רשמי: גוגל תאפשר הקלטת שיחות דרך אפליקציית החייגן שלה

לוגו גוגל (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) לוגו גוגל (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אחד מהנושאים השנויים במחלוקת במשך השנתים האחרונות היה הקלטת השיחות במכשירי אנדרואיד, אשר אינם כוללים את הפיצ’ר כחלק מאפליקציית החייגן, זאת עקב העובדה שרבים רגילים לאפשרות הזו ומסתמכים עליה כאשר מספר דברים נאמרים בשיחה ומשמשים כהוכחה לכך במועד מאוחר יותר, בין היתר. הדבר החל כאשר גוגל מחקה את קוד ה-API להקלטת שיחות באנדרואיד 6, וחסמה כמעט לחלוטין את האפשרות החל מאנדרואיד 9 פאי למכשירים שאינם פרוצים (בעלי גישת Root).

גם ברגעים אלו הקלטת שיחות במכשירי אנדרואיד היא משימה קשה מאוד לביצוע באופן יעיל ונוח, אך נראה שגוגל חוזרת בה באופן רשמי בפעם הזו ותאפשר הקלטת שיחות דרך אפליקציית החייגן שלה. את העדות הראשונה לכך קיבלנו כבר בחודש ינואר האחרון, כאשר גוגל הוסיפה שורות קוד הכוללות כיתובים כמו “Record” ומידע אודות כיצד האפשרות תעבוד.

כעת, מספר משתמשים ברחבי העולם החלו לדווח כי מכשיריהם קיבלו את הפיצ’ר המדובר ויכולים להשתמש בו כבר ברגעים אלו. המשתמשים אשר דיווחו על כך מתגוררים בהודו ומשתמשים בדגמי הנוקיה 7 פלוס, נוקיה 7.2 ונוקיה 8.1, אלו משתמשים בגרסה נקייה יחסית של אנדרואיד הכוללת את החייגן המובנה של גוגל, כשאחד מהמשתמשים דיווח שקיבל את הפיצ’ר לאחר שהשתמש ב-VPN הממקם אותו בארצות הברית.

לאחר הדיווחים מהמשתמשים, גוגל העלתה דף תמיכה רשמי לאתר החברה בו היא מציינת כי התמיכה בהקלטת השיחות החדשה מצריכה שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד 9 פאי ומעלה, מכשיר נתמך, את אפליקציית החייגן שלה ומדינה תומכת. מנגד, גוגל לא חשפה אילו מדינות תומכות בנושא או אילו מכשירים יקבלו את הפיצ’ר, כך שבשלב זה המידע חלקי בלבד ומותיר אותנו עם העובדה שהקלטת השיחות אכן בדרך אלינו וקרובה מתמיד, אך נצטרך לחכות לפרסום הפרטים המלאים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים