רשמי: אינטל רוכשת את Moovit הישראלית לקידום פלטפורמת תחבורה לפי דרישה

אינטל רוכשת את מוביט

ענקית השבבים אינטל משלימה עוד מהלך משמעותי בתחום המוביליטי, עם סגירת העסקה לרכישת הסטארטאפ הישראלי Moovit עבור סכום של כ-900 מיליון דולר. חברת Moovit מפתחת את אחת מהאפליקציות הישראליות הפופולאריות בעולם, עם 775 מיליון משתמשים ב-102 מדינות, 3200 ערים, ומתורגמת ל-45 שפות. האפליקציה משמשת לניווט באזורים אורבניים, המתבסס בעיקר על תחבורה ציבורית ושיתופית, יחד עם מידע המגיע ממשתמשים בזמן אמת.

לפי אינטל, הרכישה נועדה לקרב את Mobileye בצעד נוסף לקראת היותה ספקית מוביליטי שלמה. כפי שהערכנו עם הדיווח הראשוני על כוונת הרכישה, מוביט תעזור לקדם בין השאר גם שירותי רובוט-טקסי שיתבססו על הטכנולוגיה של מובילאיי. מובילאיי נחשבת לאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של אינטל, עם עליה שנתית של 22% בהכנסות הרבעון הראשון לנתון של 254 מיליון דולר, ומוביט תצטרף אליה תוך שהיא שומרת על המותג שלה והשותפויות הקיימות.

השינוי מהשנים האחרונות במודל העסקי של מוביט, ממפתחת אפליקציה לצרכני קצה לספקית פתרונות תחבורה ציבורית לערים ורשויות, הפך את החברה לאטרקטיבית מאוד. באינטל מאמינים שיש לה כיום את הידע ושיתופי פעולה שיכולים לעזור למובילאיי להחדיר את הפתרון שהיא מפתחת ולקדם את חזון המוביליטי שלה.

אפליקציית מוביט (תמונה: Moovit)
אפליקציית מוביט (תמונה: Moovit)

מובילאיי נחשבת לאחת מהחברות המובילית בתחום המיפוי ופיתוח טכנולוגיות ליצירת רכבים אוטונומיים עם פתרונות המשלבים חומרה, תוכנה ומודלים מבוססי למידת מכונה (Machine Learning). עד כה, החברה התמקדה בעיקר במכירת הטכנולוגיה שלה ליצרניות רכב המעוניינות להוסיף או לשפר את היכולות האוטונומיות של הרכבים אותן הן מוכרות. כעת, יחד עם המידע והיכולות של מוביט, יכולה החברה להתחיל לפתח ולייצר פתרון שלם יותר הכולל גם את פלטפורמת הזמנת הנסיעות.

תחום הזמנת הנסיעות בעולם הרכבים האוטונומיים כולל היום שלושה מודלים עיקריים: הראשון, מאפשר ליצרניות הרכב למכור רכבים אוטונומיים לצרכנים, כאשר הם יוכלו לבחור האם להציע את הרכב שלהם כחלק מצי של רכבים לנסיעות לפי דרישה – רובוט-טקסי. האפשרות השנייה, היא להציע פלטפורמה של רכבים לפי דרישה שיצרניות הרכב או ספקי שירות אחרים יפעילו באופן עצמאי על גבי התשתית של מוביט עם הטכנולוגיה האוטונומית של מובילאיי. האפשרות השלישית היא שאינטל תפעיל שירות רובוט-טקסי באופן עצמאי, ולמעשה תהיה מתחרה בעולמות התחבורה השיתופית שם נמצאות גם גט, אובר וליפט.

הרכישות של מוביט ומובילאיי מאפשרות לאינטל לממש את כל אחד מהמודלים שציינו, מה שמצרף אותה לרשימה מצומצמת מאוד של חברות עם פתרון מוביליטי – אוטונומי הוליסטי, שם תוכלו למצוא את גוגל, טסלה ואובר עם שאיפות דומות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים