גאדג’טי מסקר: Asus ExpertBook B9 – נייד ה-14 אינץ’ הקל בעולם

נייד ASUS ExpertBook B9 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

יש לא מעט ניידים דקים וקלים, ואז יש את ה-ExpertBook B9 של אסוס (ASUS) מדגם B9450FA אותו בדקנו הפעם בגאדג’טי. מדובר בנייד העסקי הקל בעולם בעל מסך 14 אינץ’, המגיע עם מעבד מסדרת ה-Comet Lake U של אינטל מהדור העשירי ובמשקל של 870 גרם בלבד, כשהוא עומד בתקן פרויקט ה-Athena של אינטל.

נייד ה-B9 הוכרז במקור עוד בתחילת השנה בתערוכת CES 2020 כדגם ה-Comet Lake U של נייד ה-AsusPro B9 הקודם של ASUS, שהתבסס על מעבדי ה-Ice Lake מהדור העשירי של אינטל, אותו פגשנו בקצרה במהלך תערוכת IFA 2019, כאשר רק בחודש שעבר הוכרזה גרסת 2020 של ה-B9 המבוססת על מעבדי ה-Tiger Lake מהדור ה-11 של אינטל.

בעוד שנייד ה-Zephyrus G14 של ASUS אותו סקרנו הגיע כנייד הגיימינ בגודל 14 אינץ’ הקל בעולם, ה-ExpertBook B9 מגיע כנייד ה-14 אינץ’ הקל בעולם במשקל של 870 גרם, כאשר קשה שלא להתייחס ל-Portégé X30L-G אותו סקרנו בחודש הקודם, זה מגיע במשקל זהה אך עם מסך 13.3 אינץ’ בלבד. המשקל הקל במיוחד הופך את הנייד החדש של ASUS לכלי המיועד למשתמשים המחפשים מחשב “דק וקל” (Thin & Light), כשהוא מגיע בעובי 1.49 ס”מ בלבד עם משקל נמוך המתקבל הודות לשימוש בגוף המגנזיום-ליתיום שלו, תוך כדי שהוא עומד בתקן העמידות MIL-STD 810G של צבא ארה”ב.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

נייד ASUS ExpertBook B9 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב על ה-ExpertBook B9

כמו בכל נייד אחר, הדבר הראשון אליו שמים לב ב-B9 הוא מסך ה-14 אינץ’ שלו המגיע עם ציפוי מט ברזולוציית Full HD וביחס גוף-מסך של 94%, יחס מרשים למדי המאפשר לנייד כולו להיות דומה יותר לנייד 13.3 אינץ’ סטנדרטי. בעוד המסך מצליח להציג איכות תמונה גבוהה למדי עם עמידה ב-100% מתקן הצבעים sRGB, לפי ASUS, הוא לוקה בחסר קל בדמות תאורה אחורית חלשה יחסית של 300 ניט, עם פיצוי חלקי בלבד בדמות ציפוי המט המאפשר שימוש נוח יותר בסביבה חיצונית.

בחלק העליון של המסך ניתן למצוא את מצלמת הרשת המובנית, החשובה לשימוש היום יומי של לא מעט אנשים בתקופה הנוכחית, עם צמד מיקרופונים בצדדים שלה, כאשר החברה שילבה סוגר פיזי למצלמה המאפשר למשתמש לשמור על הפרטיות שלו בצורה נוחה ומהירה. בעוד שלא מדובר על מצלמת הרשת הטובה ביותר שיצא לי לבדוק, היא עדיין מספקת פתרון נוח לשיחות וידאו.

מבט מקרוב לגוף ה-B9 עצמו נותן לנו נקודת מבט טובה יותר על מבנה המתכת שלו, העשוי מגנזיום-ליתיום ומגיע בצבע כחול כהה בגימור מט שאינו מושך טביעות אצבע וחלקיקי מתכת כסופים בתוכו. המקלדת מגיעה במבנה דחוס מעט, כמצופה מנייד 14 אינץ’, כאשר בחלק התחתון אפשר למצוא את ה-NumberPad המוכר של ASUS המשמש לא רק כפד עכבר, אלא כפד מספרים גדול ורחב יחסית לניידים אחרים.

אחד מהפיצ’רים הנוחים ביותר ב-B9 מגיע בדמות ציר ה-ErgoLift, המעניק הטייה לנייד לחווית הקלדה נוחה יותר, כאשר המקשים עצמם נוחים למדי לשימוש ממושך. בצידה הימני והתחתון ביותר של המקלדת אפשר למצוא את סורק טביעות האצבע המובנה של ה-B9, כאשר הדבר הבעייתי היחיד במקלדת הוא המיקום של כפתור ההדלקה בחלקה העליון והימני של המקלדת לידי כפתור ה-Delete, מיקום אליו ניתן אולי להתרגל לאחר פרק זמן מסויים, אך כזה שעדיין יגרום ללא מעט משתמשים לכבות את המסך באופן מקרי מדי פעם כאשר הם רוצים ללחוץ על מקש ה-Delete.

בעבור נייד 14 אינץ’, ה-B9 מגיע עם כמות סבירה של חיבורים, כשבצד הימני ניתן למצוא חיבור USB רגיל בתקן USB 3.1 Gen 2 עם מחבר אודיו 3.5 מ”מ משולב ופתח למנעול קנסינגטון, ובצד השמאלי אפשר למצוא צמד חיבורי USB-C בתקן Thunderbolt 3 עם חיבור HDMI בגודל מלא וחיבור רשת יעודי המצריך שימוש במתאם מיוחד.

בעוד שהייתי מעדיף לראות עוד חיבור USB בגודל מלא בנייד, השימוש בצמד חיבורי USB-C מהירים מפצה על כך. רוב המשתמשים הרגילים לא יזדקקו לחיבור הרשת הקווי הדורש את השימוש במתאם המיוחד של ASUS, חיבור השימושי בעיקר למשתמשים עסקיים הזקוקים לחיבור אינטרנט קווי, אך פחות קריטי למשתמשים רגילים שישמחו על שילוב ה-HDMI בגודל המלא בנייד.

מבט מהיר על הגב של ה-B9 מגלה עיצוב נקי למדי עם לוגו ה-ASUS חרוט במרכזו, מה שמקנה לו ברק מתכתי יפה למדי. החלק התחתון מגיע בעיצוב נקי גם כן, עם פתח איוורור צר ודק למדי בחלקו האחורי ו-4 רגליות סיליקון בצידי הנייד, השומרות עליו מתזוזה בזמן שהוא נמצא על משטחים.

זוג הרמקולים המובנים נמצאים בחלקו הקדמי של הנייד ומגיעים עם הסטה קלה לצד בחלקם החיצוני בשל המבנה של הנייד המעניק להם מרווח גדול יוצא להשמעת האודיו. רמקולי ה-Harman Kardon הנמצאים בנייד מספקים איכות אודיו טובה למדי, אם כי זו אינה מהחזקות שיצא לי לשמוע.

חווית שימוש

איני מסתיר את ההעדפה שלי לניידי Thin & Light בתור משתמש הזקוק לנייד בעיקר בדרכים, ולכן קשה לי שלא לאהוב את ה-ExpertBook B9. הנייד מגיע בעובי של 14.9 מ”מ ומשקל של 870 גרם והוא פשוט נייד נוח לנשיאה ולשימוש בדרכים בזכות מסך ה-14 אינץ’ שלו, המעניק די והותר שטח עבודה, כאשר מעבד ה-Comet Lake U מספק עוצמת עיבוד טובה לשימוש שוטף במיוחד למשתמשים הזקוקים לפתרון “משרדי” יותר לעבודה בדרכים.

בעוד שקיימות נקודת שליליות ל-B9, בדמות בהירות המסך הנמוכה ומיקום כפתור ההדלקה, מדובר על חסרונות קטנים יחסית בהתחשב בקהל היעד של הנייד עצמו. פד ה-NumPad הגדול למדי של ASUS מאפשר שימוש נוח בעכבר, או לחלופין פתרון מהיר יותר להקלדת מספרים, אף החוסר במשוב פיזי לעומת מקשי מספרים יעודיים. חיסרון נוסף שהתגלה במהלך מבחני הביצועים הוא הרעש החזק של הקירור, ובעוד שהנייד שקט בשימוש רגיל, תחת עומס אפשר לשמוע אותו היטב.

בצד חיי הסוללה ה-B9 מפגין זמן סוללה גבוה מאוד של 10~11 שעות שימוש, ובעוד שהנתון הזה מתייחס לסוללת ה-33Wh איתה הגיע הנייד בסקירה, הדגם קיים גם בגרסת 66Wh כפולה אך עם משקל גבוה גבוהה יותר של 995 גרם, פחות מק”ג אך משקל בו יש ל-B9 מתחרים נוספים. טעינת ה-USB-C מוסיפה אפשרויות טעינה נוספות מלבד המטען המקורי של הנייד עצמו, דבר נוח למדי לשימוש בנייד במידה ושוכחים את המטען שלו.

נייד B9 – לוגו אסוס (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבחני ביצועים

ה-ASUS ExpertBook B9 מגיע עם מפרט טכני איכותי ובמשקל מרשים במיוחד בעבור נייד 14 אינץ’, כאשר במקרה של הנייד שקיבלנו לביקורת המפרט הטכני כלל:

  • מעבד – Core i7-10510U בעל 4 ליבות ו-8 נימים.
  • זיכרון – 16GB DDR4.
  • אחסון – כונן SSD בנפח 512GB מדגם Samsung PM991.
  • כרטיס מסך – Intel UHD.
  • מסך –  14 אינץ’ ברזולוציית Full HD.
  • משקל – 880 גרם.

על מנת לקבל מדד לביצועי הנייד ערכנו מספר בדיקות ביצועים, כאשר הנייד מחובר לחשמל ומוגדר על מצב טורבו לביצועים מקסימליים על חשבון רעש מוגבר. הבדיקות מתחלקות לביצועים כלליים, ביצועי מעבד, ביצועי כרטיס מסך וביצועי אחסון מובנה, כאשר לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 עם ציון כללי של 4404.

מבחן ביצועיים PCmark 10

לבדיקת מעבד ה- Core i7-10510U הורצו תוכנת ה-GeekBench 5.2.3 בה המעבד קיבל ניקוד של 1215 לביצועי ליבה בודדת ו-3996 לריבוי ליבות וכן תוכנת ה-Cinebench R20 בה המעבד קיבל ניקוד של 1630.

לשם בדיקת כרטיס ה-Intel UHD הורצו תוכנות ה-3DMark עם מבחן Time Spy בה הנייד קיבל ניקוד של 498 ומבחן Superposition בו הנייד קיבל ניקוד של 888 בהגדרת 1080p Medium.

כונן ה-SSD מדגם Samsung PM991 הצליח להגיע למהירות קריאה של עד 2.13GB/s וכתיבה של עד 1.19GB/s בבדיקת ה-ATTO כשב-AS SSD הכונן מקבל ציון כללי של 2625 נקודות עם מהירות קריאה של כ~1.89GB/s וכתיבה של כ~854MB/s.

נייד ה-ExpertBook B9 של ASUS נועד לספק ביצועים טובים למדי, כמצופה מנייד Comet Lake U, למרות שהוא לא זמין בגרסת i7-10710U בעלת 6 ליבות אלא עם מעבד בעל 4 ליבות בלבד. כמצופה, הביצועים הגרפיים המתקבלים מכרטיס ה-Intel UHD המובנה חלשים למדי, אך גם עם תוצאה זו, אין למחשב הנייד מתחרים בקטגוריית המשקל שלו. המתחרה המעשי ביותר הוא גרסת ה-Tiger Lake החדשה של ה-B9, שתציג ביצועים טובים יותר מהדגם הנבדק בזכות המעבד המשופר שלו.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Asus ExpertBook B9

נייד ה-ExpertBook B9 לא נועד לכל אחד, כאשר ל-ASUS עצמה קיימים פתרונות נוספים בקטגוריית ה”קל ודק” עם משקל של פחות מק”ג. עם זאת, ה-B9 שם דגש גדול במיוחד על נושא המשקל שלו ותואר “נייד ה-14 אינץ’ הקל בעולם”. למי שצריך משקל נמוך ומסך גדול אין הרבה מתחרים ל-B9 מלבד ה-B9 עצמו בגרסת ה-Tiger Lake החדשה.

ASUS הצליחה ליצור מחשב נייד באיכות בניה גבוהה עם גוף מתכת עמיד, ולמרות שהוא לא נטול חסרונות, אלו מתגמדים לעומת היתרונות הרבים שלו. משתמשים הזקוקים לזמן סוללה גדול אף יותר מזה שסוללת ה-33Wh מספקת ישמחו על העובדה כי הנייד קיים גם בגרסת 66Wh לזמני סוללה משופרים, אך במשקל גבוה יותר שעדיין עומד על קצת פחות מק”ג.

בסיכומו של דבר, מדובר על נייד 14 אינץ’ למשתמשים עסקיים בדרכים המחפשים נייד דק וקל, וה-ExpertBook B9 מצליח לעמוד במשימה הזו בצורה מעולה למדי.

נייד ה-Asus ExpertBook B9 זמין למכירה במחיר של החל מ-5499 ש”ח ועד 6600 ש”ח (תלוי מפרט). 

מה אהבנו?

  • משקל קל
  • איכות בניה גבוהה עם גוף מתכת מלא
  • עמידות בתקן MIL-STD 810G
  • ביצועים טובים
  • מקלדת נוחה עם תאורה אחורית וציר ErgoLift
  • פד עכבר NumPad
  • מצלמת רשת עם סוגר פיזי
  • זמן סוללה מעולה
  • טעינת USB-C
  • שקט בשימוש רגיל
  • אמרנו כבר שהוא שוקל 870 גרם?!

ומה לא?

  • מסך סביר עם תאורה חלשה יחסית
  • רועש תחת עומס
  • מיקום כפתור ההדלקה בעייתי
  • אפשר לקבל זמן סוללה משופר בתמורה למשקל גבוהה יותר
  • מחיר


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים