תמונות מודלפות חושפות את מכשיר ה-Surface Duo של מיקרוסופט בעל זוג המסכים

Surface Duo (תמונה: Evan Blass) Surface Duo (תמונה: Evan Blass)

לפני כשנה, באוקטובר 2019, חשפה מיקרוסופט לראשונה מכשיר בתצורה מעט שונה אלו שהציגה החברה בעבר. ה-Surface Duo הוא ספק-טלפון-ספק-טאבלט, מכשיר בעל זוג מסכים המאפשר פתיחה וסגירה שלו עבור שימושים מגוונים, בדומה למכשירי ה-Galaxy Z Fold של סמסונג. כעת, נחשף המכשיר בתמונות מודלפות המגיעות מטעם המדליף הסדרתי אוון בלאס (evleaks@), אשר חושפות כמה פרטים חשובים על דרך השימוש בו ועל השיוך שלו בשלב זה לרשת הסלולר AT&T.

השיוך לרשת הסלולר AT&T הוא נקודה מהותית עבור ה-Surface Duo, ובמידה ותבחר מיקרוסופט לתת לרשת בלעדיות, גם אם לתקופה מסוימת, כנראה שלא נוכל לראות השקה בינלאומית של המכשיר עם השקתו הראשונית, אשר פרטים עליה אנו עשויים לשמוע עוד החודש.

מיקרוסופט + גוגל

אין זה סוד כי ה-Microsoft Surface Duo יהיה מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד, עם התאמות של ממשק המשתמש למערכת ה-Windows 10X של החברה. מיקרוסופט אף השיקה עם פתיחת השנה ערכת פיתוח למפתחי אנדרואיד, על מנת שאלו יוכלו להתאים את האפליקציות שלהם לפונקציונליות החדשה שתוצג עם המכשיר, אך ההדלפה החדשה מציגה לנו הצצה לחלק מהפונקציונליות הזו, כפי שהיא תראה בפועל.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

Surface Duo (תמונה: Evan Blass)
Surface Duo (תמונה: Evan Blass)

מערכת ההפעלה המוצגת בתמונות המודלפות של ה-Surface Duo היא בבירור אנדרואיד, ואין לטעות בכך, כשאנו רואים כאן את שיתוף הפעולה ההדוק בין מיקרוסופט וגוגל באופן חד משמעי. וידג’ט מנוע החיפוש של גוגל מופיע על המסכים יחד עם אפליקציות השיחות, ההודעות, המצלמה, חנות האפליקציות ואפליקציות נוספות של גוגל, כשלצידן אפליקציות של מיקרוסופט כמו דפדפן Edge, אופיס, סקייפ, לוח שנה, OneDrive ואחרות מופיעות גם כן.

תצוגה מעניינת נוספת היא זו של אפליקציות Edge ו-OneNote של מיקרוסופט, המוצגות על המסך בתצורה שונה מזו של ספריות האפליקציות של אנדרואיד שהורגלנו להן. במקום, אנו מוצאים תצוגת ספריה בה כל אחת מהאפליקציות מופיעה בצד משלה, רמז עבה למדי לכך שמיקרוסופט תאפשר לאגד יחד זוג אפליקציות אשר יפתחו זו לצד זו על שני המסכים הנפרדים של ה-Surface Duo בלחיצה אחת פשוטה.

Microsoft Surface Duo: המפרט הטכני

מיקרוסופט חשפה לא מעט אודות מכשיר ה-Surface Duo בעל זוג המסכים וכן אודות ממשק המשתמש שיגיע עימו, אך את המפרט הטכני של המכשיר היא לא חשפה במלואו, כשהיא מסתפקת באזכור של גדלי המסכים בלבד, אלו יגיעו בגודל של 5.6 אינץ’ כל אחד, וכאשר הוא במצב פתוח נקבל גודל כולל של 8.3 אינץ’.

עבור יתר המפרט הטכני של המכשיר ניתן להסתמך על הדלפה קודמת, לפיה ה-Surface Duo יגיע עם מערכת השבבים Snapdragon 855, זיכרון עבודה (RAM) בנפח 6 גיגה-בייט, רכיב אחסון בנפח 64 או 256 גיגה-בייט, מצלמת 11 מגה-פיקסל וסוללת 3,460mAh, כאשר כל אחד ממסכי ה-5.6 אינץ’ יגיע עם פאנל תצוגה מסוג AMOLED ביחס 4:3 וברזולוציית 1800×1350 פיקסלים.

לפי ערכת הפיתוח אותה שחררה מיקרוסופט למפתחים, מערכת ההפעלה המותאמת למכשירים בעלי שני מסכים תעשה שימוש ב-5 מצבי תצוגה:

  • תצוגה מורחבת (Exended Canvas) – המערכת תתייחס לשני המסכים כאל מסך אחד גדול.
  • תצוגה ראשית ופרטים (Master-Detail) – מסך אחד יציג את המידע העיקרי ואילו המסך השני ישמש לפירוט של המסך הראשון.
  • שני דפים (Two Pages) – הצגת מידע על 2 “עמודים” בדומה לספר.
  • תצוגה כפולה (Dual View) – התייחסות לכל אחד מהמסכים באופן עצמאי.
  • מסך נלווה (Companion Pane) – מסך אחד ישמש כממשק למסך השני עם אפשרויות שישפיע על המסך השני.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים