גאדג’טי מסקר: JBL Tune 220TWS – אוזניות נטולות חוטים במחיר נמוך

אוזניות JBL Tune 200TWS (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אוזניות JBL Tune 200TWS (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עם פתיחת השנה, ובמסגרת תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2020, הציגה חברת האודיו JBL אוזניות נטולות חוטים (TWS) חדשות תחת השם JBL Tune 220TWS. עם האוזניות ביקשו בחברה לאזן בין איכות ומחיר, כך שנוכל לקבל כמה שיותר ערך עבור המחיר הנמוך יחסית אשר עומד על פחות מ-400 ש”ח.

עיצוב, הפעלה ושימוש ראשוני

אוזניות ה-Tune 220TWS של JBL מגיעות בעיצוב המאורך אותו למדנו להכיר מדגמי ה-AirPods של אפל. הן אינן כוללות קצוות סיליקון שמשתמשים מסוימים מוצאים כמציקים בהכנסה לאוזניים, אך המבנה הפלסטי הקשיח שלהם גרם לי לכאבים בשימוש ממושך של מספר שעות האזנה. הן יציבות באופן מספק באוזן, אך לא מדובר באוזניות בעלות עיצוב המתאים לריצות או פעילויות ספורט, שכן הן אינן תומכות בעמידות בפני מים וזיעה.

אופן ההפעלה שלהן פשוט למדי, עם כפתור בודד על כל אוזניה המאפשר ביצוע הפעולות הסטנדרטיות של הפעלה ועצירה של שירים, העברה לשיר הבא או לשיר הקודם ואפשרות מענה לשיחות והפעלה של העוזרות הקוליות. יחד עם זאת, לא תוכלו לשלוט על עוצמת השמע דרך האוזניות ולא קיימת תמיכה בסינון רעשים או במצב העברת צלילי הסביבה (Hear-Through).

אוזניות JBL Tune 200TWS (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות JBL Tune 200TWS (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ההפעלה והקישור דרך בלוטות’ מבוצעת לאחר שליפת האוזניות מאריזת הטעינה שלהן לאחר שבוצע הצימוד הראשוני והלאה, אולם הבחנתי במספר לא מבוטל של מקרים בהם האוזניה השמאלית דרשה הפעלה ידנית כדי להיכנס לפעולה גם לאחר שהוצאה ממארז הטעינה ולאחר הצימוד מחדש למכשיר. צימוד ראשוני או צימוד מחדש דורש לחיצה ארוכה על הכפתורים בצד האוזניות לאחר הוצאתן מהאריזה. לחיצה בת כשלוש שניות תפעיל את האוזניות, ואם תרצו לבצע צימוד למכשיר יש להמשיך להחזיק את הכפתורים עוד כמה שניות נוספות.

מורגש גם חסרונה של אפליקציה תואמת לשליטה על פעולות שונות באוזניות, החלת מצבי אקוולייזר ועדכוני קושחה. זה מציק עוד יותר בהתחשב בכך שסמסונג, היא הבעלים (בשרשור דרך Harman) של JBL, נוהגת לבצע עדכוני קושחה תכופים למדי לאוזניות מהמותג הראשי שלה.

אוזניות JBL Tune 200TWS (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות JBL Tune 200TWS (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

איכות שמע וחיי סוללה

עם דרייברים בגודל 12.5 מ”מ והבטחה מצד החברה לשימוש בטכנולוגיות הבס הייחודיות לה, ניתן לצפות ללא מעט מאוזניות ה-Tune 220TWS של JBL. בפועל, נקבל תוצאה מרשימה למדי, עם צלילים גבוהים ומידים מדוייקים במרבית עוצמות השמע, ומעט “לכלוך” ברמות השמע הגבוהות ביותר. עוצמות השמע גבוהות דיין כדי לספק את הצרכים ולא מצאתי עצמי מכוון את הווליום עד לחלק הגבוה ביותר עבור מרבית השימושים שלי באוזניות, אך מעט מצער כי יש להוציא את המכשיר מהכיס כדי להגביר או להחליש וכי לא קיימת אפשרות לבצע פעולה זו דרך בקרי הנגיעה באוזניות.

באשר ליכולות הבס, דווקא כאן לא מצליחה לעמוד החברה בהבטחה. הבסים כאילו ומנסים לשדר עוצמה, אך נקטעים לחלוטין ולא מספקים את הסחורה. הם נשמעים שטוחים למדי בשירים הדורשים את הגברת הצלילים הנמוכים, ומוסיפים רק מעט גם בז’אנרים אחרים. אי היכולת לשלוט באקווילייזר (EQ) כדי לווסת את עוצמת הבס גם מובחנת, חסרה ומצערת ביותר.

בזמן ביצוע שיחות השמע לא תמיד מושלם עבור הצד השני. תכונות כמו סינון רעשים או מצב Hear Through לא קיימות באוזניות, מה שגורם להוספת רעשי רקע שפוגעים באיכות השמע עבור שני הצדדים, כאשר רעשים אלו נקלטים גם על ידי המיקרופון ללא סינון מספק.

אוזניות JBL Tune 200TWS (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות JBL Tune 200TWS (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חיי הסוללה המוצהרים של האוזניות עומדים על 3 שעות, כאשר בפועל הצלחתי לקבל בין 2.5-3 שעות שימוש בטעינה בודדת וללא הכנסתן של האוזניות לקופסת הטעינה אשר מגיעה עימן. קופסת הטעינה מספקת עד 16 שעות נוספות, כך שניתן לקבל עוד מספר גדול של טעינות עבור האוזניות כאשר אתם בדרכים, אולם משך הטעינה ארוך למדי ועומד על כשעה וחצי והטעינה מתבצעת באמצעות חיבור microUSB מיושן, ולא דרך USB-C.

השורה התחתונה

אוזניות ה-JBL Tune 220TWS מציעות מבנה ללא כיסוי סיליקון בקצה, מה שיכול לתרום למי שמנסה להימנע מלחץ שיווצר באוזניים. הן נשמעות היטב בצלילי הגבוהים והמידים ומספקות עוצמת שמע טובה, אך הבסים שהן משדרות שטוחים למדי וכמעט שלא קיימים.

הפעלתן פשוטה למדי עם כפתור הממוקם בחלקן החיצוני, אך דרך זה לא ניתן לשנות את עוצמת הווליום. חיי הסוללה קצרים למדי ב-3 שעות בלבד, עם אפשרות למספר גדול של טעינות חוזרות דרך קופסת הטעינה, אשר נטענת באמצעות כבל microUSB מיושן מעט, במקום USB-C.

מחיר: 359 ש”ח (אחריות לשנה, באג)

מה אהבנו?

  • מחיר
  • עיצוב ונוחות
  • עוצמת שמע
  • צלילים גבוהים ומידים

ומה לא?

  • בסים
  • ללא יכולת שליטה בווליום
  • ללא אפליקציה
  • חיי סוללה קצרים בין טעינה לטעינה
  • סינון רעשים
  • אין עמידות בפני מים ואבק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים