התקדמות קטנה נוספת לכיוון התמיכה בעברית ב-Google Assistant

Google Assistant (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

העוזרת הקולית של גוגל, ה-Google Assistant, אינה תומכת באופן רשמי בהפעלה בשפה העברית, אך בחלוף הזמן הוסיפה החברה תכונות שונות שהעידו על כוונתה להוסיף את התמיכה בשפת הקודש לעוזרת הקולית, וכעת אנו מקבלים עדויות על התקדמות נוספת בנושא.

מספר משתמשים מדווחים לגאדג’טי כי הצליחו להעלות שאילתות בשפה העברית מול הגוגל אסיסטנט, אף שבהגדרות העוזרת הקולית השפה העברית עדיין אינה זמינה. בשחזור שערכנו במספר מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד 10, הצלחנו לבצע את הפעולה, אולם בשלב זה השאילתות בשפה העברית יכולות להתבצע רק על ידי הקלדתן באמצעות המקלדת, ולא במתן פקודה קולית בשפה העברית. בנוסף, התגובה של האסיסטנט מופיעה בשפה האנגלית, אך האסיסטנט אינה מקריאה אותה במשוב קולי, כשזו מוצגת בטקסט בלבד.

אחד המשתמשים הצליח להוציא אף יותר מהעוזרת הקולית של החברה, עם הצגת טקסטים בשפה העברית, אך ציין בפנינו כי בשלב זה עדיין אין אפשרות לביצוע הפעולות באופן קולי כלל, אלא רק בטקסט. במקרה של משתמש זה מדובר במכשיר Xiaomi Mi 9T Pro. לפניכם סרטון וידאו קצר באדיבות הקורא אריאל:

גוגל אסיסטנט בעברית

 

בתמונות שסיפקו גולשים נוספים לגאדג’טי ניתן לראות את אפשרויות המענה על שאילתות הנכתבות דרך הגוגל אסיסטנט בשפה העברית:

גוגל אסיסטנט (צילומי מסך)
גוגל אסיסטנט (צילומי מסך)
גוגל אסיסטנט (צילומי מסך)
גוגל אסיסטנט (צילומי מסך)

גוגל עדיין לא סיפקה אישור רשמי להשקתה של תמיכה בשפה העברית עבור ה-Google Assitant ולא ניתן לבחור את השפה העברית דרך הגדרות האסיסטנט במכשירים מבוססי אנדרואיד.

כדי לשחזור את יכולת התמיכה במתן שאילתות בשפה העברית במכשירים שלנו, כולם עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 10, ביצענו תחילה הפעלה של העוזרת הקולית דרך הגדרות המכשיר כשהוא נמצא בשפה האנגלית (ממשק שפה באנגלית). לאחר מכן, התבצעה העברה לממשק בשפה העברית דרך הגדרות המכשיר ולאחר אתחול הופיעה בפנינו אפשרות הפעלת העוזרת הקולית עם הקלדה בשפה העברית. נדגיש כי לא מצאנו בשלב זה תמיכה במשוב קולי עבור תשובות של Google Assistant לשאילתות שהתבצעו בשפה העברית.

*תודה לאריאל, איתי ואורי על הטיפים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים