לוגו דיסני+ (תמונה: Disney)

לוגו דיסני+ (תמונה: Disney)

דיסני פלוס מדווחת על 60 מיליון מנויים כשברקע ירידה חדה בהכנסות מסרטים

| יום רביעי, 5 באוגוסט 2020, 15:40 | בידור ופנאי, כלכלי

דיסני רשמה לזכותה שיאים חדשים בתחום ההכנסות מסרטים בשנת 2019, עם להיטי כמו "הנוקמים: סוף המשחק" שהניב לה מעל 2 מיליארד דולר בהכנסות. אולם היעדר חלופה לסרט כה מכניס יחד עם התפרצות מגפת הקורונה שהובילה לסגירת אולמות קולנוע ברחבי העולם, מביאה אותה כעת לירידה חדה בהכנסות, אלו נסמכות כעת באופן ניכר על שירותי הסטרימינג דיסני פלוס.

הכנסותיה של דיסני ברבעון השני של השנה נחתכו ב-42% משנה לשנה, מכ-20.2 מיליארד דולר ברבעון השני ב-2019 לכ-11.8 מיליארד דולר ברבעון השני של 2020, זאת בעקבות ירידה בהכנסות בחטיבות הפארקים והקולנוע, אלו נותרו סגורים ברובם במהלך הרבעון. חטיבת הפארקים רשמה צניחה של 85% בהכנסות, אלו הסתכמו ב-983 מיליון דולר בלבד, בעוד חטיבת הקולנוע סיכמה את הרבעון בירידה של 55%, עם הכנסות של 1.74 מיליארד דולר.

חטיבת הפארקים ראתה הפסד בגובה 1.96 מיליארד דולר במהלך הרבעון השני, זאת מול רווח של כ-1.72 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד, כאשר חטיבת הסרטים זכתה ל"הישג", כשרשמה ירידה של 16% ברווחיות משנה לשנה, והציגה רווח תפעולי של 668 מיליון דולר, אף הירידה החדה בהכנסות.

דיסני פלוס ממשיכה בצמיחה

על רקע התוצאות הכלליות של החברה, דיווחה דיסני על המשך גידול במצבת המנויים המשלמים עבור שירות הסטרימינג דיסני פלוס שהושק בנובמבר 2019. במהלך שיחת הוועידה עם משקיעי החברה, ציין המנכ"ל בוב צ'אפק כי לדיסני פלוס יש 60.5 מיליון מנויים במועד פרסום הדוחות באוגוסט 2020, כשהוא מציע תיקון לנתון של 57.5 מיליון אשר מופיע בדוחות החברה, ומתייחס לנתוני החברה מסוף יוני 2020. מדובר בגידול משמעותי אל מול נתון של 33.5 מיליון מנויים עליהם דיווחה החברה בסוף הרבעון הראשון, וגם אל מול נתון של 50 מיליון מנויים עליהם דיווחה באפריל 2020.

חטיבת ה-Direct-to-Consumer של דיסני, הכוללת בתוכה את דיסני פלוס, הציגה עליה קלה של 2% בהכנסות משנה לשנה, עם נתון של כ-3.97 מיליארד דולר, אך המשיכה להציג הפסד תפעולי, שאף תפח מ-562 מיליון ל-706 מיליון דולר בשל המשך הוצאות החברה על השקת שירות דיסני פלוס בעולם. בדיסני מציינים כי עם תום הרבעון השני עמדה ההכנסה הממוצעת מלקוח בדיסני פלוס על 4.62 דולר, ירידה מנתון של 5.63 דולר ברבעון הראשון של 2020, אשר נובעת לדברי החברה משילוב חבילת הבאנדל של +EPSN ודיסני פלוס במחיר מופחת.

לבסוף, הודיעה דיסני כי היא מוותרת בשלב זה על הבאתו של הסרט הגדול הבא שלה לבתי הקולנוע, וכי היא תשיק את הסרט "מולאן" בשירות דיסני פלוס בהשכרה במחיר של 30 דולר, זאת בנוסף לעלות החודשית הרגילה של השירות.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות