב Wi-Fi, כך שתוכלו לבחור באיזו דרך להתחבר לרמקול בקלות. לאחר המעבר למצב בלוטות’, החיבור פשוט למדי ודומה לזה של כל אוזניות או רמקולים אלחוטיים – רק גשו לתפריט הבלוטות’ בנגן שלכם (טלפון או אחר), מצאו את הרמקול ברשימה וקשרו את שני המכשירים יחד. מרגע זה והלאה תוכלו לנגן שירים בנגן ואלו יתנגנו ישירות ברמקול.

רמקול ה-Move בנוי לניידות במגוון דרכים – הוא מופעל באמצעות סוללה שמחזיקה לזמן ממושך, עם זמן מוצהר של 10 שעות, וזמן בפועל שמצאתי שעומד סביב 7-8 שעות ניגון דרך Wi-Fi ובין 6-7 שעות דרך בלוטות’. הוא דורש את עמדת הטעינה הקבועה שלו כדי להטעין אותו, אך Sonos ציידה אותו גם בחיבור USB-C מובנה, כך שתוכלו להטעין אותו גם בדרכים וללא עמדת הטעינה הדורשת חיבור נפרד לחשמל. יש לו גם תמיכה בתקן IP56 לעמידות בפני מים ואבק, שמאפשר לו להיות עמיד בפני לחות וגשם קל. אך עם כל התכונות הללו, מדובר ברמקול כבד למדי, ולא כזה שנוח במיוחד להיסחב איתו לחוף הים.

כמו הרמקולים האחרים של החברה, גם ל-Sonos Move ישנה תמיכה ב-Trueplay, טכנולוגיה שמאפשרת התאמה של הצלילים לסביבה בה הרמקול נמצא (עוד על כך בהמשך, בפרק על הרמקולים האחרים של החברה), אך במקרה של ה-Move, התאימות מתבצעת בתוך הרמקול באופן אוטומטי ורציף באמצעות סט מיקרופונים מובנה (Far-field microphones), כך שהוא ידע כיצד להתאים עצמו לסביבות משתנות בהן ימוקם, וכאן אין הכרח בשימוש במכשיר מבוסס iOS של אפל בלבד כדי להשתמש בפונקציה.

בצד האודיו שילבה Sonos בדגם ה-Move זוג רמקולים: Mid-Woofer, שמעצים את יכולות הבאס של הרמקול לעומת הרמקולים האחרים של החברה, ורמקול טוויטר קדמי. הבאסים שמפיק ה-Move חזקים למדי ומדוייקים, וניתן גם לבצע להם כוונון לפי הטעם דרך האפליקציה, כאשר גם הצלילים האחרים נשמעים באופן מדוייק למדי, ועוצמת השמע יכולה להגיע לגבהים מאוד מרשימים, שימלאו בקלות חדר או סלון גדול ואף הרבה מעבר לכך.

כמו הרמקולים האחרים של החברה, ניתן למקם את ה-Move בכל מקום בבית ולשלוט בו דרך אפליקציה מרכזית אחת, והדבר קל הרבה יותר כאשר מדובר ברמקול נייד שאינו תלוי בהכרח בחיבור לחשמל, ויכול, לפחות כל עוד הסוללה שלו מחזיקה מעמד, לפעול גם ללא חיבור רציף. בחיבור לרשת ה-WiFi הרמקול נהנה מכל יתרונות הפלטפורמה של Sonos, עליהם נרחיב בהמשך הסקירה.

מחיר: 1,699 ש”ח (אחריות: שנתיים, באג מולטיסיסטם)

מה אהבנו?

  • תומך בלוטות’ ו-WiFi
  • עבודה עם פלטפורמת Sonos
  • באסים מורגשים היטב
  • עמיד בפני מים ואבק (IP56)

ומה לא?

  • מחיר גבוה
  • משקל גבוה
  • אין חיבור קווי לרשת הביתית

האקוסיסטם של Sonos

כדי לבדוק את הפלטפורמה המלאה של Sonos היינו צריכים יותר מרמקול אחד, שכן היתרון בפלטפורמה של החברה היא הוורסטליות שלה, וכדי שנוכל להפיק את המיטב יש לבחון את האפשרויות של הצבת רמקולים בחדרים שונים בבית, כמו גם בשימוש בהם יחדיו כמערכת סטריאו היקפית. לצורך הבדיקה לקחנו את מקרן הקול Sonos Beam יחד עם שני רמקולי Sonos One SL.

מערכת שמע אחידה

הבחינה הראשונה של הרמקולים הייתה כמערכת שמע היקפית סביב הטלוויזיה בסלון ובחדר. בשני מקרים אלו מתבצע חיבור של הרמקול הראשי – Sonos Beam, אל הטלוויזיה דרך חיבור HDMI ARC, זה נדרש כדי לספק חוויה טובה ורציפה יותר. חיבור שלא דרך ARC מנע ממני, למשל, לשמור על חיבור רציף לרמקול, ובמקרים מסויימים נדרש חיבור מחדש של הרמקול לטלוויזיה באמצעות האפליקציה בטלפון כדי להחזיר את הסאונד לרמקול. בחיבור ARC לא התקיימה בעיה כזו. פונקציה חשובה נוספת שמספק החיבור דרך פרוטוקול ARC הוא היכולת לשלוט בסאונד בטלוויזיה דרך שלט בודד, כך שהשלט של הטלוויזיה שלכם יוכל לשמש להגברה והחלשה של הסאונד ברמקול ה-Sonos אליו היא מחוברת.

יחד עם ההגדרה הראשונית של שלושה הרמקולים, ניתן להגדיר אותם לשימוש גם באפשרות ה-Trueplay, זו מתאימה את הרמקולים לחדר בו הם נמצאים. בשונה מהדרך בה עובד רמקול ה-Move, במקרה של הרמקולים האחרים של החברה ישנו צורך בביצוע ידני של ההתאמה למצב Trueplay, ולצורך כך תידרשו למכשיר מבוסס iOS. במקרה שלי השתמשתי באייפד, איתו שוטטתי בחדר בו הוצבו הרמקולים, אלו שולחים צלילים הנתפשים על ידי האייפד כדי להבין את הסביבה בה הם נמצאים. זה תהליך מוזר, שכולל שוטטות בחדר תוך הנפת הידיים מעלה ומטה, אבל זה עובד, ומצאתי שיפור בהאזנה בין שהשתמשתי ברמקולים יחדיו בחדר ובין אם בסלון (נדרשת הגדרה נפרדת עבור כל חדר, כמובן).

Sonos One SL (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Sonos One SL (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בשימוש כמערכת שמע בסטריאו לסלון עושה הצימוד בין רמקולי ה-One SL וה-Beam עבודה טובה מאוד. רמקול ה-Beam היה בשימוש אצלי יחד עם הטלוויזיה זמן רב (כשנה) לפני שניגשתי לבחון אותו יחד עם רמקולים אחרים כמערכת שמע היקפית, וכאן נמצא יתרון גדול עבור הרמקולים של Sonos – בכל עת, ניתן להוסיף רמקולים נוספים של החברה על הקיימים, כך שאם רציתם כרגע רק מקרן קול לשיפור השמע של הטלוויזיה – זה אפשרי, ולאחר מכן תוכלו להוסיף גם רמקולים היקפיים או רמקול סאבוופר ייעודי לצליל באס.

אחרי תקופה ארוכה של כשנה עם ה-Beam אוכל לומר כי הוא סיפק עבורי את הצרכים הבסיסיים של האזנה איכותית לסרטים בטלוויזיה. הוא מספק צליל היקפי טוב עבור חדר קטן בעוצמות שמע נמוכות עד בינוניות שנדרשו עבור חדר זה, וגם בסלון הגדול יותר מצאתי שהוא מספק את הסחורה הודות ליכולת שלו להגיע גם לעוצמות שמע גבוהות בהרבה. גם צלילי הבאס שלו טובים למדי, זאת למרות החוסר בסאבוופר ייעודי, ועבור השימושים הביתיים שלי עדיין לא מצאתי צורך ברכישת סאבוופר ייעודי בשל כך.

Sonos Beam (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Sonos Beam (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ועם זאת, הוספת שני רמקולי ה-One SL לחווית השמע הוכיחה עצמה באופן כמעט מיידי. החיבור של זוג הרמקולים אמנם מתבצע כל אחד בנפרד, אך לאחר שכבר הוגדר “חדר הצפייה” באפליקציה, ניתן לצרף אליו את הרמקולים בקלות. הרמקולים מזוהים באופן אוטומטי כמעט עם חיבורם לחשמל ולרשת האלחוטית דרך האפליקציה, אשר מציעה גם אפשרות פשוטה לצרף אותם לרמקול ה-Beam לשימוש כרמקולים היקפיים ייעודיים.

את עוצמת הרמקולים ניתן גם להגדיר באופן ידני דרך האפליקציה, או באמצעות כפתורים הנמצאים על גבי הרמקול עצמו, כך שתוכלו להתאים את רמת הצלילים ההיקפיים לפי הטעם שלכם. את מחוון השמע תוכלו למצוא תמיד באפליקציה, דרכה ניתן לבצע את ההגדרות באופן מדוייק יותר תוך כדי שאתם מאזינים להליקופטרים שמסתובבים סביבכם.

רמקול בכל חדר

עבור רמקולי ה-One SL ישנו גם ייעוד נוסף – אם אין לכם צורך אמיתי בצלילים היקפיים עבור מערכת הקולנוע הביתית, תוכלו להשתמש ברמקולים אלו באופן עצמאי ולמקם אחד בכל חדר. דרך האפליקציה של Sonos ניתן להגדיר את החדרים השונים בבית, ואליהם תוכלו להצמיד רמקולים שונים. השליטה באפשרויות השמע תתבצע לפי החדר בו ממוקם כל רמקול, כך שתוכלו לשלוט בחדרים בנפרד, ולהשמיע בכל אחד מהם מוסיקה שונה, אך ישנה גם אפשרות לנגן בכולם יחד את אותו השיר כולם יחד. הגדרות נוספות ניתנות לשינוי באופן עצמאי או גלובלי, כמו עוצמת השמע, למשל.

את הרמקולים ניתן גם להזיז בין החדרים, כך שאם תרצו את הרמקול בחדר אחד ברגע מסויים ובמבטח ברגע אחר, ניתן לעשות זאת. ההגדרה של הזזת רמקולים מחדר אחד לשני, כפי שהם מוגדרים באפליקציה, פשוט למדי, אך לא מדובר ברמקולים ניידים, ויש צורך לנקודת חשמל זמינה היכן שתרצו למקם אותם.

האפליקציה

החלק המשמעותי ביותר עבורי ברמקולים של Sonos היא האפליקציה, או התוכנה שעומדת מאחורי כל האקוסיסטם שפיתחה החברה. ללא צד התוכנה, כנראה שהיה מדובר ברמקולים פשוטים למדי, שנשמעים טוב, אבל לא הרבה מעבר לכך. דרך האפליקציה ניתן לבנות מחדש את מערך הרמקולים שלכם לפי הצורך – אם פתאום רוצים יותר רמקולים בסלון – אפשרי, אם רוצים רמקול בחדר של הילדים – אפשרי, והכל בדרך פשוטה ונוחה למדי דרך האפליקציה.

צורך בסיסי של האקוסיסטם של Sonos הוא חיבור לרשת האלחוטית בבית. כשחיבור לרשת לא זמין, לא תוכלו לשלוט ברמקולים, גם לא דרך חיבור לרשת הסלולר, זאת פרט לרמקול ה-Sonos Move, שמאפשר גם חיבור נפרד דרך קישוריות בלוטות’.

דרך האפליקציה ניתן לשלוט בכל פונקציה של הרמקולים, כך שתוכלו להפעיל ולכבות או להגביר ולהחליש מוסיקה, עבור רמקול אחד או כולם, בחדר אחד או כולם, או חלק מהם. תוכלו גם להגדיר שירותי מוסיקה שונים דרך האפליקציה, כך שלא יהיה צורך בהפעלה רציפה של השירים דרך הטלפון. החיבור לשירות Apple Music, ספוטיפיי, YouTube Music או כל אחד ממגוון רחב למדי של ערוצי מוסיקה ורדיו, יאפשר לרמקולים של ספוטיפיי להמשיך לנגן באופן רציף ללא התערבות מהצד שלכם.

מרבית שירותי המוסיקה הפופולריים זמינים באפליקציה, פרט ל-Yandex Music, ומעבר לכך ישנה אפשרות גם לחיבור למקורות אחסון שונים למוסיקה, למשל Plex או מערכת ה-My Cloud של WD, אותה סקרנו בעבר באתר חיסרון בולט במערכת שבנתה Sonos סביב שירותי המוסיקה נעוץ בכך שהממשק שנבנה לתוך האפליקציה של החברה פחות ממזמין, ולעיתים אף מקשה על השימוש לעומת זה לו אנו רגילים באפליקציות היעודיות של אפל, ספוטיפיי, דיזר ואחרות.

השורה התחתונה

הרמקולים של Sonos בנויים כמערכת שלמה שמאפשרת הוספה של רמקולים זה על גבי זה, מה שמאפשר לכם לבנות את מערכת השמע הביתית באופן מדורג, ולחסוך מרכישה של כל הרמקולים לכל החדרים ולכל השימוש בהם תרצו בבת אחת. איכות השמע שלהם טובה מאוד, יחד וגם בנפרד, ויכולת ההתאמה לשימושים שונים והעדכון השוטף לתמיכה בפונקציות חדשות, מוסיף המון.

רמקול ה-Sonos Move מוסיף אפשרות לניידות נוחה יותר בבית, וגם מחוצה לו, זאת דרך קישוריות בלוטות’ שנוספת לקישוריות ה-WiFi הזמינה בכל הרמקולים של החברה, אך למרות שהוא מספק תכונות המאפשרות להתנייד איתו גם מחוץ לבית, משקלו הכבד קוסם פחות עבור השימוש שלו כרמקול נייד.

מחירים (אחריות: שנתיים, באג מולטיסיסטם):

  • רמקול Sonos Beam – מחיר מבצע של 1,199 ש”ח (במקום 1699).
  • רמקול Sonos One SL בודד – מחיר מבצע של 499 ש”ח (במקום 749).

מה אהבנו?

  • אקוסיסטם מצויין ופשוט לשימוש והגדרה דרך האפליקציה
  • יכולת שדרוג מערכת השמע הביתית באופן מדורג
  • איכות שמע גבוהה
  • קישור למגוון רחב של שירותי סטרימינג
  • עבודה של הרמקולים יחד או בנפרד
  • תאימות השמע לפי חדר עם Trueplay

ומה לא?

  • ממשק משתמש מסורבל עבור שירותי מוסיקה
  • מחיר גבוה (אבל כרגע במחירי מבצע)
  • חוסר תמיכה בישראל בשלב זה בהפעלה דרך העוזרות הקוליות


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים