פייסבוק משיקה שירות תשלומים בוואטסאפ – זמין בשלב הראשון בברזיל

וואטסאפ (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) וואטסאפ (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

וואטסאפ (Whatsapp), השייכת כיום לפייסבוק (Facebook), הכריזה על השקת שירות תשלומים דיגיטלי חדש באפליקציית החברה. מדובר בשירות תשלומים המבוסס על שירות ה-Facebook Pay של פייסבוק, שיהיה זמין בשלב הראשון בברזיל ויאפשר למשתמשים להעביר ביניהם כסף ואף לבצע תשלומים לעסקים דרכו.

ההכרזה החדשה של פייסבוק ו-WhatsApp מגיעות בתור הפתעה, מאחר והחברה ביצעה מזה זמן מה ניסויים בשילוב שירות תשלומים באפליקציית הוואטסאפ בהודו בעלת למעלה מ-400 מיליון משתמשים פעילים, דרך שירות התשלומים UPI ולא Facebook Pay, מה שגרם למרבית המשתמשים להניח כי הודו תהיה המדינה הראשונה בה אפשרות התשלומים בוואטסאפ תהיה זמינה. עם זאת, ולאור בעיות רגולטוריות החברה, החליטה בשלב זה להשיק את השירות בברזיל, מדינה עם למעלה מ-120 מיליון משתמשי וואטסאפ פעילים.

השירות החדש יאפשר העברת כספים בין אנשים פרטיים בחינם ללא עמלה, כאשר תשלום לשתמשים עסקיים בעלי חשבון WhatsApp Business ילווה בעמלה בגובה 3.99% על מקבל הכסף. השירות יתמוך בשלב הנוכחי בכרטיסי אשראי ודביט של חברת ויזה ומאסטרקארד המשוייכים לבנקים הברזילאים Banco do Brasil, Nubank, ו-Sicredi, כאשר סליקת התשלומים תבוצע דרך חברת סליקת האשראי הברזילאית Cielo.

אפשרות העברת כסף בוואטסאפ (מקור וואטסאפ)

בעוד ששירות התשלומים של פייסבוק, ה-Facebook Pay, זמין כיום ב-40 מדינות. השילוב שלו באפליקציית הוואטסאפ צפוי להגדיל באופן ניכר את כמות התשלומים שיבוצעו דרך שירות העברת הכספים החדש, כאשר הבחירה בברזיל במקום הודו נראית הגיונית בעבור המהלך החדש, בהתחשב שמדובר במדינה השניה בגודלה בעולם בהיקף השימוש בוואטסאפ. זוהי פתיחה משמעותית למדי עבור שירות התשלומים בוואטסאפ, שעשוי להגיע בעתיד גם למדינות נוספות בעולם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים