סוני מאשרת כי השקת ה-PS5 תגיע עוד השנה כשברקע ירידה חדה במכירות ה-PS4

שלט סוני צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי

סוני מאשרת כי השקת קונסולת הדור הבא Playstation 5 תגיע כמתוכנן במהלך תקופת החגים של שנת 2020, זאת למרות החששות כי ההשקה תידחה בעקבות עיכובים שנוצרו בזמן התפרצותה של מגפת הקורונה. את הדברים מוסרת החברה במסגרת פרסום תוצאותיה הכספיות, אלו מעידות על ירידה חדה במכירות קונסולות ה-Playstation 4 ברבעון הראשון של השנה.

את הדברים מסרה החברה במצגת למשקיעים שהוצגה יחד עם דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון, ובה נרשם כי ה”פלייסטיישן 5 נמצאת במסלול ההשקה לתקופת החגים הקרובה” (“PlayStation 5 on track for launch in this holiday season“). פרטים רבים אודות הקונסולה החדשה כבר נחשפו מוקדם יותר השנה, כולל המפרט הטכני המלא שלה, זה כולל מעבד AMD Ryzen Zen 2 עם 8 ליבות בתדר 3.5GHz, מעבד גרפי מבוסס Radeon RDNA 2 עם תמיכה ב-Ray Tracing, זיכרון 16GB GDDR6, כונן SSD, כונן בלו-ריי ועוד.

הדוחות הכספיים של סוני לרבעון הראשון חושפים ירידה חדה עבור חטיבת המשחקים והשירותים של החברה, המושפעת מצניחה של כ-42% במכירות קונסולות ה-Playstation 4 משנה לשנה. את הרבעון הראשון של 2020 סיכמה סוני עם מכירות של 1.5 מיליון יחידות מקונסולות ה-PS4, זאת לעומת נתון של 2.6 מיליון יחידות ברבעון המקביל של 2019. בחברה מציינים כי גם מכירות המשחקים היוו גורם משפיע לירידה בהכנסות חטיבת המשחקים, אלו ירדו בכ-14% משנה לשנה, כאשר הרווח התפעולי ברבעון הראשון רשם ירידה של כ-23% משנה לשנה והסתכם ב-238.4 מיליארד ין (כ-2.2 מיליארד דולר).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים