שיאומי מציגה את Redmi Router AX5 – נתב ה-WiFi 6 הזול ביותר של החברה

נתב Redmi Router AX5 (מקור שיאומי)

חברת שיאומי (Xiaomi) הכריזה על נתב ה-Redmi Router AX5, הנתב הראשון ממותג הרדמי (Redmi) של החברה שיתמוך בתקן WiFi 6 ובתקן האבטחה WPA 3, כאשר הוא מגיע עם 4 אנטנות עם קליטה מוגברת לכיסוי רחב של הבית, תמיכה בטכנולוגיית ה-Mesh ויכולת העברת נתונים של עד 574Mbps בתדר 2.4GHz ועד 1200Mbps בתדר 5GHz.

בעוד שרובנו מכירים את חברת שיאומי בעיקר בזכות המכשירים הסלולריים שלה, ולאחרונה בישראל גם בזכות טלוויזיות ה-Mi TV, החברה הפכה למוכרת בשנים האחרונות גם בתחום נתבי הרשת, כאשר ה-AX5 החדש של שיאומי הוא הנתב הראשון ממותג הרדמי של החברה המגיע עם תקן WiFi 6, כשהוא מצטרף לצמד נתבי ה-WiFi 6 הקודמים, ה-Xiaomi AIoT Router AX3600 ו-Xiaomi Router AX1800 שהוכרזו מוקדם יותר השנה.

נתב ה-AX5 החדש מגיע עם מערכת ה-MiWiFi, המבוססת על קושחת OpenWRT הפופולרית, כאשר הוא מופעל על ידי מערכת שבבים מבית Qualcomm בעלת מעבד עם 4 ליבות Cortex-A53 בתדר 1.2GHz וליבת NPU יעודית בתדר 1.5GHz. הנתב מגיע עם 4 אנטנות בעלות מגבר Qorvo עצמאי לכל אחת מהן בעוצמה של 4dB, כשבצד האחורי ניתן למצוא 3 יציאות LAN ויציאת WAN אחת – כולן מגיעות בתקן גיגהבייט GbE.

נתב Redmi Router AX5 (מקור שיאומי)

נתב ה-Redmi Router AX5 זמין למכירה בסין במחיר של 249 יואן (כ~121 ש”ח).

בעוד שתקן ה-WiFi 6 עדיין איננו נפוץ במיוחד כיום, ה-AX5 החדש של שיאומי יכול להיות מוגדר בקלות כנתב האלחוטי הזול ביותר עם טכנולוגיית ה-WiFi 6, שהייתה נפוצה בעיקר בדגמים יקרים הרבה יותר של נתבים, כאשר השילוב בין התמיכה ב-WiFi 6, טכנולוגיית ה-Mesh ותג מחיר של כ~120 ש”ח צפויים להפוך את הנתב החדש לפופולרי במיוחד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים