הרווח של דיסני הצטמצם ב-1.4 מיליארד דולר בצל הקורונה, אבל דיסני פלוס צומחת בקצב

לוגו Disney צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

שוק הקולנוע ספג מהלומה קשה עם פרוץ מגפת הקורונה. בתי קולנוע ברחבי העולם נסגרו, הפקות חדשות הוקפאו, נדחו ולעיתים אף בוטלו, וכמי שהייתה החברה המובילה בתחום, עם 7 סרטים שהכניסו יותר ממיליארד דולר בקופות בתי הקולנוע ב-2019, אחד מהם הפך גם לסרט המכניס בכל הזמנים, צפוי היה שדיסני תחטוף מכה קשה. אולם המכה הקשה באמת מגיעה דווקא מסגירתם של פארקי השעשועים של החברה, אלו רשמו ירידות של כמיליארד דולר ברווח התפעולי.

אף שחטיבת הסרטים של דיסני מניבה לה לא מעט, עם הכנסות של כ-2.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2020, אחת משתי החטיבות המשמעותיות ביותר של החברה כיום היא חטיבת הפארקים שלה, הכוללת את פארקי השעשועים “דיסנילנד”, “דיסניוורלד” ופארקים נוספים בארה”ב וברחבי העולם.

הפארקים כולם נסגרו בתקופת התפרצותה של מגפת הקורונה, החל מהפארק של החברה בסין, ובדוחותיה הכספיים של דיסני ניתן לראות זאת היטב. לאחר ירידה של כ-10% בהכנסות חטיבת הפארקים משנה לשנה, אלו הסתכמו בכ-5.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון. הרווח התפעולי נחתך ב-57%, מנתון של 1.5 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2019, לנתון של 639 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020.

ירידה זו ברווח התפעולי מהווה את החלק הארי מתוך הירידה של 1.4 מיליארד דולר שרשמה דיסני בסעיף הרווח התפעולי משנה לשנה, זאת בעוד אולפני הקולנוע שלה רשמו ירידה קלה יותר של כ-8% משנה לשנה, או כ-40 מיליון דולר, וסיכמו את הרבעון הראשון עם רווח תפעולי של 466 מיליון דולר.

הישועה תגיע מדיסני פלוס?

נתוני הרבעון הראשון של השנה לא בהכרח יכולים להעיד על השיפור שסיפקה דיסני פלוס לשורה התחתונה של החברה. ההכנסות מחטיבת ה-Direct to Consumer, שכוללת בתוכה את דיסני פלוס, ראו גידול משמעותי משנה לשנה, אולם יש לזכור כי עיקר ההשפעה נובעת מתוך צירופה של דיסני פלוס, שירות שלא היה קיים שנה קודם לכן, לחטיבה זו.

כך או כך, צירופה של דיסני פלוס לחטיבה זו הובילה לעליה מהכנסות של כ-1.14 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2019 לנתון של כ-4.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2020, וזו מעידה המון על הגידול המהיר במספר המנויים, גם זה הושפע כתוצאה מהתפרצותו של נגיף הקורונה, שהוביל אנשים לשהות יותר בביתם ולצרוך יותר משירותי הסטרימינג הזמינים להם.

סך המנויים בדיסני פלוס עליהם מדווחת החברה נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה (28 במרץ, 2020) עמד על 33.5 מיליון מנויים, אולם מאז כבר הספיקה החברה לחשוף כי בחודש אפריל היא ראתה עליה משמעותית מאוד בכמות המנויים. כבר בתחילת אפריל 2020 דיווחה דיסני על יותר מ-50 מיליון משתמשים משלמים בשירות דיסני פלוס, כאשר במהלך שיחת הועידה שערכה החברה יחד עם פרסום התוצאות הכספיות, ציין מנהל הכספים כי נכון לתאריך ה-4 במאי, נרשמו כבר מעל 54 מיליון מנויים לשירות. נתון זה מקרב את דיסני ליעד של בין 60-90 מיליון מנויים לשירות דיסני פלוס, אותו קבעה החברה לשנת 2024.

שורת ההפסד התפעולי של החטיבה אשר כוללת את דיסני פלוס, ואת יתר שירות הסטרימינג של החברה – ESPN Plus ו-HULU, הראתה תמונה מעט שונה והציגה עליה בהפסד משנה לשנה, מ-385 מיליון דולר ב-2019 להפסד של 812 מיליון ב-2020. בדיסני מסבירים כי הירידה נבעה כתוצאה מהוצאות הקשורות בהשקת דיסני פלוס וכן מתוך השלמת רכישתן של שארית המניות ב-HULU משותפותיה, לקראת השקתו של השירות מחוץ לארה”ב.

לדוחות החברה המלאים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים