אחותו הקטנה של שרלוק היא בלשית בעצמה בטריילר ל”אנולה הולמס” של נטפליקס

מילי בובי בראון מתוך “אנולה הולמס” (תמונה באדיבות נטפליקס)

שרלוק הולמס חוזר לחיינו בגרסה נוספת לסיפורי הבלש שלא מפסיק להגיח לקולנוע וטלוויזיה. הפעם, לשם שינוי, מדובר בגרסה צעירה וקומית שמשאירה את שרלוק בתפקיד המשנה ועוקבת דווקא אחרי אחותו הצעירה, אנולה הולמס.

“אנולה הולמס” (Enola Holmes) מתרחש באנגליה של 1884, ביום ההולדת ה-16 של אנולה (מילי בובי בראון, “דברים מוזרים”) המתעוררת למצוא כי אמה (הלנה בונהם קרטר, “הכתר”) נעלמה. ללא רמז למקום הימצאה, אנולה נאלצת לחזור לחיקם של אחיה המפורסמים, שרלוק (הנרי קאוויל, “ליגת הצדק”) ומייקרופט (סאם קלפין, “משחקי הרעב”).

אחרי ילדות פרועה וחופשיה עם אמה, אנולה מתקשה להסתדר עם אחיה הרציניים אשר שולחים אותה לבית ספר בו ילדות לומדות כיצד להתנהג כ”ליידי”. אנולה כמובן בורחת ויוצאת לחפש את אמה בעצמה. בדרכה, היא מסתבכת בקונספירציה המאיימת על ההיסטוריה כפי שאנחנו מכירים אותה, ומוכיחה שהיא מסוגלת להיות בלשית מוצלחת יותר אפילו מאחיה האגדיים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

הסרט מבוסס על סדרת ספרי הנעורים של ננסי ספרינגר מ-2006, שלקחה את עולמו המוכר של הסופר ארתור קונן דויל והזריקה בו מימד ילדותי וקליל, כאשר בחרה לתפור את העלילה סביב אחותו הטינאייג’רית של הבלש. את הסרט ביים הארי בראדביר (Harry Bradbeer) אשר מוכר בעיקר מעבודתו בטלוויזיה. בראדביר ביים פרקים בסדרות כמו “להרוג את איב” (Killing Eve), “דיקינסון” (Dickinson) של אפל tv פלוס ו-“פליבג” (Fleabag), עליה זכה בפרס האמי.

הנרי קאוויל, מילי בובי בראון וסאם קלפין מתוך "אנולה הולמס" (צילום: Robert Viglaski, תמונה באדיבות נטפליקס)
הנרי קאוויל, מילי בובי בראון וסאם קלפין מתוך “אנולה הולמס” (צילום: Robert Viglaski, תמונה באדיבות נטפליקס)

הסרט מגיע לנטפליקס בזמן שמרחפת מעליו תביעה מצד האחראים על עזבונו של קונן דויל. על פי התביעה, דמותו של שרלוק בסרט רחוקה מדי מהדמות הספרותית המקורית, ועל כן כנראה מדובר בהפרת זכויות יוצרים. רוב הספרים של שרלוק הולמס איבדו את זכויות היוצרים שלהם ונמצאים כעת בנחלת הכלל, מה שאומר שניתן לעבד אותם ללא צורך ברכישת הזכויות.

אך כאשר התובעים שמו לב שבסרט החדש דמותו של שרלוק מוצגת כאיכפתית ורגשית יותר, הם טענו כי שרלוק התנהג בצורה כזו רק ב-10 הספרים המאוחרים יותר בסדרה, אשר עדיין מוגנים תחת זכויות יוצרים. תחילה, שרלוק היה מרוחק ושכלתני וכך אכן מוצג בכל העיבודים שאנו מכירים. רק לקראת הספרים האחרונים דמותו התרככה מעט. כך שעל פי התביעה, “אנולה הולמס” שואבת השראה דווקא מאלו, ועל כן נטפליקס והסופרת ננסי ספרינגר מפרים את זכויותיהם. בינתיים, ללא משפט באופק, נטפליקס לא מפחדת להשיק את הסרט כמתוכנן.

“אנולה הולמס” יעלה בנטפליקס ב-23 בספטמבר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים