טראמפ מבקש להאריך את הסנקציות נגד Huawei לשנה נוספת

לוגו וואווי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) לוגו וואווי (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

השבוע נציין שנה לפרסום המזכר של נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, שהוביל לסנקציות כנגד חברת וואווי (Huawei) כחלק ממלחמת הסחר בין ארה”ב וסין, זה הגיע בטענה כי יצרנית הטלפונים הסינית מהווה סיכון לביטחון תושבי ארה”ב. כעת, מפרסם טראמפ מזכר נוסף, אשר בכפוף לאישור הקונגרס, יאריך סנקציות אלו על החברה לשנה נוספת.

שמה של Huawei לא מציין באופן מפורש במזכר החדש עליו חתום טראמפ, כשנאמר בו כי האיום על הביטחון הלאומי והכלכלה של תושבי ארה”ב נמשך גם בעת זו, ועל כן הוא מבקש להאריך את תוקף ההוראה להגדרת מצב חירום לאומי בנושא גם מעבר לתאריך הקובע של ה-15 במאי, 2020, ולשנה נוספת. אף ששמה של Huawei לא מוזכר במסמך, מדובר בבקשה להארכת המסמך מהשנה הקודמת שהוביל לקיום הסנקציות על החברה.

הסנקציות אותן הטילה ארה”ב על חברת Huawei בשנה שעברה כוללות חסימת האפשרות של חברות אמריקאיות לקיים עסקים חדשים עם היצרנית הסינית, דבר שמנע ממנה לעשות שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד במכשירים חדשים אותם שיווקה. מאז הוטלו הסנקציות, הספיקה החברה להשיק מספר מכשירים המגיעים ללא חנות האפליקציות של גוגל וללא השירותים של גוגל ואפליקציות נוספות שלה, דבר שמנע ממנה לשווק את הסמארטפונים שלה באופן תקין בשווקי המערב, כולל גם בישראל.

תחליפי גוגל של Huawei

על מנת שתוכל וואווי להתמודד עם אי יכולת העבודה מול חברות אמריקאיות, בראשן גוגל, החלה החברה לקדם מהלכים לבניית חלופות אותן היא מפתחת בעצמה. חנות האפליקציות AppGallery, שהייתה קיימת על מכשיריה מזה זמן מה, החלה לקבל רוח גבית יחד עם הבטחתה של החברה להעניק למפתחי אפליקציות ומשחקים בחנות שלה 100% מההכנסות על מכירות האפליקציות, זאת למשך תקופה בת שנתיים.

אף העידוד החיובי של החברה כלפי המפתחים לפלטפורמה שלה, עלו לאחרונה טענות כנגד החברה, זאת בעקבות אי היכולת לעבוד עם מוצריה הלבישים יחד עם האפליקציות התואמות שהותקנו מחנות האפליקציות של גוגל, ודרשו את התקנת אפליקציות אלו רק דרך חנות ה-AppGallery של החברה.

Huawei App Gallery (תמונה: וואווי)
Huawei App Gallery (תמונה: וואווי)

חנות האפליקציות AppGallery אינה המקום היחיד בו מחפשת Huawei לספק פתרון חלופי לשירותיה השונים של גוגל כאשר לקראת סוף השנה שעברה הכריזה החברה מחדש על חבילת שירותים משלה תחת השם HMS (ר”ת Huawei Mobile Services), אלו יספקו חלופה לשירותי ה-GMS (ר”ת Google Mobile Services) של גוגל, בהן נכללות אפליקציית החיפוש של גוגל, אפליקציית המייל Gmail, יוטיוב, דפדפן כרום, מפות, גוגל דרייב וחנות האפליקציות Play.

אף הסנקציות, את שנת 2019 הצליחה וואווי לסיים עם משלוח של מעל מ-240 מיליון סמארטפונים ברחבי העולם, כך על פי דיווחי החברה, אך שני מכשירי הדגל האחרונים אותם השיקה, ה-Mate 40 וה-Huawei P40, עדיין לא זכו להשקות גלובליות מלאות כפי שהיה בעבר. דגמי ה-Huawei P40 צפויים לעשות דרכם לישראל, בהשקה ללא חבילת האפליקציות של גוגל, אולם בשלב זה עדיין לא מסרה הנציגות המקומית של החברה פרטים בנושא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים