אפל עשויה להשיק מקבוק מבוסס מעבד ARM בנובמבר

נייד MacBook Pro 13 2020 (מקור אפל)

אפל מתכננת השקה של מחשב מקבוק ראשון שיהיה מבוסס על מעבדים בפיתוח עצמאי של החברה, המבוססים על ארכיטקטורת המעבדים של חברת ARM, כך עולה מתוך דיווח של מארק גורמן מבלומברג. את המעבד החדש צפויה אפל לחשוף במחשב Macbook Pro עם מסך 13 אינץ’ או בדגם Macbook Air, זאת במסגרת אירוע המתוכנן לחודש נובמבר.

על כוונתה לבצע את המעבר משימוש במעבדיה של אינטל למעבדים עצמאיים מבוססי ארכיטקטורת ARM הכריזה אפל באופן רשמי ביוני 2020, אז גם חשפה את מערכת ההפעלה macOS Big Sur, בה בוצעו התאמות לעבודה עם המעבדים החדשים. באותה עת פתחה אפל את תוכנית ה-Universal App Quick Start Program למפתחים, על מנת לאפשר לאלה להתאים את התוכנות שפיתחו עבור הפלטפורמה החדשה.

המעבד החדש צפוי להגיע למחשב המקבוק של החברה כשהוא כולל 12 ליבות עיבוד ומיוצר בתהליך ה-5 ננו-מטר של חברת TSMC. אפל הודיעה מבעוד מועד כי היא מתכננת להשיק מחשבים המבוססים על מעבדי ARM בפיתוח עצמאי שלה באופן הדרגתי בשנתיים הקרובות, כך שהמקבוק שצפוי להגיע השנה יהיה רק הסנונית הראשונה של החברה בדרך להשקות נוספות בהמשך. בתקופת המעבר תמשיך החברה למכור ואף להציג דגמי מקבוק חדשים שיתבססו על המעבדים של אינטל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים