גאדג’טי מסקר: ASUS E410 – נייד 14 אינץ’ ללימודים ב-1100 ש”ח, אפשרי? מסתבר שכן

נייד ASUS E410 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

הפעם בגאדג’טי, אנו בודקים את נייד ה-ASUS E410 מדגם E410MA של אסוס (ASUS), נייד 14 אינץ’ שהושק מוקדם יותר השנה במאי כפתרון זול במיוחד לעבודה משרדית עבור משתמשים בעלי תקציב מוגבל, כשהוא מגיע עם תג מחיר של החל מ-1100 ש”ח בלבד.

נתחיל ונאמר מראש, ה-E410 של ASUS לא נועד לכל אחד – הוא מיועד להיות פתרון זול במיוחד המיועד בעיקר לשימוש של תלמידים וסטודנטים, במיוחד בתקופת הלמידה מרחוק כיום. על מנת לבצע זאת ASUS נאלצה לעגל פינות ולקצץ היכן שאפשר, כאשר הדגם שנבדק מגיע כבסיסי ביותר בסדרה עם מעבד סלרון ואחסון eMMC, אך ניתן למצוא אותו גם עם מעבד פנטיום סילבר ואחסון SSD מהיר יותר. נותר לבדוק דבר בסיסי אחד, האם הנייד מצליח למלא את היעוד שלו כנייד לימודים בסיסי.

אחרי שמבינים את מגבלות ה-E410, מדובר על נייד סולידי למדי עם גוף בעובי של 18.4 מ”מ העשוי כולו מפלסטיק שעוזר לנייד להגיע למשקל נמוך של 1.3 ק”ג. את הנייד ניתן להשיג בצבע כחול (Peacock Blue), ורוד (Rose Gold) או לבן ( Dreamy White), כאשר בגב הנייד יהיה ניתן למצוא דפוס אותיות מעניין למדי עליו נרחיב בהמשך.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

נייד ASUS E410 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב על ה-E410

כמו בכל נייד אחר, הדבר הראשון עליו נביט מקרוב הוא מסך ה-14 אינץ’ של ה-E410 המגיע ברזולוציית Full HD עם יחס גוף-מסך של 78%. בעוד שהמסך מגיע בגימור מט המסייע להוריד את ההשתקפות, איכות המסך עצמה נמוכה למדי. הוא משתמש בפאנל TN עם זוויות צפיה מוגבלת, איכות צבעים נמוכה עם עמידה ב-45% מתקן הצבעים NTSC ותאורה אחורית חלשה יחסית.

עם זאת, לא מדובר במסך גרוע למטרה שלו, במיוחד אם עוד לא מנסים להביט על המסך מהצד יותר מדי. יש לזכור ולהזכיר כי מדובר בנייד זול במיוחד והמסך הוא אחד המקומות בו ASUS נאלצה לעגל פינות על מנת לעמוד בתג המחיר הנמוך, כאשר עדיין מדובר במסך 14 אינץ’ גדול יחסית למחיר. בנוסף, נוכל למצוא בחלק העליון של המסך מצלמת רשת מובנית באיכות VGA בסיסית השימושית למטרת הלימודים להם נועד הנייד בתקופה זו.

מקלדת ה-E410 מגיעה בתצורה דחוסה, כפי שניתן לצפות מנייד 14 אינץ’, כאשר ASUS הצליחה להוסיף עמודת מקשים נוספת ולא שגרתית בצד הימני של המקלדת עם מקשי Page Up ו-Page Down המגיעים יחד עם כפתור פונקציה (Fn) נוסף, את זה ניתן למצוא בחלק השמאלי של המקלדת, וכפתור הדלקה בחלק העליון קרוב לכפתור ה-Delete. בדומה ל-VivoBook S15 אותו סקרתי לאחרונה, גם ב-E410 מקש ה-Enter מגיע עם מסגרת צהובה כתוספת צבע קטנה של החברה בלבד.

למרות שמדובר על נייד בתקציב נמוך, ASUS עדיין הצליחה לשלב את פד ה-NumPad המוכר שלה, המשלב בין פד מספרים לפד עכבר, כאשר בניגוד לגרסאות אותן ניתן למצוא בדגמים יקרים יותר של החברה, המספרים בולטים גם כאשר הם אינם במצב פעיל.

ASUS הצליחה לשלב בנייד כמות סבירה של חיבורים, עם חיבור USB 2.0 רגיל וקורא microSD בצד הימני של הנייד וצמד חיבורי USB ו-USB-C בתקן USB 3.0 בצד השמאלי, יחד עם חיבור HDMI בגודל מלא, שקע טעינה ויציאת אוזניות משולבת.

בעוד שהייתי שמח למצוא טעינת USB-C ב-E410 או חיבור USB נוסף, אי אפשר לצפות להרבה מנייד בתג המחיר שלו, כאשר השימוש בחיבור USB-C עדכני שימושי כיום מבעבר, למרות שמדובר ב-USB 3.0 “ישן” יחסית.

אחד הפרטים המעניינים והיחודיים ביותר ב-E410 מגיע בדמות הגב האחורי שלו העשוי פלסטיק, אך מגיע בגימור חלק ונעים למגע. בניגוד לעיצוב הנקי למדי של מרבית ניידי ASUS אותם סקרנו בעבר, גב ה-E410 מגיע ב”סימנים” מוזרים ומשונים על כל שטחו עם כיתוב “ASUS” במרכז, החלטה מעניינת וחיובית למדי בתחום העיצוב של הנייד.

בניגוד לניידים אחרים, החלק התחתון של ה-E410 מגיע שומם וללא פתחי אוורר, כאשר הוא עשוי פלסטיק בגימור מחוספס שנוח להחזיק בנשיאה של הנייד ממקום למקום. הודות לשימוש במפרט טכני בסיסי למדי, ASUS הצליחה להימנע מקירור אקטיבי, מה שמאפשר ל-E410 להיות שקט לחלוטין בזמן השימוש. צמד הרמקולים המובנים בחלק התחתון של הנייד מגיעים בעוצמה של 2W, לפי ASUS, כאשר הם מספקים חווית אודיו סבירה יחסית אך לא מעבר לכך.

חווית שימוש ב-ASUS E410

ה-E410 הוא לא הנייד החזק או המהיר ביותר שיש ל-ASUS להציע, רחוק מכך. עם זאת, בעבור המחיר שלו, ה-E410 מצליח להציג ביצועים סבירים במטלות להן הוא נועד, מטלות לימודיות בעיקר כמו גלישה באינטרנט, כתיבת מסמכים, שיחות Zoom ועוד. בניגוד לניידים יקרים יותר, צריך לפעמים להמתין עד פתיחת העמודים או התוכנות השונות, אך זהו המחיר שצריך לשלם בעבור המחיר הנמוך של ה-E410.

העובדה כי מדובר על נייד במשקל של 1.3 ק”ג בלבד הופכת אותו לשימושי למדי למשתמשים שזקוקים לנוע איתו ממקום למקום כמו התלמידים והסטודנטים להם הוא נועד. על אף המסך הבינוני שלו, חויית השימוש הכללית בנייד טובה מספיק, כאשר יש צורך להתרגל למקשים וכפתור ההדלקה שלו. פד ה-NumPad של ASUS מספק יכולת נוחה להקשת מספרים, ולמרות שהוא פחות נוח מפד מספרים מלא בנייד 14 אינץ’, הוא מהווה בונוס נחמד.

מבחינת זמן הסוללה ה-E410 מצליח להפתיע לטובה ומסיבה פשוטה למדי. מאחר ולא מדובר במפרט טכני גבוהה, הוא גם איננו צורך הרבה חשמל, מה שמתורגם לחיי סוללה ארוכים במיוחד של כ-9~10 שעות עם סוללת ה-42Wh של הנייד.

מבחני ביצועים

כפי שכבר אמרנו, ה-E410 מגיע עם מפרט חלש ובסיסי, כאשר במקרה שלנו הוא מגיע עם מעבד סלרון דו-ליבתי מדגם Celeron N4020 הרחוק מהסטנדרט של היום. למרות זאת, מעבד הסלרון מצליח עדיין לספק ביצועים סבירים לשימוש פשוט ומשרדי.

במקרה של הנייד שקיבלנו לביקורת המפרט עמד על:

  • מעבד – Celeron N4020.
  • זיכרון – 4GB DDR4.
  • אחסון – כונן eMMC בנפח 64GB מדגם Kingston TA2964.
  • כרטיס מסך – Intel UHD 600.
  • מסך –  14 אינץ’ ברזולוציית Full HD, פאנל TN.
  • משקל – 1.3 ק”ג.

מאחר ומדובר על מפרט חלש יחסית מראש, צמצמנו את כמות הבדיקות בהשוואה לנייד רגיל, כאשר כמו תמיד הנייד נבדק על מצב ביצועים כשהוא מחובר לחשמל. הבדיקות מתחלקות לביצועים כלליים, ביצועי מעבד, ביצועי כרטיס מסך וביצועי אחסון מובנה, כאשר לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 עם ציון כללי של 1522 נקודות.

מבחן ביצועיים כללי PCmark 10

לבדיקת מעבד הסלרון השתמשנו בתוכנת ה-GeekBench 5.2.3 בה המעבד קיבל ניקוד של 460 לביצועי ליבה בודדת ו-853 לריבוי ליבות, תוצאה של 371 בתוכנת ה-3DMark עם מבחן Fire Strike לבדיקת כרטיס ה-UHD 600 המובנה ולבסוף כונן ה-eMMC נבדק בתוכנת ה-AS SSD בה קיבל ציון של 154 עם מהירות קריאה של כ~300MB/s וכתיבה של כ~43MB/s.

קשה לומר שהופתענו מהציונים הנמוכים אותם קיבל ה-E410, שהרי בסופו של דבר מדובר על מעבד סלרון דו-ליבתי פשוט ובסיסי שאולי מצליח לספק את העבודה בשימוש פשוט, אך רחוק מאוד מהביצועים של מעבדים מודרניים יותר. הנתון המאכזב ביותר מגיע בדמות אחסון ה-eMMC המובנה בנפח 64GB נמוך המגיע עם ביצועים גרועים לעומת אלו שהתרגלנו ב-SSD, וייתכן כי בחירה בדגם מתקדם ויקר מעט יותר של נייד זה, הכולל דיסק SSD, נקבל תוצאות טובות הרבה יותר.

עם זאת, מדובר על די והותר כוח לשימוש בסיסי, כאשר לביצועים הנמוכים של ה-E410 יש יתרון אחד גדול ומשמעותי – לנייד אין קירור אקטיבי כלל, מה שאומר שהוא שקט לחלוטין גם תחת עומס, ובעוד שהוא יכול להתחמם מאוד במהלך בדיקות ממושכות זהו לא תרחיש השימוש הרגיל בנייד.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Asus E410

ה-E410 של ASUS נועד לענות על צורך בסיסי בעלות נמוכה מאוד, משימה בה הנייד מצליח לעמוד בהצלחה, כאשר הוא נועד בראש ובראשונה לסטודנטים, תלמידים או פשוט משתמשים המחפשים נייד זול וסביר לגלישה או שימוש משרדי אך לא מעבר לכך. בתקופה זו מדובר על פתרון משתלם במיוחד, כשמחיר ה-E410 הופך אותו לפתרון זול לצרכי הלמידה מרחוק כיום.

בעוד ש-ASUS נאלצה לעגל כמה פינות במפרט הנייד, איכות הבניה שלו סבירה למדי והוא מספק חווית שימוש טובה ושקטה ללא קירור אקטיבי, עם גוף פלסטיק קל משקל ההופכים אותו לאידיאלי בעבור קהל היעד שלו למטרות לימודים ובמעבר ממקום למקום. בסופו של דבר מקבלים את מה שמשלמים אליו, גם אם זה אומר שהחברה נאלצה לעגל פינות בדרך.

ה-ASUS E410 לא נועד לכל אחד, אלא למשתמשים בעלי תקציב מוגבל הזקוקים לפתרון מהיר וזול במיוחד בימי הקורונה והלמידה מרחוק, מה שהופך את ה-E410 של ASUS לפתרון טוב בתקציב נמוך במיוחד לנייד 14 אינץ’.

נייד ה-ASUS E410 זמין למכירה במחיר של החל מ-1100 ש”ח.

מה אהבנו?

  • מחיר.
  • איכות בניה טובה.
  • זמן סוללה מעולה.
  • מצלמת רשת מובנת.
  • משקל נמוך.
  • שקט לחלוטין.
  • נייד 14 אינץ’ בקצת ב-1100 שח!

ומה לא?

  • מפרט טכני וביצועים נמוכים.
  • איכות מסך נמוכה יחסית.
  • שימוש באחסון eMMC בנפח נמוך.
  • מתחמם תחת עומס.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים