שוק המוצרים הלבישים גדל בכ-30% ברבעון הראשון; אפל ממשיכה להוביל את התחום

LG Watch Style/Galaxy Gear S3/Apple Watch 3 (תמונות: אפל, סמסונג, LG) LG Watch Style/Galaxy Gear S3/Apple Watch 3 (תמונות: אפל, סמסונג, LG)

חברת המחקר IDC (ר”ת International Data Corporation) הציגה את מצב שוק המוצרים הלבישים בעולם נכון לרבעון הראשון של 2020. לפי הניתוח של החברה, שוק המוצרים הלבישים הצליח לרשום גידול של 29.7% לעומת השנה הקודמת עם 72.6 מיליון מוצרים שנשלחו במהלך הרבעון הראשון, זאת על אף מגפת הקורונה (COVID-19) שהשפיעה על יכולות הייצור והמשלוח של המוצרים הלבישים ברחבי העולם.

בעוד שתחומים אחרים, דוגמת תחום המחשבים, רשמו פגיעה וירידה בצמיחה כתוצאה ממגפת הקורונה, שוק המוצרים הלבישים הצליח לשמור על גידול, כאשר משלוחי רצועות הכושר החכמות גדלו ב-16.2% ואילו תחום האוזניות החכם גדל ב-68.3% ואחראי ל-54.9% מכלל תחום המוצרים הלבישים.

דירוג החברות:

  • אפל (Apple) – אפל הצליחה לשמור על המקום הראשון ברבעון עם משלוח של 21.2 מיליון מכשירים, על אף הירידה במשלוחי שעוני Apple Watch, אוזניות ה-AirPods ו-Beats של החברה מצליחות לשמור עבורה על המקום הראשון.
  • שיאומי (Xiaomi) – החברה הצליחה להשיג את המקום השני עם 14% מנתח השוק הודות לצמיחה במכירות החברה מחוץ לסין, יחד עם גידול במכירות המוצרים בחנויות פיזיות.
  • סמסונג (Samsung) – סמסונג רושמת את נתוני הצמיחה הטובים ביותר מבין החברות עם גידול של 71.7%, כאשר תחום האוזניות החכמות שלה אחראי ל-74% ממשלוחי החברה לעומת 58.9% ברבעון אשתקד, עם מעל 4 מיליון יחידות של אוזניות ה-Galaxy Buds ו-+Galaxy Buds.
  • וואווי (Huawei) – וואווי מצליחה לרשום את הצמיחה השניה בגודלה מבין החברות עם גידול של 62.2%, אשר עיקרו מגיע מהשוק המקומי של החברה בסין ובזכות הנוכחות המקוונת הרבה של החברה, ובשווקים מחוץ לסין על אף המשך הסנקציות כנגדה מצד הממשל האמריקני.
  • פיטביט (Fitbit) – החברה סוגרת את הרשימה עם נפילה חדה של 26.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, דבר הנובע בעיקר בשל בעיות הייצור של החברה בתקופת הקורונה, שגרמו לסגירת פסי הייצור.
משלוחים (במיליונים)
רבעון 1 שנת 2020
נתח שוק
רבעון 1 שנת 2020
משלוחים (במיליונים)
רבעון 1 שנת 2019
נתח שוק
רבעון 1 שנת 2019
גידול שנתי
אפל21.229.3%13.323.7%59.9%
שיאומי10.114.0%6.511.6%56.4%
סמסונג8.611.9%5.09.0%71.7%
וואווי8.111.1%5.08.9%62.2%
פיטביט2.23.0%2.9%5.2%26.1%-
אחרים22.330.8%23.341.6%4.0%-
סה"כ72.6100%56.0100%29.7%

חברת IDC הציגה בנוסף לדו”ח המוצרים הלבישים הכללי, מידע נפרד בעבור תחום השעונים החכמים, כאשר החברה מכלילה את השעונים החכמים המתקדמים והפשוטים יותר ומבדילה בינהם לפי היכולת להתקין תוכנות צד ג’ על השעון.

בעוד ששוק השעונים החכמים ירד ב-7.1% לעומת הרבעון אשתקד, וואווי ו-Huami מצליחות להציג גידול ניכר של 118.5% ו-80.2%, בהתאמה. גרמין מצליחה להציג גידול חיובי קטן יותר של 31.7%, זאת לעומת נתונים שליליים בסמסונג ואפל עם ירידה של 7.2% ו-2.2% בהתאמה.

משלוחים (במיליונים)
רבעון 1 שנת 2020
נתח שוק
רבעון 1 שנת 2020
משלוחים (במיליונים)
רבעון 1 שנת 2019
נתח שוק
רבעון 1 שנת 2019
גידול שנתי
אפל4.526.8%4.625.4%2.2%-
וואווי2.615.2%1.26.4%118.5%
סמסונג1.810.8%2.010.8%7.2%-
גרמין1.37.5%1.05.3%31.7%
Huami1.05.8%0.53.0%80.2%
אחרים5.733.9%8.949.0%35.7%-
סה"כ16.9100%18.2100%7.1%-


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים