חשבתם ש-199$ זה זול? מה תגידו על טאבלט במחיר 35 דולרים?

בניו דלהי, הודו, יושק בשבוע הבא טאבלט חדש שמחירו 35 דולרים. השר לפיתוח משאבי אנוש בהודו, קאפיל סיבאל, כבר הכריז: “זה לא רק חלום, זה מציאותי”. המכשיר, שיצא בחמישי לאוקטובר, פונה בעיקר לתלמידים בבתי הספר ולסטודנטים באוניברסיטאות. מטרתו של המכשיר היא להיות המחשב הכי זול בעולם, בזמן שהוא מסוגל להתחבר לאינטרנט ולבצע “את כל הפעולות שכל מחשב אחר יכול לבצע”, לדברי השר סיבאל.

>> הוכרז: המתחרה של אמזון לאייפד – Kindle Fire עם מסך 7 אינץ’, מעבד כפול ליבה 1Ghz וב-$199

השר סיבאל התייחס לא רק אל הטאבלט, אלא שיבח את כל תחום טכנולוגיית המידע (IT). לטענתו, התחום הפך לחשוב לא רק במערכת החינוך אלא גם בתחומים אחרים רבים בהודו. מעבר לכך שזה מאפשר לילדים לרכוש ידע ולהרחיב את אופקיהם ברשת האינטרנט, התחום יכול גם לסייע במאבק נגד השחיתות הרווחת בהודו. “הרבה מהדיבורים על השחיתות שהיו בעבר יטופלו באמצעות פיתוח טכנולוגיות המידע”, משוכנע סיבאל, “יש לנו צורך לבטח את יכולת המעורבות של אנשים במערכות, שם כל השחיתות מתחרשת, ולתת לטכנולוגיות המידע לשמש בתפקיד מרכזי במציאת הפתרונות. אנחנו כבר בתהליכים לבצע את זה”.

לפי עיתון ה-Economics Times, הטאבלט ההודי יגיע בגדלים 5/7/9 אינץ’ עם מסך מגע, ויכיל דפדפן, קורא PDF, ערכת אופיס (של אופן אופיס), תוכנות מדעיות, אפשרויות ניהול מרחוק, ואפילו נגן מדיה ואפשרות לשיחות וידאו. המפרט של המכשיר עדיין לא נחשף, אבל לא מדובר פה במתחרה ל-iPad. בכל זאת, זה מרשים למדי שהמכשיר באמת עובד במחיר שכזה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים